Multicultural dinner med mina roomies

Härom kvällen hade vi middag i studentkorridoren jag bor i tillsammans med fem andra personer. Alla lagade en varsin rätt och hade knytis! Det var mysigt och roligt att testa på mat från olika kulturer. Åhh, att jag får vara med om detta!

Det bjöds på
Mexiko: Quesadillas med ost serverade med stekt paprika, lök och stark sås
Kina: Revben kokta länge och sedan stekta i en asgod sås
Taiwan: Currygryta med kyckling, potatis och morötter serverad med ris
Australien: Misosoppa med tofu
Sverige: Köttbullar
Tyskland: Krämig efterrättspaj med körsbär


Yummie säger jag bara om allt :) på bilden syns inte soppan och efterrätten men de var också mums!

Kommentarer:

1 Julia:

Åh vilken rolig ide. du får bjuda på palt någon dag mohahaha ;-)
Hur många är ni som bor i samma lägenhet/hus el hur bor ni?

SV:Åh du måste bara prova, finns Philadelphia ost i Frankfurt?

Jaaa, hoppas det blir det för min del med..
Ne, inge löpning alls.. Det gör fortfarande för ont.. Men håller tummarna för att om 2 veckor så har det läkt så pass mycket att jag kan ta min första tur! tjohoo, killar i hela kroppen av bara tanken!! :-D

Svar: haha vi får väl se ;) vet inte om palt skulle gå hem här borta! men jag kanske bara skippar att säga vad det är? mohahha ;) i min våning är vi 6stycken och huset har fem våningar med lika många i varje :) sen finns det två hus till lite längre ner på gatan :)
Åh, jag kan förstå det! men så småningom så kommer det ju vara värt det! lika bra att vänta lite extra sen också så det inte blir något konstigt du hinner! :) håller tummarna för att att du snart är på banan! förstår att du är rastlös!
Take the time

2 Jossan:

en shit vilken rolig grej!! Det borde ni göra ofta bara för att det är så himla kul att testa nya saker! :)
SV: Jam koka den på spisen kvinna! Förut gjorde jag den i micron jag men men nu har jag isnett att det blir godare att koka den ;)
Spännande med så olika kulturer! :) Det är ju det som är charmen med att fara utomlands, att man träffar så mkt olika människor :)

Svar: Verkligen! det var så himla kul att testa på andras kulturer, åt tills jag höll på att spricka ;)
ja jag vet jag kokade på spisen idag och det var faktiskt riktigt gott :D funderar också på att köpa en liten ugnsform och göra i ugnen :)
Take the time

3 Emma:

Som en dröm! Jag vill också vara med o uppleva mat från en massa olika kulturer! Lovely :D Älskar att uppleva andra matkulturer. En av de bästa grejerna med att resa :)

Sv. Ja, ett himla bra sätt att få till en krämig sås utan att använda mjölkprodukter också :) Idag fuskade jag med mjölken och åt en pizza med extra allt. Galet god, och än har jag inte ont i magen iallafall :) Magen har ju faktiskt mått mycket bättre på sistone, så jag tror att det är påväg att ge med sig, alltså att jag kan börja äta mjölkprodukter igen. Kanske ska våga mig på en semla i helgen också :P

Åh, vad härligt det lät med löpning i solen. Underbart!

Ja, New York är underbart! Du måste åka dit! :) Kul med lägenhet i Florida och med släktingar i USA. Häftigt land, det finns så himla mycket att uppleva och se :)

Kramkram

Svar: Ja verkligen! älskar mat från olika kulturer så för mig är det lätt en av sakerna jag tycker är roligast här nere :)
Ja men precis ska nog testa det till veckan :) åh va skönt att magen känns bättre, jag tror att ibland måste magen få vila för att få återhämta sig. När jag inte ätit laktos på länge kan jag äta litegrann utan att det känns :) va gott med pizza! har jag inte ätit på så länge men ibland är det ju bara så mumsigt :) och semla... riktigt avis! sånna godsaker finns inte här ;) även om det finns mycket annat!

Ja jag skulle gärna åka till new york!! jag och sambon har kollat på resor dit :)
kramkram
Take the time

4 Stephanie:

En härlig blandning :)

Svar: Verkligen :) roligt att vara med om något annorlunda liksom!
Take the time

Kommentera här: