En månad kvar..

Det är med skräckblandad förtjusning som jag planerar, packar och funderar inför min flytt till Frankfurt för att vara utbytesstudent en termin. Jag kunde inte vara mer taggad, men heller inte mer nervös än vad jag är.

Som ni ser på bilderna nedan verkar staden helt underbar men mycket att se och upptäcka. Jag har gjort en hel lista på saker som jag vill hinna göra utöver att jag ska studera då och tillbringa ett halvår som utbytesstudent såklart.

Ahhhhh, så spännande!!

Saker som "skrämmer" mig med flytten:
♥ Att jag kommer längta ihjäl mig efter min underbara sambo!
♥ Hur det kommer bli att dela kök med andra.
♥ Att vara helt själv utan någon man känner i början.
♥ Att jag inte ska hitta vart jag ska (tur att jag blir upphämtad av skolan på flygplatsen!)

Saker jag ser fram emot med flytten:
♥ Att lära känna nya vänner från olika delar av världen!
♥ Att få studera på europas främsta privatskola inom ekonomi.
♥ Få utöva och förbättra min tyska (jag ska bli ännu grymmare på att vara trespråkig)
♥ Utforska en helt ny och för mig okänd stad. Även resan till länder och städer i närheten!
♥ Spana in mat- och hälsokostaffärerna, har läst att de ska ha ett grymt utbud!
♥ Löprundor längs main och kolla upp ett nytt gym.


Hur häftigt? Let's do this!

Kommentarer:

1 Karin:

Å vad roligt! Ta verkligen vara på tiden där på alla sätt! Det ser ut att vara en härlig stad också :)

Svar: Ja, det ska jag absolut göra :)) ska bli kul!!
Julia T

2 fight4fit:

Gud vad spännande! När du väl är där som kommer du garanterat bara älska det :) Vad är det du pluggar för något?

Svar: Ja det tror jag också att jag kommer göra :) men självklart är man lite spänd innan och så :) jag pluggar till civilekonom med internationell inriktning :)
Julia T

3 Therese:

Låter jättespännande!! Jag önskar jag gjort nåt sånt innan jag skaffade mej familj men jag vågade inte... det var inte jag helt enkelt, men jag tycker det verkar så roligt när andra bor utomlands under en period :-) Kram

Svar: Ja, det ska bli superkul :) jag bestämde mig för att det bara var något jag var tvungen att göra :) men visst känns det himla läskigt också :) Kram!
Julia T

4 Linda:

fint!

Svar: tack :)
Julia T

5 Linda:

fint!

Svar: tack :)
Julia T

6 Amanda:

Vad spännande :D

Svar: Verkligen :D :D
Julia T

7 Mamma:

Du kommer rocka ❤️ och vi kommer Sakna dig såklart

Svar: Tack mami! kommer sakna er också <3
Julia T

8 sofia:

Tack :)

9 Emma:

Så himla spännande! Det hör till att vara lite nervig innan. Men det kommer sannerligen vara en grym upplevelse som du inte kommer ångra :) Alla mina klasskompisar som varit på utbyte är supernöjda och (de flesta ;)) lärde sig massvis. Staden ser dessutom superfin ut :D

Jag hoppas du kommer fortsätta blogga så vi kommer få följa dig även i Frankfurt!? :D

Kram

Svar: Ja, verkligen! Jag hoppas verkligen att det kommer bli bra men det tror jag :) skolan verkar grym och staden har jag hört mycket gott om :)
JA! Jag ska fortsätta blogga :) bara jag har tid så kommer jag blogga så mycket jag kan, kommer nog att lägga in lite mer personligt än jag gör nu och om staden/plugget :) men absolut vill jag fortsätta blogga :)

Kram!
Julia T

10 linnea:

åh så spännande!! :D

Svar: ja verkligen :D
Julia T

11 Amanda:

Det ska bli så himla spännande att följa dig där!:-)

Svar: åh va roligt att du tycker det :D
Julia T

12 OLIVIA:

Men åh va spännande, hoppas det blir super kul:D

sv: hihi hade tänkt de :D
kramis♥

Svar: Ja, det ska bli hur kul som helst :D Kramis!
Julia T

13 Eleonor:

Say what?! Detta är världens möjlighet och chans :D Hade jag haft chansen (eller rättare sagt velat och varit motiverad) så hade jag också velat åkt. Det är lätt att vara efterklok :)

Ska bli spännande att läsa om dina upplevelser i Tyskland :D

Svar: Jag vet! Det ska bli jättespännande :D det känns som något jag bara måste testa på och att jag kommer ångra det annars :) va kul! jag ska försöka blogga så mycket jag kan även där :))
Julia T

14 Jossan:

Jag avundas dig, du kommer ha så himla kul!
SV Ja jag tror också det, därför ska jag börja köra lite tyngre nu ett tag bara för att röra om i grytan lite :)


Svar: Åhh, jag hoppas verkligen det :D ska försöka dela med mig på bloggen av upplevelsen så får du en liten bit av kakan iaf ;)
Julia T

15 ANGELICA - Hälsosamt:

Men åh vad spännande!

Svar: Ja det ska det verkligen bli :D
Julia T

16 Caroline:

Åh va spännande med utbytestermin. Tror verkligen inte du kommer ånga dig. Vad läser du till?

Svar: Ja! det ska bli jätteroligt :) Jag pluggar till civilekonom med internationell inriktning :D
Julia T

17 V I L M A L A ♔:

Fyfan va roligt! jag håller på och ansöker om ett år utomlands med :D

Svar: ja det ska bli askul :D åååhh! va kul vart vill du åka? :)
Julia T

Kommentera här: