Hamstring curl med pilatesboll/TRX

Lever på mitt endorfinrus just nu! Körde just det bästa passet jag gjort på hela hösten, fick sådan bra kontakt med musklerna. Helt underbar kännsla och bara för det så körde jag ett extra varv mot vad jag brukar. Inväntar spänt en grym träningsverk imorgon, den är jag värd!

Tips på en grym övning - Hamstring curl med pilatesboll/trx
Det här kan vara min favoritövning (känns som något jag alltid säger? det finns många muskelgrupper, okej?). Den går att göra både på pilatesboll och trx, jag körde på båda för de skiljer sig åt litegrann och ger grym träning. Man kan även lägga till en viktplatta eller köra med ett ben i taget om man vill ha en utmaning :)

Tränar: rumpa, höfter, baksida och framsida lår.



Med trx-band kör du på exakt samma sätt, lås fast fötterna med hälarna i banden och på samma sätt :)

Kommentarer:

1 Hanne:

Skönt när det känns sådär bra :)

Svar: verkligen :)
Julia T

2 hanne:

Skönt när det känns sådär bra :)

Svar: verkligen :)
Julia T

3 cajsa torres:

SV; åh va mysigt det lät med afternoontea :)

Svar: eller hur :D
Julia T

4 Sandy Bergström:

Sjukt tungt!! Men riktigt bra träning :)

Svar: verkligen! tycker den är asgo! :)
Julia T

5 Amanda:

Bra tips!

Svar: tack så mkt :D
Julia T

6 J o j z y ♛:

SV: HAHA HIGHFIVE!
JAa :3

Svar: yey :D
Julia T

7 Lina:

Tack! (:

Svar: :D
Julia T

8 Fanny:

Den där övningen är verkligen jobbig, men effektiv!

Svar: visst är den! älskar den :)
Julia T

9 Carruuu:

älskar den känslan :-)

Svar: visst är det :)
Julia T

10 Karin:

Det där ser jobbigt ut så det är ju helt perfekt! Ska prova det! :)

Sv: hur gör man overnight oats? Kan man använda vilken yougurt man vill och så? Hur gör du din? Alltid bra med tips och borde prova!

Jag vill gärna ha omelett till helgen och det om något genererar ju disk så det får bli då när man har tid :)

Svar: Det är jätteenkelt! har ett jättebra recept: 1dl havregryn + 1.5-2dl valfri yoghurt som du rör runt så att det blir klet (kom inte på något bättre ord) sen kan man slänga i lite vad man vill och röra runt! jag rekommenderar hallon och nötter :) granatäpple blir också supergott!
Julia T

11 Emma:

Härligt att få till ett så bra pass :)
Jag tycker den där övningen är svår att få till. Men jag tvivlar inte på att den är bra. Kanske ska ge den en chans till :)

Sv. Ja, ryggträning är kul :) Jag är glad att jag har börjat köra igen efter ett långt uppehåll. Kul att vara på gång igen :)

Ja, jag trivdes väldigt bra där jag exjobbade. Synd att det är lite långt från Gävle bara, annars hade jag nog sökt mig kvar där :)

Åh, det kan jag tänka mig. Måste vara en grym investering att läsa språk sådär ihop med studierna :) Har en vän som läser juridik med språkinriktning också, verkar kul :) Ja det förstår jag, kul med utlandsstudier och kul att få användning för tyskan ordentligt :)

Kram

Svar: Ja verkligen skönt! hum, ja den kan vara lite trixig blir ju gärna lite vingligt innan man får koll på övningen :)
Va synd att det var en bit bort, är ju roligt när man trivs så bra men det är för långt bort :) jag tror också att det är smart med språken! har bara stötit på possitiva saker med det hitthils :) ska bli kul att få testa tyskan ordentligt nu i vår :D

Kram!
Julia T

12 fight4fit:

Gott! Bästa känslan :)

Svar: visst är det :)
Julia T

13 Madeleine:

jättetungtt!

Svar: ja :D
Julia T

14 Lisa:

asbra träning! härligt att det gick bra!

Svar: tack :D
Julia T

15 Jossan:

Vad kul att du fick till ett så bra pass!!:)

Svar: ja det var verkligen skönt :D äntligen!!
Julia T

16 Anita:

Kul att de gick så bra :D

Svar: ja verkligen :)
Julia T

17 Amanda Eriksson:

bra tips :D
sv: åh tack :) kram

Svar: tack så mycket :D
Julia T

18 Lisa Radojewska:

sv; Men vad kul att du tycker det! :D
Kram

19 emma:

bra tips! hur har din dag varit? :)

Svar: tack :D jättebra!
Julia T

20 Ellen:

Bra träning! :D

Svar: eller hur :D
Julia T

21 aschmanda:

kanon bra tips! :)


sv: Jaaa, hehe de får du va med på ! :)

Svar: tack så mycket :D sv; det ska jag vara!
Julia T

22 ANGELICA - hälsosamt mål:

Bra tips :D

Svar: tack :D
Julia T

23 Amanda [SPONTAN]:

Bra tips :)

Svar: tack :D
Julia T

24 Hanna:

grymt tips ju :D

Svar: tack :D
Julia T

25 Sara:

Bra tips! :D

Svar: tack så mkt :D
Julia T

26 Elena :

Bra tips! :)

Svar: tack :D
Julia T

27 FruNeroLindström:

Det där är en favorit här med. Bra sätt att komma åt baksidan med när man som jag mest tränar hemma.
Men idag testades andra övningar som fick benen att skaka och svetten att rinna.
Ha en härlig lördag. Kram Malin

Svar: Ja visst är den bra! :) det låter bra det! kram
Julia T

28 Michelle:

Vill också träna men är lite förkyld och torr i halsen så försöker vänta lite! :(

Svar: åh va tråkigt att höra! hoppas att du kryar på dig fort :)
Julia T

29 Anton:

Älskar övningen :D

Svar: jag med :)
Julia T

30 Milina Salihodzic:

Den övningen måste jag testa!

Svar: det tycker jag att du ska göra :) den är grym!
Julia T

31 Sara:

Hur många reps brukar du köra av den övningen? Vad kombinerar du den med?

Svar: Brukar kombinera med lite allt möjligt baksida, men funkar även om du kör ett corepass :) men typ 12-15 reps brukar jag köra!
Julia T

32 Therese:

Lätt en av mina favotitövningar också!!! Grymt bra för löparstyrka :-)

Svar: visst är den :D
Julia T

Kommentera här: