Fitness first

Den första veckan här nere i Frankfurt har varit hektisk, men mycket att göra och lite tid över till att äta ordentligt. Det har blivit godis och snacks mitt i veckan och skippade mellanmål och luncher.. Behöver jag ens säga att min mage inte är glad på mig! Den ser lite ut som en ballong när jag ska gå och lägga mig.. Från och med idag har jag inte ett lika fullspäckat schema så därför ska jag se till att få mina mat och träningsvanor på banan igen!

Idag ska jag åka och titta på ett gym, ä n t l i g e n!
Nästan inga gym accepterar kortare bindtid än 1år vilket är otroligt tråkigt. Samma gäller fitness first som jag ska titta på idag, men en i min korridor ska överlåta sitt kort så jag fick ta kortet om jag ville. Jag vill kolla på gymmet först men jag tror jag ska ta den dealen. 55euro i månaden känns rimligt även om det är dyrt!

Jag vet dock inte hur jag ska göra för gymmet erbjuder nästan bara pass efter klockan 18.. vilket jag tycker är lite sent då jag ofta är ledig även på dagarna vissa dagar. Så därför vill jag se hur maskinerna och vikterna ser ut innan jag bestämmer mig.

Håll tummarna!

Kommentarer:

1 Julia:

ÅÅÅH det är som att komma till himmelriket!!
Hoppas dom har bra fria vikter! Spännande fortsättning! KRam vännen!!

SV:SV:ÅÅH tack, jag brukar ha lugg på vintern sen brukar jag spara ut den på sommaren så jag kan sola pannan hihi ;-)
Tack! Det är mycket som är rörigt i mitt liv just nu, väldigt frustrerande, försöker finna lugnet i träningen och yogan.. Söka jobb är inte lätt och jag sliter som ett odjur men med ingen utdelning, tar på psyket :-(

HAHAHHA, jaa, lika dant då vi kom till Arlanda då vi varit i thailand, vi pratade eng med alla hahahaha!!

HMm, ååh, jag gillar juh asics löparskor, däremot har jag aldrig köpt ett par promenadskor, brukar ta mina gamla löparskor och gå i då jag köper ett par nya löparskor ;-D

ÅÅh, vad fränt! Hur har du lärt dig flytande tyska?

Hihi, jag förstår att vissa är rädd för hästar, dom är inte direkt små och hm, när man inte kan "tolka" dom så är det juh ett främmande språk liksom..

Underbart, ja vill lägga till dig som vän :-D

Svar: gymmet såg fantastiskt bra ut när jag var där =) verkligen så att jag kan tänka mig att betala priset för att gå dit! håller just nu på att bestämma mig för om jag ska ta ett kontrakt där eller om jag ska köra på löpningen och ta ett billigare gym för att få tillgång till vikterna! Eftersom att det "bara" är 4månader och jag måste signa mig på minst 6månader på fitnessfirst känns det kanske lite smartare ekonomiskt att ta det lite billigare gymmet nu när man kan vara ute och träna:) ska hur som helst testa en vecka på båda gymmen så bestämmer jag mig efter det!
Du ska se att det kommer ordna sig snart, efter motgång kommer medvind! Men jag förstår absolut att det känns tufft just nu :/ jag personligen tycker att yoga funkar bra för mig när jag är väldigt i obalans och det är mycket! kramar till dig!!

ja! jag brukar också vanligtvis ta mina gamla löparskor men nu slängde jag dem innan jag for! haha men jag köpte ett par liknande de asics kayano jag har, det skulle vara samma asics sko fast utan så mycket dämpning och de var dösköna! vill ha bra skor på fötterna nu när jag går så mycket hela dagarna :)

Jag har läst mycket tyska i skolan och även nu på universitetet :)
så kul att ha dig på instagram!
Take the time

2 Emma:

Åh, hoppas att gymmet var bra? :) Skönt om du kan få ett kort iallafall, det är ju nästan ett måste när man ska vara borta så länge. Några veckor går ju an, men inte flera månader.. :)
Jag håller tummarna!

Sv. Haha, ja jag vet! Jag är galen. Men jag gillar det :)
Och ja, jag är helt slut även idag. Men det blir inget annat än jobb och vila och kanske ett litet besök hos en vän. Sedan ska jag sova tidigt :)
Jag har också börjat köpa endast ekologiska bananer. De är ju mycket godare och håller längre. Men ju mer jag tjänar, desto mer pengar kommer jag lägga på mat. Närodlad och ekologisk kommer då vara förstahandsvalet, såklart :)

Svar: gymmet såg fantastiskt bra ut när jag var där =) verkligen så att jag kan tänka mig att betala priset för att gå dit! håller just nu på att bestämma mig för om jag ska ta ett kontrakt där eller om jag ska köra på löpningen och ta ett billigare gym för att få tillgång till vikterna! Eftersom att det "bara" är 4månader och jag måste signa mig på minst 6månader på fitnessfirst känns det kanske lite smartare ekonomiskt att ta det lite billigare gymmet nu när man kan vara ute och träna:) men jag håller med 4,5månad utan gym är alldeles för lång tid! tänkte att jag skulle köra en testvecka och se vad jag tycker på två olika gymmen
jag förstår det att du är trött, välförtjänt! skönt det också ibland att man känner att man verkligen kört hårt :)

ja visst är de godare! jag är också sådär, har jag pengar så vill jag gärna ha ekologiskt och närproducerad :) enligt mig är det oftast mer smakrika och även känns bra utan massa besprutningsmedel och tillsatser! här i tyskland är ekologiskt väldigt billigt så det är skönt :)

kram kram fina du!
Take the time

3 Jossan:

Vad jag känner igen det där. Svullen mage pga oregelbundna tider, mat man inte är ovan med och lite stressmage på det. Hoppas det går över snart!
SV: Tack! Måste erkänna att jag känner mig rätt grym med ;)
Du hade säkert klarat av det du med, mycket sitter i skallen :)

Svar: Ja, jag hoppas också att min mage bättrar sig :( idag har jag lyckats få i min bra med mat och på bra tiden så jag ska försöka hålla i det nu :) hoppas verkligen min mage slutar bråka med mig fort!
ja kanske :) vem vet nästa år kanske jag kör jag med =)
Take the time

4 Sofia:

Åh spännande. Hoppas det blir bra!

Svar: Ja, det var bra! gymmet såg fantastiskt bra ut när jag var där =) verkligen så att jag kan tänka mig att betala priset för att gå dit! håller just nu på att bestämma mig för om jag ska ta ett kontrakt där eller om jag ska köra på löpningen och ta ett billigare gym för att få tillgång till vikterna! Eftersom att det "bara" är 4månader och jag måste signa mig på minst 6månader på fitnessfirst känns det kanske lite smartare ekonomiskt att ta det lite billigare gymmet nu när man kan vara ute och träna:) kramkram
Take the time

5 Sofhie:

Åh åh åh jag äääälskar FitnessFirst!
Va medlem där under de året jag bodde i Sydney och längtar tillbaka precis och exakt varje dag :o ..hoppas de håller samma slags standard världen över :D
kram

Svar: Ja! gymmet såg fantastiskt bra ut när jag var där =) verkligen så att jag kan tänka mig att betala priset för att gå dit! håller just nu på att bestämma mig för om jag ska ta ett kontrakt där eller om jag ska köra på löpningen och ta ett billigare gym för att få tillgång till vikterna! Eftersom att det "bara" är 4månader och jag måste signa mig på minst 6månader på fitnessfirst känns det kanske lite smartare ekonomiskt att ta det lite billigare gymmet nu när man kan vara ute och träna:) kramkram
Take the time

Kommentera här: