En vecka kvar till flytt och äntligen bara bär!

Ska strax ut på en lång power walk tillsammans med en vän, ska bli skönt med frisk luft och få ventilera mig lite. Flytten till Frankfurt närmar sig med stormsteg och det känns naturligtvis både bra och jobbigt. Allt är redan ordnat och väskan snart färdigpackad. Nu är det bara klumpen i halsen jag måste lyckas svälja, om det nu går. Ska passa på att mysa med min sambo och vänner allt jag kan nu innan det är dags för avfärd. Är det verkligen bara en vecka kvar?

Något annat jag kommer sakna är mina svenska frukostar men det kanske inte skiljer sig så mycket mot tyskland? Idag har jag äntligen testat på "bara bär" som alla bloggar pratat så mycket om. De var absolut inte så söta som jag trode de skulle vara utan väldigt syrliga, vilket jag gillar.

Föresten, Charlotte Kalla? Vilken stjärna! Älskar att jag är ledig nu under os, det händer ju aldrig annars :)

Naturell yoghurt, granola, bovetepuffar, solroskärnor, pumpakärnor, cashewsmör och några klickar "bara bär" hallon.

Kommentarer:

1 Emma:

Men åh vad det där såg gott ut :)
Jag är inte så mycket för sylt alls, men jag kan tänka mig att de där är goda :)

Shit, en vecka kvar. Förstår att du är nervig. Men alltså, vilken upplevelse du kommer att få!

Åh, den där föreställningen lät ju superkul. Kanske man ska försöka se (om datumen passar sig). Bra tips!

Sv. Frukost är bästa målet på dagen minsann :) Lät som du fick en riktigt fin frukost igår du också. Mums! Känner att jag börjar bli hungrig nu i allt matprat :P

Jaaa! Ett litet hemmagym, det ska man helt klart ha sen. Vilken dröm :)
Perfekt, då kan du köpa klocka i tyskland då :) Roligt!

Ja, det är svårt. Det var först sista terminen (innan exjobbet) som jag insåg vad det var jag vill jobba med. En liten 5-poängskurs som gjorde allt. Knepigt hur det kan vara. Men ja, det är svårt att veta vad man vill göra. Men grejen är ju den att man kan ändra sig i framtiden, man är ju inte låst vid samma arbetsuppgifter för alltid :) Det bästa med en bred utbildning :)

Hoppas du haft en härlig torsdag. Kramkram

Svar: Ja, jag tyckte faktiskt inte att de var speciellt syltliknande utan mer som någon typ av hallonsås! Väldigt syrlig och inte speciellt söt :) så det gillade jag! Jag ska testa att smaksätta laktosfri naturell yoghurt med den! finns ju noll smaker utan tre kilo socker i när det är laktosfritt :)
Jag kan verkligen inte fatta att det bara är en vecka kvar? var det inte nyår nyss? ;)

Rekommenderar verkligen föreställningen, man blev på väldigt bra humör av den :) och vem vill inte skratta i tre timmar? ;)

Men vad är det du vill jobba med då? är det svårt att få jobb inom din inriktning? :) jag håller med om det om bred utbildning! jag har ju själv valt något väldigt brett fast endå med spetskompetens eftersom att jag har språket också :) man får väl testa sig fram lite på arbetsmarknaden tills man trivs! det känns inte riktigt som att man jobbar på samma ställe hela livet nu för tiden endå :) Kram kram
Take the time

2 Johanna:

Vad gott det ser ut!
Hoppas allt går bra med flytten! :)

Svar: Det var riktigt mumsigt :D Tack så mycket! jag tror nog att det ska gå bra :)
Take the time

3 Jossan:

Oj, redan. Jag förstår inte att tiden gått så fort. Din frukost såg himla god ut förresten. Den där bara bär, är det värt att köpa`?

Svar: Ja det är helt sjukt! vart tar tiden vägen? var det inte nyår nyss? ;)
Jag tyckte att bara bär var riktigt god! den var syrlig och inte så söt som jag hade trott vilket passar mig mycket bra :) helt klart värt att testa! kostade typ 16kr :)
Take the time

4 Johanna - A dream as a model ♥:

Det där ser ju gott ut! :D

sv: Jo det har du ju rätt i, man får lägga ner mycket tid på långt hår :D

Svar: Det var verkligen inte dumt :D
Take the time

5 VERONICA - modeblogg:

Nejmen vad gott! :) Kramar

Svar: Ja verkligen :D kramar!
Take the time

6 Sofia:

Jag är säker på att den där flytten kommer bli toppen. Och så stor skillnad kan det ju inte vara på maten kan man tycka. :)

Jäklar, helt perfekt att vara ledig nu juh! Jag kan iofs kika på jobbet. Perfekta tider att jobba med två skärmar. haha.

Svar: Ja det hoppas jag att den ska bli :) men endå lite pirrigt är det ju såklart! Har hört att det ska vara väldigt billigt att äta ute och att det är dyrare att handla mat än att äta på restaurang.. vi får se :)
åh, det är ju perfekt när det funkar så på jobbet! :)
Take the time

7 sannas rum:

Ååååh vad spännande att flytta utomlands :) minns när jag gjorde det för... 3,5 år sedan, det var så kul! Hoppas verkligen jag kan göra det igen :) LYCKA TILL!

Svar: stort tack :) det ska nog bli bracoch superspännande faktiskt :) vart flyttade du någonstanns? :)
Take the time

8 sannas rum:

Jag flyttade till London :) Det var sååå underbart!

Svar: Åh vad häftigt! där skulle jag också gärna testa på att bo faktiskt :) vem vet kanske i framtiden :)
Take the time

9 Jen:

Det är många som visar BARA BÄR nu på ex bloggar o IG, men har inte hunnit testa de än. Tyckte de va lite onödigtr dyra :P men e de som "sylt" typ eller lösare? Åååh, cashewbutter!!! Yum!

Svar: Jag tyckte att de var väldigt goda, men inte speciellt syltliknande :) mer som hallonsås! inte så söt utan syrlig vilket passar mig! man kan ju ha den som smaksättare i ex. smoothies, fil och som sylt :)
Take the time

10 sannas rum:

Det tkr jag absolut, enligt mig är det världens bästa stad (som jag varit i hittills!)

Svar: Åh va härligt! jag har faktiskt inte ens varit i London! varit på väldigt många ställen men just London har jag helt missat :/ får jag ta tag i! :)
Take the time

11 Therese:

Kalla är grym!!! Spännande med flytt, det blir nog väldigt roligt! Kram

Svar: Ja det är hon verkligen! :D det ska bli väldigt roligt med flytt faktisk :) kram
Take the time

12 Amanda [SPONTAN]:

Åh vad roligt :)

Svar: Ja verkligen :)
Take the time

13 MATILDA:

gott!

Svar: ja :D
Take the time

Kommentera här: