Första frukosten utomhus

Igår var också en väldans bra dag här nere i Frankfurt am Main. Tog mig en tur in till Frankfurt stad för shopping och mer utforskning av staden. Jag fattar typ inte hur häftig den här staden är!

Nu har jag precis ätit en något sen frukost sittandes i mitt fönster. Det är soligt och ungefär 10grader varmt än så länge här nere, så det kändes lite lyxigt att ta sin första frukost för året utomhus. Idag är det söndag och då är alla affärer stängda, även mataffärerna. Jag är ytterst tacksam att en i min korridor berättade det för mig igår för annars hade jag fått vara hungring idag.. Hur gammeldags? hur som helst ringer kyrkklockorna hela tiden!

Så vad gör man då en söndag när inte ens gymmen är öppna? Kanske ska jag ta mig en löprunda, kanske ska jag bara ta en långprommenad och stanna inne hela dagen och kolla serier eller umgås i korridoren. Jag vet inte än, vi får se! Men något jag därimot vet, det är att jag ska äta choklad och dricka massa vatten idag! Mums.

Kvarg, havregryn, mandarin och massa kanel! Har ju inte med mig min systemkamera men jag tycker bilderna blir ganska bra endå med min kompaktkamera. Hur som helst har jag ju inte mycket till val i alla fall :)
 

Kommentarer:

1 Annika:

Gott!

Svar: Riktigt mums :D
Take the time

2 Sanna Preifelt:

Åh muums vad gott :)

Svar: Det var väldigt mums :D
Take the time

3 Lisa:

Ser supergott ut :) och lite choklad är du allt värd efter all flyttning de senaste dagarna :) puss på dig vännen min

Svar: Åh tack så jättemycket :)
Take the time

4 Julia:

Åh låter så sjukt mysigt! Och vad det ser gott ut.. Jag måste ta och kolla upp vars det ligger.. Svin dålig på kartan!! :-O

SV:Hihi, ååh så underbart! Jag förstår och oj så spännande det kmr att bli! Lycka till VERKLIGEN!!
KRamar och va rädd om dig!

Svar: Ja det är det allt :) :) ja kolla upp! det ligger ju liksom mitt i smeten =) kostar mig 20kr till paris ;) yeeeh! haha
Stort tack :D hittills har det gått bra! :)
KRAMAR! och jag är så "feg" (om man nu kan vara feg när man flyttar utomlands självv ;)) haha) så jag är allt rädd om mig ;)
Take the time

5 Mamma:

Du är bäst Julia ❤️

Svar: Detsamma mammi <3
Take the time

6 Anonym:

Ser ju mumsigt ut! :)

Svar: Var väldigt mumsigt :D
Take the time

7 Jossan:

Jag tycker det blir jättebra med den kameran. Jag har ingen systemkameran utan bara en liten kompaktare och det funkar för mig :)
Drygt med att allt är stängt på söndagar men jag tror du kommer vänja dig och när du väl kommer tillbaka till sverige kommer du nog sakna det lugnet som säkert infinner sig i staden på söndagar ;)
SV: Haha ja jag är lite halvgalen och just därför ska jag ställa upp på vasa IW-passet ;)
Okej! Skönt med en lugnare början då så att du hinner göra dig lite hemmastadd innan plugget drar igång. Kul att få träffa klassen och sånt däremot! :)
Åhhh! Lyx att gå direkt till slaktarn, då gäller det bara att man vet vad man vill ha först ;)

Svar: Ja, så länge det är ljust så blir ju bilderna riktigt bra tycker jag :) och mitt rum är så stort och ljust! man behöver ju inte ha det värsta faktiskt! Och den fick ju inte plats i väskan så att ;) får göra det bästa av det man har!
Ja verkligen! jag blev jättepaff när jag fick reda på attallt var stängt haha, men det var väldigt skönt faktiskt. Allt var så "peacefull" på något vis :) riktigt skönt! annars är allt så med en puls här så söndagar var allt stilla och lugnt folk var ute och gick lugnt och ja.. det var faktiskt avkopplande att slippa tänka på vad man var tvungen att göra...

Det där IW-passet blir ju säkert hur häftigt som helst, och jobbigt ;) lite träningsverk får man nog trots att du är så tränad! det blir ju så mycket samma liksom =)
Take the time

8 Emma:

Låter ju hur härligt som helst! Här får vi nog vänta några veckor till på våren, även om solen och värmen ju faktiskt var på besök i början av veckan :)
Vad blev det för aktiviteter under söndagen? :)

Sv. Ja, det är sannerligen lycka. Har varit toppenhärligt att kunna träna ihop med Stefan den här veckan. Det har blivit dåligt med det på slutet. Även om vi inte alltid kör samma saker så är det kul att gå till gymmet ihop :)

Haha, ett litet minigym, ja varför inte ;) Det tar ju bra med tid att komma in i rutinerna och i en ny stad + ett nytt land så brukar det ju som du säger bli massvis med promenader. Det ordnar sig. Och som sagt, lite hemmaträning kan man alltid få till. Även om det inte är riktigt samma sak som att gå till gymmet så slipper man ju iallafall få allt för stor abstinens ;)

Häftigt det där med slaktaren. När min familj flyttade till Prag var det mest det där med bröd som blev konstigt. I Sverige är man ju van vid att köpa ett paket med massa brödskivor, där handlar man ju bröd för dagen. Även svårt att hitta en bra yoghurtsort och att fatta vad som är vad (tjeckiska är ju inte så enkelt ;)). Men man kommer ju underfund med det eftersom och det är ju himla kul just det där med andra kulturer. Just det, lustigt med micro. Men det är väl säkert väldigt billigt att äta maten på universitetet?

Mmm, Lindt! Det gjorde du rätt i, så himla gott!
Kram på dig

Svar: På söndagen var ju allt stängt, även mataffärerna! sjuk eller hur? så det blev bara långa prommenader längs main, lite choklad och serier! även lite mer att bekanta sig med omgivningen och de andra som bor i korridoren :)
Jaaa! det är så härligt :) jag och min sambo tränar också en del ihop! Innan jag åkte körde vi alltid minst ett pass tillsammans! Vet inte hur det kommer bli här nere med gym? eller hur jag ska göra. Får avvakta tills skolan börjar för att se hur mycket tid som finns och om någon annan tränar också isf vart :) är ju faktiskt oftast roligare att inte träna själv! Annars har jag planer på att ta upp löpningen, så otroligt fint här! många fina prommenader längs main har det blivit hittills :)

Har du bott i Prag? :) va spännande? när gjorde du det och varför? :) ja gud ja! maten ska kosta mellan 4-8 euro så det är ju löjligt billigt :) och det ska även vara väldigt god mat jag har varit och kollat redan ;) stor salladsbuffé och ser superfräscht ut! :)

Kram kram från frankfurt
Take the time

9 Eleonor:

Ja det tar nog ett tag innan man vänjer sig :) Du får passa på att göra dina söndagar till den dag då du gör sådant du inte hinner göra annars. :)

Svar: Ja det ska det verkligen bli :) men det var lite chockande när jag fick reda på att de inte var öppna! Blir inte roligt för min mage den dagen jag glömmer bort att handla innan söndag ;) annars väldigt skönt med en dag när man inte behöver känna att man måste göra något!
Take the time

10 Denise:

Smarrig frukostinspo :)

Svar: Ja, det där var minsann inte dumt ;)
Take the time

Kommentera här: