Det närmar sig...

Det närmar sig avfärd till Frankfurt am Main för min del. Två ynka dagar kvar och just nu känner jag att jag bara vill ha det överstökat (?), flyget och så alltså. Det är faktiskt tuffare än man kan tro att bara gå hemma och vänta på att något ska hända. Tar mig inte för någonting nästan nu, vill inte träna för att allt redan är nedpackat tillexempel. Långa prommenader med vänner eller skön musik i den sena vintersolen är min melodi just nu om dagarna.

Igår hade jag och mina fina vänner här i Linköping lite avskedsmiddag för mig på en restaurang nere i stan. Det var fantastisk mysigt och jag är imponerad över migsjälv att jag inte började gråta som ett litet barn. Hur tur har jag med så stöttande vänner? Ni är guld ♥

Idag väntar massvis med kvalitetstid med mitt hjärta! Mysmorgon, långfrukost, prommenad, lunch nere i stan och ikväll ska vi laga pannkakor och mysa i soffan. En sånhär dag är precis vad jag behöver ♥

Imorgon väntar avfärd mot Karlskoga tillsammans med sambon för en natts stopp innan det bär av mot arlanda och vidare till Frankfurt. Får skjuts till arlanda, men åker ner helt själv. Jag kände att jag vill göra detta själv från start till stopp liksom. Tur har jag endå eftersom att min "erasmus-buddy" hämtar upp mig på flygplatsen!

Vet inte hur bloggandet kommer se ut fram tills dess att jag landat i min lägenhet i Frankfurt, men det märks! Annars får ni ha en fin vecka tills vi hörs igen... Önska mig lycka till!


Lite pimpim-lyx, en lagom seriös bok och min ipad.. det är uppladdning!

Kommentarer:

1 Emma:

Stort lycka till! Jobbigt med avsked, men du kommer ju snart tillbaka :)

De där böckerna är sjukt bra. Man mår liksom bra i själen av att läsa dem!

Kram på dig!

Svar: Jo, det är sant :) man får göra det bästa av det :DJa, älskar de där böckerna :D måbraböcker!
KRAMKRAM
Take the time

2 Isabelle :

Älskade vän du kommer klara detta skitbra! Är så stolt över dig vet du. Kommer sakna dig ännu mer bara för jag vet att du är längre bort än vanligt :/ love you!!!!!!!!❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Ja det tror jag :) men gud så nervöst det är nu! har vi tid får vi se till att köra en frankfurt-weekend <3 annars får vi ses MYCKET nu i sommar! love youu bestie :*
Take the time

3 Annika E:

Jag är (likt issa oven) SJUKT stolt över dig min fina snygging! Vill höra allt i sommar :D <3

Svar: Tack så himla mycket min fina vän <3 det ska du få göra!
Take the time

4 Lina :

Stort lycka till! Det här kommer du fixa galant, starka tjejer klarar av svåra grejer!! :)

Svar: Tack så jättemycket Lina! :) jag tror nog att det ska gå bra även om nerverna finns där :) men du har helt rätt!
Take the time

5 Julia:

GAAH vänta här nu! är det redan om 2 dagar!!! Hur ska jag hinna skicka!! GAAAH hoppas det hinner komma fram om jag postar det i morgon !! kanske kanske hoppaSS!!!

SV:Åh älskar ditt depp.. ;-D

hm, tja kanske :-D Tack för tipset, lät gott iaf hihi!

HAHAA, kanske något dom bör fixa på hemsidorna, hoppa bröst test ASG!

hihi, ååh det tkr jag verkligen, du kommer äta ihjäl dig! muuummmmaaa

låter helt underbart.. Men du min vän, innan du far till annat land, jag har några provpåsar på protein här hemma hos mig, som är till dig ;-) Skicka din hemadress till [email protected] så skickar jag dom till dig kramar! :-D

Svar: åååh, men du är väl för gullig! Det kommer inte kunna komma fram innan jag åker tyvärr :( åker vidare hem till mina föräldrar idag för det blir närmare till arlanda då jag åker tidigt imorgon.. men gud så söt du är! nu får jag dåligt samvete.. KRAM TILL DIG!
och JA, ett hopptest borde finnas på sidorna ;)
Take the time

6 Emma:

Sv. Ja, det är nog det. Min dipp kom när vi hade läst någon kurs med näringslära i skolan i trean på gymnasiet. Så himla dumt. Jag gick ju på ett idrottsgymnasium. Ändå snappade jag någon gång under den där kursen upp att man "blir tjock av kolhydrater". Och det stod ju dessutom på alla löpsedlar just då. Och jag hade omedvetet gått ner några kilo i vikt under sommaren mellan 2:an o 3:an. Alla sa att jag hade blivit så smal. Och nånstans där fick jag en knäpp i huvudet. Och blev rädd för kolhydrater. Helt galet! Med 20-25 träningstimmar i veckan började jag dra ner på kolhydraterna och gå på "smygpromenader" före frukost. Så skrämmande. Jag är glad att det inte gick längre än så och att jag faktiskt bröt upp från det beteendet. Men det tog bra många år för mig att sluta "vara rädd" för kolhydraterna. Som jag älskar och hyllar idag :D

Färskpasta är så himla gott!
Kram på dig och hoppas att resan till Tyskland går bra nu.
Lycka till nu <3

Svar: Oj.. ja men det är ju så himla lätt att dras med i något såntdär nu för tiden! kolla bara på alla tidningar och så vidare.. inte konstigt att man dras med! Det är ju jättekönt att vi både kommit ur det där :) jag hade en period för några år sedan jag med när jag nästan blev manisk.. åt inte godis på ett år.. så dumt! men idag kan jag äta godis och så vidare utan att känna dåligt samvete eller så :) sååå skönt!
Resan till frankfurt gick superbra och hithills trivs jag superbra :D
Tack så jättemycket fina du! <3
Take the time

7 fight4fit:

LYCKA TILL nu! Tror och hoppas att du kommer få det helt underbart :)

Svar: Det hoppas jag också :D hitthils har allting varit så bra!
Take the time

8 elin - mode & inspiration:

Lycka till! =)

Svar: tack så mycket :D
Take the time

9 Jossan:

Ojoj, snart är det dags! Skönt att du blir upphämtad på plats, det var verkligen värt mycket när jag hade en som mötte mig på flygplatsen i Peking. Man var liksom lagomt trött ändå från resan och då var det skönt att slippa tänka så mycket själv :P
SV: Tack vad kul att höra att du tycker att det syns med :)! Jag håller med, 3,5 kilo ökning är rätt mycket och särskilt när jag känner att det inte bara är fett och vatten :)

Ja, du får passa på att äta sånna saker som du kommer sakna när du är borta ;)
Den godaste yolliboxen jag smakat hittills är utan tvekan jordgubb! :)

Svar: Ja, det var jätteskönt att bli upphämtad! man vet ju liksom inte alls vart man ska :) och så är man som du säger både trött och förvirrad! :P
Take the time

10 Emma:

Nästa svar... :P

Sv. Haha, ja. Vi verkar ha mycket att diskutera. Tycker det är helt fantastiskt när man kan träffas såhär via bloggarna. Det är rätt skönt, just det här att ha förståelse för varandra, på ett sätt som jag sällan upplever med andra.

Jag var också så förr, att jag hade svårare för sötsakerna när jag inte är inne i träningsperioder. Just nu efter en dryg månads uppehåll från sötsakerna så är det just efter ett riktigt tufft pass, gärna kondition, som jag känner att jag gärna skulle köpa hem en godispåse eller fika lite. Men det är väl kanske så att efter ett tag när kroppen vant sig av med sötsakerna så är det vid de tillfällen när man behöver som mest energi som kroppen känner suget efter det också?
Ja, jag fuskade med lunchen igår... Det fick jag igen på kvällen och natten då magen var ond och dum. Menmen, idag är det bra igen iallafall. Så idag ska jag äta en riktig lunch :)

2.5 år, ja men då känner ni varandra så passa bra att din tid i Tyskland kommer gå fint. Och perfekt att han har kandidatuppsatsen nu :) Jag var hemma mycket (i Sandviken där "vi", alltså Stefan, bodde då) när jag skrev min kandidatuppsats. Skönt, då kommer ni hinna ses en massa förhoppningsvis :) Och dessutom kan det faktiskt vara bra att vara ifrån varandra lite och verkligen få sakna varandra. Även om några månader är lite väl lång tid...

Som sagt, jag tror att du kommer få det toppen i korridoren i Tyskland. Det är ju en lite speciell grej att bo i korridor, men absolut kul att uppleva :)

Kramkram fina Julia!

Svar: Jag tycker också att det är så häftigt att man kan träffas via bloggarna såhär! och prata och byta erfarenheter så värt :) och ingen är dömande utan snarare kommer med inputs och andra idéer! me like :D
Ja men det tror jag absolut! jag är extremt kännslig när jag inte får i mig tillräckligt med mat. Här i frankfurt har jag hitthils haft väldigt svårt för att få i mig "riktig" mat då de har renoverat lite i köket här! så det har blivit mycket äta ute eller bara fil eller ingenting alls ;S känner att jag måste få ordning på det IDAG! :)

Ja det kommer lägligt med kandidaten nu och han kommer nog ner ganska så snart :) men det funkar bra med skype också man får göra det bästa av situationen helt enkelt :D
Take the time

11 Julia:

SV:hihi, han hade nog inget annat val mohahaha!! ;-) Sjukt kul, tur ingen såg oss hihi..

hmm, förbaskat, men ska jag skicka dom iaf? tänkte du får dom när du kmr hem, för det gör du juh!! :-D Skicka bara adress på mailen så fixar jag :-D

Svar: Haha det är så alltså ;) hahaJa, men jag kan skicka min adress, som sagt jag kommer ju hem :D
Take the time

12 Jen:

Absolut! Det ska jag verkligen göra :D Nee jag har inte testat det men jag älskar sojamöjlk så det borde falla mig i smaken :P visste inte ens att det finns! Tack för tipset :D:D
Shiit va härligt att du ska flytta till Frankfurt! :D Är det något speciellt anledning till vrf du flyttar?

Svar: Va roligt att jag kunde tipsa dig om det så :D den är riktigt god! jag älskar också sojamjölk :) så då borde du nog tycka om grädden också! :D Jag flyttar till frankfurt för att göra en utbytestermin och uppleva saker också såklart :D
Take the time

13 Hanna:

ååh fusk men gud så roligt!! :D

Svar: Ja, det har varit fantastiskt kul hitthils :D
Take the time

14 Eleonor:

Åh vad spännande! Jag hoppas på att få höra mycket om din vistelse och allt annat därtill förstås :) Lycka till med allt!

Svar: Tack så mycket! Jag tror att det kommer att bli mycket prat om resan på bloggen framöver :D
Take the time

15 LOtta:

Sv: Det förstår jag verkligen men det blir nog jättebra :) och du har rätt! Till ett par klackar så blir den lite kortare och det är allt jag vill för den är dösnygg annars ju, ryggen är helt underbar :)

Svar: Hitthills har det varit superbra i alla fall :) ångrar än så länge inte att jag har åkt :)
Take the time

16 Karin:

Å vad spännande! Hoppas resan blir bra, tiden där kommer vara en fantastisk upplevelse tror jag alldeles säkert!

Svar: Hitthills har resan varit helt obeskrivligt bra, jag hoppas att den fortsätter så :D
Take the time

17 ANGELICA - FITNESS:

Har också varit med om den där jobbiga väntan!

Svar: Den är riktigt jobbig :) men det är skönt att vara framme nu! :)
Take the time

Kommentera här: