Utemiddag och så lite overnight oats med blåbär och granatäpple

Igår var jag och min sambo ute och käkade tillsammans med två vänner (också ett par) på en studentrestaurang inte så långt från där vi bor. Det var så otroligt trevligt och maten var helt över förväntan! Jag åt en nötfärsburgare med pommes och efter vi suttit där i några timmar kände jag hur energin bara kom tillbaka i kroppen. Medicin för själen är minsann trevligt sällskap + god mat (som man slipper laga själv, hehe). Guld!

Idag hoppas jag kunna genomföra mitt tänkta benpass men känner mig konstig i kroppen, så det får eventuellt bli en vilodag. Jag är riktigt nöjd över min insats med träningen denna vecka, har verkligen tränat effektivt! Men först lite te och frukosten nedan i soffan innan jag sätter igång med dagens sysslor :) Ha en jättefin fredag nu alla fina!

...och återigen tack för alla fina kommentarer och pepp, ni är bäst ♥



Overnight oats med smak av blåbär och granatäpple
1dl fiberhavregryn (eller vanliga)
1,5dl naturell yoghurt
0,5dl blåbär
0,25dl granatäppelkärnor

Rör samman havregrynen med den naturella yoghurten, tillsätt blåbär och rör om ordentligt, det får gärna bli lite lila. Rör ner granatäppelkärnorna försiktigt och ställ i kylen över natten. Toppa med lite mer bär och en halv banan! Perfekt en morgon när man inte har så mycket tid eller vill ta med sig frukosten i väskan.

Kommentarer:

1 liinas:

Svar: det var riktigt gott! :) Nej det har jag faktiskt aldrig testat men det låter gotti det med. Får testa det! :)

2 liinas:

Svar: det var riktigt gott! :) Nej det har jag faktiskt aldrig testat men det låter gotti det med. Får testa det! :)

Svar: Roligt :D gör det!
Take the time

3 Karin:

Härligt med benpass. Kör hårt!
Här har man en skön träningsvärk idag:)

Svar: Jag körde hårt ;) och fick också en skön träningverk vill jag lova!
Take the time

4 Matilda Sundin:

Ser riktigt gott ut! :)

Svar: Ja, mums :D
Take the time

5 Clara:

sv: ja det är verkligen så kul också! :)

Det där såg gott ut! Ha en bra dag, kram! ♥

Svar: Det var det verkligen :D kramis!
Take the time

6 Hanne:

Mums, det där är så gott :D

Svar: JA :D
Take the time

7 hanne:

Mums, det där är så gott :D

Svar: JA :D
Take the time

8 Emma:

Åh, mums! :)
Ibland kan man verkligen behöva de där stunderna. När man bara umgås med vänner, äter gott, dricker gott och bara har det allmänt bra. Att ge sig själv chansen o samla en massa energi.

Sv. Ja, jag tror att jag har känslig mage när jag är stressad/orolig. För i vanliga fall så kan jag äta i stort sett vad som helst, men så kommer det perioder är jag knappt kan äta någonting utan att magen slår fullkomligt bakut. Jag ska testa mjölkfritt ett tag. Fick tips om det igår. Svårare än laktosfritt, men det är ju bara en kort period (förhoppningsvis) så då får det gå :)
Yogan behövs verkligen. Jag borde ta mig ännu mer tid till det nu när jag inte är på topp.

Haha, ja. De första minutrarna känns det som att man knappt varit borta från simningen, sen kommer verkligheten ikapp. Men det är väldigt skönt ändå, vatten känns som ens element när man väl kommer i en bassäng/sjö/hav :)

Jag brukar ha mörk choklad hemma. För jag kan också klara mig på något litet o så stillas sötsuget. Då brukar jag bryta en ruta i små, små bitar och så njuter jag av varje liten bit o så känner jag mig nöjd sen. Tyvärr är det inte samma för min sambo, så det är inte alltid den där choklad kakan finns kvar när suget sätter in.. ;)

Trevlig helg!
Kram på dig

Svar: Ja, det är det verkligen :) sånna stunder med nära och kära är verkligen guld :) medicin när den är som bäst!
Ja, men det låter bra! du får testa och se hur det känns, även om det blir lite svårare och jobbigt så blir det ju värt det om man får må bra :) vet själv innan jag slutade med laktos hur det kändes, blev på dåligt humör osv :)

Haha, jag har ju "fördelen" att jag får ha mitt socker för mig själv om jag väl köper hem någonting, då min sambo är intollerant mot socker :)

Kramis!
Take the time

9 caroline:

Gud vad gott det såg ut! :)

Svar: Det var riktigt mums :D
Take the time

10 caroline:

Gud vad gott det såg ut! :)

Svar: Det var riktigt mums :D
Take the time

11 Celine:

Åh det där såg riktigt gott ut!

Svar: Det var riktigt mums :D
Take the time

12 Linnéa Alpsten:

Åh vad gott :3

Svar: ja verkligen :D
Take the time

13 Marie:

Sv; övning ger färdighet! Det är bara att måla, måla och måla! :)

Svar: hehe, jag antar det :) målade mycket innan, men inte sådär bra (:
Take the time

14 Jojo:

Gott!

Svar: Ja :D
Take the time

15 Elin:

Tack! Det tycker jag att du ska skaffa, himla bra :)

Svar: Ja, det får nog bli så :D
Take the time

16 En plats i solen:

lät inte alls fel :)

Svar: Nej riktigt mums :D
Take the time

17 Julia:

Många gånger är det enkla det godaste!! ;-)

SV:Jo jag har börjat nöta, men oj det var många år sen jag pluggade matte, tja, sv också för den delen och eng har jag faktiskt ärligt talat svårt för.. Men ska börja bearbeta varje fråga och prov ! Måste börja någonstans!
Tack!
Trevlig helg!

Svar: Ja det är det verkligen tycker jag :D ja, men du får kämpa på! man får bara ge sig attan på det så går det tillslut :) stort lycka till och trevlig helg!
Take the time

18 Johanna - A dream as a model ♥:

Härligt du verkade ha det igår! :D Och det där ser ju riktigt gott ut :)

Svar: Ja, det var verkligen superhärligt :D
Take the time

19 Ida Lindborg ♡:

Mumsigt!

Sv: hihi ja visst är hon :D

Svar: Ja :D
Take the time

20 Jossan:

Jag håller med dig! Det är bästa medicinen för själen! :) Hoppas du får en fin lördag :)
SV: Eller hur! Jag är överlycklig för att han gillar rost! Åh, kvarg! Det däremot har min sambo inte börjat gilla än, han har inte ens gett med sig att smaka på det om det inte är i en sås eller dipp ;)
Äh quorn är svingott! Smakar jättegott, jag lovar! :)

Svar: Ja, det är det verkligen :) haha, åh! Min sambo gav med sig till slut ;) han tycker dock inte det är så gott att bara sleva kvarg, men i sås/dipp och till saker gillar han :)
Take the time

21 Hanna:

Åh vad gott det Ser ut! :)

Svar: Det var det :D
Take the time

22 Lotta:

Sv: Läser du också civilekonom? :)

Svar: Ja det gör jag :) läser du också på liu?
Take the time

23 Amanda:

Det där såg mumsigt ut! :)

Svar: Ja :D det var det!
Take the time

24 Crazylicious:

Åh, vad gott det lät!
Sv: Tack! :) Det är jag också, och det är främst det jag vill förmedla via bloggen. Ingen hade velat läsa om jag varit gnällig hela tiden, hahaha.

Svar: Det var riktigt gott :D haha, jo men precis!
Take the time

25 Karin:

Tack för din kommentar. Känner mig inte så stark just nu men ibland kan det bara vara skönt att ventilera sig..

Svar: Ja, det förstår jag! kram på dig
Take the time

26 VERONICA:

Ser super duper gott ut! :) Kram

Svar: Ja det var riktigt mumsigt ;D kram!
Take the time

27 Emelie:

Åh så mumsigt! :D

Svar: Ja :D
Take the time

28 Lina Johansson:

Åh vad gott!
sv: Ja visst är de!!

Svar: Ja, så gott :D
Take the time

29 ida foto. ♛:

åh så gott!

Svar: Ja :D
Take the time

30 Anna:

Tack snälla!
Så smidigt att göra =)

Svar: Ja, detta är supersmidigt :D
Take the time

31 Carro:

Gud vad de såg gott ut:)

Svar: Riktigt mums :D
Take the time

32 Hanna:

Vilket smart frukost tips :)
Sv: Det var super gott! :D

Svar: Eller hur :D detta är en favorit!
Take the time

33 Josefine ♔:

Sv: haha, lite läskigt är det väl, men tänk vad fri man skulle känna sig i rymden? :)

Åh det så grymt gott ut :D// Oliver

Svar: Haha, nej det vill jag inte uppleva ;) det var mums!
Take the time

34 ANGELICA - FITNESS:

Det där såg ju sjukt gott ut! snart har jag praktik där jag börjar 6.30 på morgonen och då är sådana här frukostar perfekt :D

Svar: Detta är supergott, och dessutom så smidigt! Så dethär kan jag varmt rekommendera :D
Take the time

35 LYFTMER:

Härligt! Det ser verkligen gott ut :)

Svar: Ja, riktigt gott :D
Take the time

36 Jenny:

Helt rätt att ta en vilodag om kroppen inte känns helt hundra. Kram

Svar: Ja, absolut :) kram
Take the time

37 En plats i solen:

Hoppas du har en bra söndag

Svar: Det har jag haft :)
Take the time

38 Emelie:

Det där såg riktigt gott ut!!=)

Svar: Ja, väldigt mumsigt :D
Take the time

39 Rebecca:

Gott :)

Svar: Ja :D
Take the time

40 Julia - En träningsblogg.:

Ser mumsigt ut!

Hoppas du har haft en bra helg!
Kram! /FitnessbyJulia.

Svar: Ja, det är det verkligen :D tack detsamma! kram
Take the time

41 Lina Johansson:

- Kul att du tyckte det! :)

42 Emma Broberg :

vad gott :) ha en mysig kväll, kram. <3

Svar: Ja verkligen :D kramis!
Take the time

43 Johanna:

Mums, så gott det ser ut! Kram

Svar: Ja, det var det också :D kram!
Take the time

44 Julia:

Alltså jag försökte hitta på din blogg men tja, jag kanske är dålig på att söka, men vad är det du pluggar till? :-D

SV:Hihi, tja det måste nog vara maträtten som alla gillar!!! Dock har jag problemet när jag far bort och äter tacos så kan jag inte äta köttfärsen, laktos i tacoskryddan, den där som alla köper.. en viktig sak att tänka på ;-) Men annars brukar det gå kanon! Brukar bara ta med mig lite laktosfri kvarg så är saken klar.!
Men dom var så super nöjda, sen fanns det juh kvar chips lång under kvällen med så tja, vi åt så vi storknade hihi! Lovely!
åh tack!

Svar: Åh, jag har nog inte skrivit så jättemycket om det faktiskt ännu :) men jag pluggar till civilekonom men internationell inriktning och ska snart åka iväg till frankfurt på utlandstermin :)
åh, det har jag aldrig tänkt på att det är laktos i den? är själv laktosintollerant, men det måste gått bra! haha, dock är det socker i den som min sambo är intollerant mot så vi får alltid göra våran egen :) va härligt att det blev en lyckad kväll!
Take the time

45 Eleonor:

Åh overnight oats har jag sett på en massa bloggar, är det gott? Jag är egentligen ingen grötmänniska, tycker verkligen inte om havregrynsgröt men skulle det här kunna vara något för mig som gillar yoghurt och bär? :)

Svar: Ja det är nog som du säger. Men samtidigt tycker jag att man inte ska behöva slänga ut vågen, en hälsosam relation till allt ska man ju kunna ha utan att överdriva något. Inte överdriven ätning av choklad, konsumtion av tuggummin eller överdrivet mycket träning. Allting har ju en gräns, och den är ju olika för alla :) Då ska man nog kunna väga sig ett begränsat antal gånger på en månad också, även om man har en våg ståendes där hela tiden. :)

Svar: Jag tycker verkligen att det är jättegott med overnight oats :) enligt mig smakar det inte som havregrynsgröt och beroende på viken youghurt man använder och bär osv tycker jag att det blir hur gott som helst! Nästan lite som frukost-dessert ;) mums mums!
Jag håller helt med dig om vågen :) men jag tror man mår bättre om man inte väger sig hela tiden, men kan ju pendla ganska mycket som tjej :) det upplever jag i alla fall, även om jag håller min vikt på samma ungefär hela tiden :)
Take the time

Kommentera här: