Fitness first mitt nya gym i frankfurt down town!

Ikväll har jag prövat ut gymmet fitness first som ligger mitt på shoppinggatan mitt i Frankfurt. Jag och Larissa körde igenom gymmet och därefter gick vi på passet "hot iron 2", ett pass på 60min liknande bodypump men enligt mig mer genomtänkt och med riktiga stänger. Kan säga att jag var mer än nöjd och dessutom helt slut i musklerna!

WOW vilket gym!!
Jag säger bara WOW vilket fräscht, nytt och underbart gym! Massvis med fria vikter, maskiner, löpband, crosstrainers, spinningcyklar osv osv osv och även en stor inglasad pool på taket med utsikt över hela frankfurt! Jag tyckte först att det var lite väl dyrt, men jag blev helt såld och vill bara träna dygnet runt! Med lite tindrande hundögon och bra övertalningsförmåga kunde jag dock pruta ner priset nästan 30euro per månad, så jag slog till på tre månader för 40euro per månad! woho!

Jag ska försöka lägga upp lite bilder på gymmet nästa gång jag åker dit :)


Kvällens middag efter ett hårt pass i gymmet, kyckling, ris/råris, tomat och kvarg :) mums!

Kommentarer:

1 frida christina:

Härligt med ett fräscht gym!

svar: Åh vad roligt! Vart är du någonstans och vad pluggar du?

Svar: Ja verkligen är så nöjd :) jag är i frankfurt am main och gör en utbytestermin från civilekonomprogrammet i sverige :)
Take the time

2 Marlene S.R:

gott!

Svar: Ja =)
Take the time

3 Julia - En träningsblogg. :

Sv: Gör det! Perfekt som en frukost, mättar väldigt bra och ger en bra energikick! :D

Ha en bra dag!

Svar: Ja men det ska jag göra :D mums!
Ha en fin helg!
Take the time

4 Julia:

SV:åååh, vilken kanon tur!! Ja dom är kanon bra!! :-D Så sjutk skönt då jag står så mycket i köket :-D

Gaaah, drägglar juh här, riktig frukt mummma och inte fryst muuuummmaa!

Ja men absolut! Så glad för din skull att du tog dig modet att fara, det där kommer du ALDRIg ångra!!

hihi, det kan jag förstå.. åååh, löpning löpning!! Blir tokig! Tänk första gången jag får ta på mig skorna och dra ut, som ett barn på julafton hihi!

hihi, vad har du för akilleshäl alltså i sötväg? Själv är jag värdelös på sötsaker, gillar det knappt, men baka, det är mer som konst för mig.. avslappnande och roligt, använda fantasin och händerna. men att äta, jag får en sockerchock och nee, hellre äter jag typ räkor eller sitter och skivar kött och äter ;-)
ÅÅÅh så roligt! Skönt att höra och jädrans vilken LYX!! jag förstår att det var svårt att motstå hihi!
Träning ikväll?
Kramar vännen!

Svar: Ja, älskar färska saker :D haha mycket godare än fryst tycker jag! mums :D
Ja är riktigt tacksam mot mig själv att jag lyckades övertala mig själv att åka ;) visst är det lite så att jag längtar hem men för det mesta har jag väldigt kul :)

åhhh, jag tror det kommer bli ett lyckoinlägg på det när du väl kan börja springa igen :D yeeeh!!

Jag är kakmontret själv! haha gillar nog allt som är sött ;) men jag mår inte så överdrivet bra av det men jag lyxar på helgen :) men åh va kul att du gillar att baka! när jag bakar äter jag bara upp smeten ;) haha den är min favorit ;) tur som är kan jag tygla mig! men håller med dig... äter hällre goood mat :D

Ikväll ska jag nog ta det lugnt eftersom det är fredag så jag och några vänner ska ut och käka :) men igår körde jag på! och imorsen blev det en morgonpromenad :)

Kramar och en hoppas du får en fin helg vännen!!
Take the time

5 Viola:

åh supergod mat!
haft en bra dag?:)

Svar: Ja verkligen :) det har jag, tack att du frågar ;)ha en fin helg!
Take the time

6 Emma:

Grymt, vad härligt! Då fick jag svaret på min fundering om du bestämt dig då :D Och snyggt att du kunde pruta ner priset så pass, toppen ju! Jag vill också ha ett gym med pool på taket i en stor stad :P

Ser fram emot bilder från gymmet!

Sv. Skönt att gymmet/gymmen(?) verkar vara bra. Då antar jag att det kommer bli ett gymkort någonstans iallafall eller? Har du bestämt dig för hur det blir? :)

Perfekt med billigare ekologiskt ju! Önskar det var så här också. Även om jag förstår en högre prissättning...

Hoppas du haft en grym vecka hittills. Kramkram

Sv. Haha, jag längtade tillbaka till spinningen direkt. Även om jag varit supertrött. Gymmet har däremot inte lockat, men idag var jag o körde ett tufft pass. Och visst var det härligt det också :D

Ja, det är ju perfekt när man bor och pluggar tillsammans med studenter från hela världen, man får uppleva mycket :D

Jag tror att jag ska avsluta min mjölkfria diet så smått nu. Fick inga problem alls efter pizzan igår, tackolov! Så min mage är nog påväg tillbaka till sin normala form igen :) Jag har inte ätit någon semla än. Men det är nog som sagt dags till helgen :D

Jag kan iallafall verkligen rekommendera New York!
Kramkram

Svar: Haha jaa, det känns så bra för gymmet har allt jag behöver :) roliga pass och bra fria vikter och andra bra saker som jag vill ha :) poolen är ett pluss även om det bara är 15m :) och jag menar 120euro för 3,5månad är ju helt okej pris :) med tanke på att det egentligen skulle kostat 210 euro :) Du skulle se spinningsalen! tror du skulle gilla den ;) postade lite bilder förut på gymmet nyss från deras hemsida, men ska ta några egna till veckan
Gud så skönt att du klarade av pizzan! då kanske du är back on track snart :) hoppas!

Stora kramar vännen och ha en fin helg!
Take the time

7 Jossan:

Vad kul att det var ett så bra gym! Duktigt gjort av dig att du fick ner priset dessutom ;)
Fanns det mycket olika pass att välja bland?
SV: Ja det blir ofta så med en utmaning, att det blir ett måste istället för något roligt. Nu har jag tack och lov inte känt så inför min marklyftsutmaning men det kanske kommer mot de sista veckorna :P Risken är ju faktiskt också som du säger att man kan göra illa sig om man skulle gå ut för hårt. Skynda långsamt helt enkelt :)

Se där, visst är det gott! Och det är inte alls så jobbigt att diska en gryta :) Gröt i ugn är ju jättegott det med så köp en form! Var förresten, på tal om ugnsbakad gröt, väldigt längesedan jag åt det sist.

Svar: Ja men precis 120euro för 3,5 månad känns riktigt okej! skulle fått betala 210 euero egentligen så jag är väldigt nöjd :) ja, det finns mycket roliga pass. Spinning <3 och många crossfit liknande saker och sånt för bara två muskelgrupper i taget så allt känns så genomtänkt :) väldigt nöjd!
Jag håller helt med om utmaningarna :) de är ju dock ganska frestande och roliga :)

nej men precis :) en gryta är helt okej, speciellt när man har diskmaskin :D hihi men idag ska jag köpa mig en form och därefter ska jag göra mer gröt ;) hihi såg på emmas blogg något med morot i den ska jag testa!

Kram!
Take the time

8 JENNYH - Mammablogg:

Kul! Vad gör du i Frankfurt? =)

Svar: Jag gör en utbytestermin från civilekonomprogrammet i linköping :) så det är massa kul som händer just nu!
Take the time

9 fight4fit:

Ohh va skoj det lät! Ser verkligen fram emot att få se lite bilder på det där überflashiga gymmet :)

Svar: Va kul! :) laddade upp några från hemsidan just, annars ska jag ta fler till veckan :)
Take the time

10 julia:

gott med kyckling :)

Svar: ja, så himla gott :)
Take the time

11 Sofia:

Wow, asbra juh! 40 euro för tre månader är ju super. Good job. ;)

Svar: hehe, jag tror jag skrev det lite konstigt :P 40euro per månad i tremånader :) skulle betalat 210euro men prutade ner till 120euro så det känns som en bra deal :)
Take the time

12 Kaffehörnan:

Godmorgon gud vad nice de låter. Roligt och bra du fick ner priset.

Svar: Ja verkligen :) det känns kul!
Take the time

13 Rebecca:

Det såg gott ut :)

Svar: Eller hur :)
Take the time

Kommentera här: