Tar mig tiden att drömma mig bort



Jag hade så konstiga drömmar i natt och vaknade upp alldeles förvirrad. Det tog mig en timmes morgonprommenad innan frukost för att skingra tankarna och för att förstå var jag är, att jag bor i Frankfurt nu. En stad med 700 000 invånare - en stad som aldrig sover. Att jag åkte hit helt själv, med bara min resväska och förhoppningar.

Hittills har allt överträffat mina förväntningar och jag trivs bra, men det är överväldigande för att det är först nu jag inser att jag verkligen är här. Att jag redan åkt och är framme. Att det är här jag kommer bo det närmaste halvåret.

Idag ska jag ta tiden att känna efter ordentligt på hur allt känns här nere i Frankfurt. Det här är ju sjukt häfitgt, jag är ju iväg nu! Jag måste bara inse det nu också! :)

Kommentarer:

1 Mamma:

Njut sätt dig i vårvärmen på en uteservering ta något gott att fika och kolla på människor
..........avundsjuka mamma

Svar: Ja det ska jag göra <3 du måste komma hit snart! kramisar!
Take the time

2 Jossan:

Åhh kram på dig! Jag fick vissa blixtrar av hemlängtan och insikt när jag var i Kina. Just den där känslan - här är jag och jag är långt hemifrån. Jag är själv och det här är på riktigt. Läsigt och rätt jobbigt och det kom lite i vågor. Men sen, vissa andra dagar var det bara helt underbart!
SV: Haha! Vad kul för dina grannar ;)
Tycker det lät som en bra dag! Hoppas den har varit bra :)

Svar: Åh tack för kramen behövde den :) jag det är så både och! Det är både häftigt och skrämmande på samma gång! Jag tror det kommer sjunka in och snart kan jag nog njuta av det också!
Take the time

3 Karin:

Det låter som att det är mycket att smälta och ta in. Både hemlängtan och hur bra du tycker det är! Kluvet men så är det ju innan man vänjer sig.
Det låter iaf fantastiskt det du beskriver med värmen, promenader och Gud vad fuskigt med jordgubbarna! Jag längtar så efter den riktiga våren med värmande sol. Ska försöka ta tillvara på varje soligt ögonblick! :)

Svar: Ja det är det verkligen :) det är kluvet för jag längtar efter min sambo väldigt mycket, men samtidigt är det väldigt härligt att kunna göra precis vad man vill hela tiden :)
Och vädret är ju verkligen ett pluss och jordgubbar som jag längtat så mycket efter :) jag skickar våren till dig här från frankfurt!
Take the time

4 Emma:

Åh, vilken härlig läsning! Du kommer få ett helt underbart halvår där nere! Jag är verkligen avundsjuk (även om jag inte kan ett dugg tyska, så jag skulle väl knappt klara mig... :P)
Så himla häftigt att inte bra uppleva en ny stad, utan ett nytt land, en ny kultur :)

Sv. Ja, det får du göra. Det var en riktigt hit faktiskt. Så god att jag gjorde samma till frukost idag och det blir nog en sån även imorgon ;) Insnöad, jag?

Åh, vad roligt med en ekologisk affär. Mer sånt borde det finnas minsann! Men det kommer ju mer o mer. :) Knepigt när allt är stängt på söndagar! Fast rätt skönt på ett sätt också. Då får man ju liksom möjlighet att göra lite annat :) Låter som att du spenderade din söndag på ett riktigt bra sätt :)

Det går lite i perioder för mig oStefan när vi tränar ihop. Ofta kan vi vara på gymmet samtidigt, men träna olika saker. Så det är himla kul när man kör ihop emellanåt :) Löpning, det låter ju fantastiskt. Jag hoppas kunna komma igång med min löpning snart igen. Det verkar som att foten äntligen börjar återhämta sig från stukningen.

Nej, jag flyttade inte med till Prag. Men hela familjen flyttade dit och min pappa bor kvar. Så jag har varit där många gånger :) Och jag känner ju därmed till mycket av känslorna och "problemen" som kan dyka upp när man flyttar till ett annat land med en annan kultur. Helt fantastiskt på sitt sätt. Önskar att jag hade varit med dem, även om jag vet innerst inne att jag gjorde rätt som bodde kvar hemma i Växjö.
Låter perfekt det där med maten! Åh, vad sugen jag blev på att åka utomlands nu igen. Tur att vi snart ska iväg :)

Kramkram

Svar: Jag tror också att det kommer bli ett superbra år :) och jag pratar ju väldigt mycket tyska och det hjälper verkligen här nere eftersom att det är få som pratar engelska bra! Det är riktigt häftig stad :)
Åh va roligt, jag måste se till att hitta alla ingredienserna så jag kan göra den :) mums! det är så roligt med alla fina affärer här nere, finns så mycket mer ekologiskt här nere och det är SÅ himla billigt med ekologiskt här! Så det är kul :) mycket är sötat med honung istället för socker, eller så är det rårörsocker :) väldigt lite saker som är rent socker :)

Jaha, men vad spännande :) det visste jag inte! jag hade också bott kvar om min familj hade flyttat när jag bodde hemma. Skulle inte velat byta skola, lämna mina vänner och så :) men naturligtvis är det än häftig upplevelse så jag är väldigt glad att jag får uppleva detta nu! åhh, vart ska ni åka och när åker ni? :) jag och min sambo ska nog ta en restresa i sommar, men just nu blir det svårt att planera in något eftersom vi både inte vet hur det blir med att jag ska komma hem och han har internship osv :) förra året var vi två veckor i grekland så mysigt!

KRAM KRAM!
Take the time

5 fotograferats.blogg.se:

Var tvungen att titta in och se hur det går för dig! Men det ser ju strålande ut :)

Svar: åh fina du :) det går riktigt bra! ska bli bättre på att uppdatera här :) har varit mycket att fixa med hittills :)
Take the time

6 Julia:

Kommer gå hur bra som helst! ett halvår går nog snabbare än vad du kan tro och du kommer aldrig ångra din resa!!! Det är nu du ska passa på. kramar vänner

SV;Jo, det är helt galet, men samtidigt så när man är där och jagar sekunder så finns det inger annat! Sekunderna är skit viktiga och man har alltid SUPER kontroll på klockan, typ en klocka i huvudet. Jag hade alltid stenkoll typ en inre känsla av vad klockan var.. :-S Tack!

Svar: Ja jag hoppas det samtidigt som man inte vill att det ska gå fort liksom :) riktigt häftig känsla!
Jag håller helt med! man tror liksom att sekunderna är allt som betyder något när de egentligen inte gör någon skillnad.. men får försöka slappna av lite mer. Fantastiska du!
Take the time

7 emma:

Fin blogg! Kolla gärna in min också och släng gärna in en kommentar om du har lust! :)

Svar: Tack så jättemycket :)
Take the time

Kommentera här: