Ekologiska affärer

Morgonpromenaden med mina roomies var supertrevlig även om de inte riktigt höll samma tempo som jag är van vid. Efteråt åt jag en supergod frukost på laktosfri yoghurt, havregryn, kokoschips, valnötter, bananchips och kanel. Allt ekologiskt ifrån min nya favoritaffär! Jag önskade verkligen att det fanns mer sånt i sverige, till priset här i Frankfurt.

Det är hur billigt som helst och så gott, älskar ekologiskt och så clean som möjligt!

Bananchipsen i sverige brukar vara i olja och socker, men dessa var enbart torkade bananskivor med kokosolja. De var så otroligt goda vill jag lova! Det finns fantastiskt mycket roliga saker att köpa till topping på mellanmål och frukost. Jag är i himlen på frukost/mellanmål-fronten. Nu ska jag bara hitta på bra saker att göra till lunch och middag.

Kommentarer:

1 Jen:

Gud va sugen jag blir :( har en vän som har planer att flytta till Frankfurt faktiskt i sommar ;) om jag besöker henne då måste jag verkligen testa dessa!

Svar: Jaha, där ser man :D ja det måste du testa! :D
Take the time

2 Eleonor:

Jag ska nog ta mig en weekend till Tyskland i vår! Kan tänka mig att det är rätt fint där då, när börjar våren i Tyskland?

Svar: Ja gud ja det är så himla fint här! har bara varit i frankfurt iofs men här är våren redan i full gång :) vårjacka och sol! men det kanske dröjer någon vecka till innan det kommer blad på träden!
Take the time

3 Hanne:

ser mumsigt ut :D

Svar: det var det också :D
Take the time

4 Marja - Baka Sockerfritt:

Vad gott det ser ut! Ekologiska matvaror är kan verkligen vara väldigt dyra...

Svar: Ja verkligen! här i frankfurt är dock allt ekologisk så himla billigt! går inte att jämföra med sverige och det mesta är även sockerfritt :) så jag är i himlen! ;)
Take the time

5 Sofhie:

Så himla bra med bananchipsen! Som du säger, de innehåller annars så mycket gukkemukk men ett äkta guldkorn när man finner en ekologisk version av något som är så gott :)

Sv; Eller hur! Finns inget grymmare än hurtiga pensionärer, haha

Svar: Ja verkligen :) och bananchipsen förstår jag egentligen inte varför de tillsätter så mycket konstigt i! dessa var toppengoda, till och med godare än de vanliga :)
Take the time

6 B R O W N S U G A R:

Så gott det ser ut :D

Svar: asgott :D
Take the time

7 Anna-Karin Arvidsson:

Bra start!

Svar: verkligen :D
Take the time

8 Emma:

Åh hjälp vad gott det ser ut! Dags att sovas å man får äta frukost nån gång :)
Och ekologiskt. Ju mer pengar jag tjänar, desto mer pengar lägger jag på bra mat. Gärna ekologisk och/eller närodlad. Det är godare :)
Kram på dig

Svar: Ja men visst är det så ;)ja men så är jag också :) köper så mkt ekologiskt som plånboken tillåter :) men vissa saker som bananer tex avstår jag hellre från att köpa om det inte finns ekologiska :) kram kram
Take the time

9 Angus:

Härligt med värme! ta mig till frankfurt! :)
Jag försöker oxå äta mycket ekologiskt, känns bra!

Svar: Ja, ekologiskt är verkligen att föredra :) betalar gärna några kronor mer om jag vet att jag får bra råvaror :) jaa, här kommer frankfurtvärme till dig!
Take the time

10 aina [fotoblogg]:

Det där ser så gott ut :)

Svar: riktigt mumsigt :D
Take the time

11 Rebecca:

Härlig frukost!

Svar: riktigt god :)
Take the time

12 hanna:

ja jag har alltid gillat blogg.se men nu har jag löst en massa problem så nu blir jag kvar här :d

Svar: härligt :)
Take the time

13 Sofia:

Nu har jag läst ikapp om hur du har det. Låter verkligen toppen, härligt att du trivs så bra. :) Ska bli jättekul att följa ditt liv där nere. :)

Svar: åh va roligt att du vill "följa med" på min resa :) uppdateringen kommer att bli bättre snart! kramkram
Take the time

14 Malin Aurora:

Åh mums!

Svar: verkligen =)
Take the time

Kommentera här: