Ugnsbakad lax med rostad sötpotatis och morot

Igår kväll bjöd jag min familj på middag hemma hos dem. Det bjöds på lax med rostad sötpotatis och morot samt sallad och en kall youghurtsås. Ja, jag gillar lax ;) ett bra tips att bjuda på, gott och jätte enkelt!

Lax: Salta, peppra och ringla över lite olivolja, in i ugnen på 225grader!
Sötpotatis och morot: tärna och ringla över olivolja, in i ugnen på 225grader, salta efteråt.
Youghurtsås: Laktosfri turkisk yoghurt, färsk persilja och dill, pressad citron, peppar.
Sallad: små tomater, gurka och sharonfrukt

Hur gott? vad bjuder ni helst på när ni lagar middag?




Kommentarer:

1 Agata:

Ska du seriöst vara så dum att du måste visa sååå goda saker!! 😝 Gud vad sugen man blir!!! Kram.. <3

Svar: hahaha :D du får laga du med, superenkelt och gott :D :D kramisar!!
Julia T

2 anna:

Meeen guuuuud!!! Mums vill bo hos dig!

Svar: haha :D:D
Julia T

3 Tove:

gud vad gott!!

Svar: Ja verkligen :D
Julia T

4 Ella Stork:

men åh vad gott!

Svar: ja verkligen :D
Julia T

5 Linnea:

Svar: Tackar! :)
Jag tog det bara lugnt framför en film med pojkvännen :)
Hoppas att du får en fin helg!
Har du några planer för helgen?
Kram ♥

Svar: Låter som härliga planer :) jag har umgåts med familj, pojkvänn och vänner :) kramis!
Julia T

6 Sofia:

Mums! :)

Svar: ja så gott! :)
Julia T

7 Michelle:

Gud vad gott det ser ut!

Svar: det var riktigt gott också :D
Julia T

8 Karin:

Det ser jättegott ut, enkelt och bra! :)

Svar: precis! så gott :D
Julia T

9 Longevity - en blogg om hälsa:

Ser gott ut!

Svar: var otroligt gott :D
Julia T

10 Kajsa:

Meeeen vilken härlig blogg!! Matbloggar är toppen och grymt god mat du gör :D Ha en fin dag!!!

Svar: Men tack så mycket fina du, vad glad jag blir :D detsamma!
Julia T

11 Crazylicious:

MUMS! Lax och sötpotatis passar så sjukt bra ihop!

Svar: Visst gör det, så himla gott! :)
Julia T

12 Linn:

Men åh, ser jättegott ut! :) Såsen lät ju hur god som helst, måste jag testa :)

sv: Ja, dubbelpass brukar jag lägga in på lediga dagar ibland. Kör åtminstone alltid längre, lägger till någon mer övningar än annars osv :)
Jobbdagar brukar passen landa på ca 1h, lediga ibland upp till det dubbla. Men aldrig mer än 2h! Tycker nästan det är på gränsen till ett för långt gympass :) Men runt 1,5h är perfekt!

Svar: ja gör det! så enkelt, men så sjukt gott :Dsv; jag håller med :) över den tiden så blir det ingen vidare kvalité i alla fall! men ibland kan det vara skönt att slippa stressa :))
Julia T

13 Jossan:

Lax, så himla gott! :) Det tröttnar man aldrig på :)
SV: Ja du borde verkligen testa tofubollarna :) Gott även fast man som jag inte äter veg-mat :)
Haha ja jag förstår det! Roligt med en sådan utmaning! :)

Svar: Ja visst är det gott! älskar verkligen lax :)SV; det måste jag allt testa! ser jättegott ut :)
Julia T

14 Anonym:

Mysigt ju :)

Svar: ja verkligen :)
Julia T

15 Longevity - en blogg om hälsa:

Tack!!
Åh det såg gott ut!

Svar: varsegod :D du får testa!
Julia T

16 Hanna:

jävel va gött!

Svar: eller hur :D
Julia T

17 Hanna:

jävlen va gött!

Svar: eller hur :D
Julia T

18 Karin:

Smaskens!

Svar: verkligen asgott :D
Julia T

19 Lisa:

åh gud.. jag som är s hungrig!

Svar: haha ät :D
Julia T

20 Anonym:

Men lax som är så gott!

Svar: visst är det :D
Julia T

21 Anonym:

Men lax som är så gott!

Svar: Visst är det :D
Julia T

22 Mattias:

Det ser så gott ut!

Svar: Var riktigt gott faktiskt :)
Julia T

23 Junitjej:

Nu blev jag hungrig!

Svar: haha :D ät! :D
Julia T

24 Pauline:

ser gott åt, åh då gillar jag inte lax...

Svar: dåå måste det verkligen se gott ut :) lax som är så gott!
Julia T

25 B E A T R I C E J O H A N S S O N :

Ser gott ut!:) Kramisar♥

Svar: Var supergott! :)
Julia T

26 EMMA:

Ååh vad gott!!

- Tack så mycket! kram på dig

Svar: Ja verkligen :D mums!!
Julia T

Kommentera här: