Garderobsrensaren ger tips på en smidig lunch!

Jag har fått jättefin feedback på den nya designen och tack så mycket, det värmer! Har dock några små ändringar jag måste göra, headern tycks kapas av på mobiltelefoner och det finns ingen länk till startsidan. Det är såntdär småfix som gärna ställer till sig när man sitter och pillar i koden. Jag hoppas kunna lösa detta under dagen :)

Tog en lång cykeltur imorse, kände att jag ville ut en sväng och allt som allt blev det en cykeltur på över 60 minuter i blandad terräng. Mina planer för eftermiddagen är att rensa ur bland mina kläder... det borde nästan räknas lite som träning? Brukar rensa någon gång om året och skänka till olika endamål. I höstas skickade jag och min sambo kläder till Kambodja, dit min mormor åker för volontärarbete två gånger om året. Hur cool är inte min mormor på en skala? Annars brukar jag skänka till kvinnohuset. Om ni bara visste vad det uppskattas och behövs!

Ett mattips från mig - till dig med lite tid: släng ordning en god och matig sallad som räcker ett tag. Idag gjorde jag sallad på ris/råris, tonfisk, majs, gurka, fetaost från får/get, plommontomat, päron, gullök och oliver. Extremt smidigt, gott och enkelt att ta med i matlåda. Denna stora skål förvarar jag i kylen och räcker till fyra luncher. Hur perfekt?

Kommentarer:

1 Hanne:

åhhh, mums!!! jag älskar oliver :D

Svar: Jag med :D
Take the time

2 amanda:

gott!

var gärna med i min tävling om ett valfritt skärp :)

Svar: Ja :D
Take the time

3 Patricia:

Fin blogg!!

sv: Eller hur! Drömoutfit om du frågar mig :-)

Svar: Tack så mycket :)
Take the time

4 Johanna:

Åh så gott det ser ut! Kram

Svar: Ja, det var mums :D kramis!
Take the time

5 Ebba ♥:

Åh vad gott!

Sv: Tack så jättemycket, kram! ♥

Svar: Ja :D kram!
Take the time

6 MADDISENJ.SE:

Gott det såg ut

Svar: det var det :D
Take the time

7 Jen:

Svar:

De va de! ;)
Eller hur!! Bätre än inget! =)

Ja, gud vilken cool mormor du har! Heja henne som också åker o volontärarbetar! Häftigt! =)

Svar: Ja visst är hon :D
Take the time

8 HJJONSSON:

Sv. Ja verkligen hehe!

9 Louise:

Åh rensade också ut mina kläder nyligen och skänkte bort på internet. Så skönt när någon annan kan få dem så slipper de ligga och ta så mycket plats. Ser jättegott ut!

Svar: Javisst är det! :) saker som man endå inte använder eller så ofta kan ju lika gärna någon annan som behöver bli glad för :)
Take the time

10 MALIN:

ser supergott ut! :)

Svar: det var det :D
Take the time

11 Erika:

Tonfisksallad är himla gott :)

Svar: Ja, visst är det! mums :D
Take the time

12 Karin:

Å vad gott! Jag tänker mig det som sommarmat men det är ju smidigt om man måste iväg! Alltid då jag tar något sämre alternativ som nån bar istället..

Sv. Tack för tipsen om rygg träning. Jag har hela tänkt att det måste vara ryggresningar som i stolen man bänder fast benen i och kör ner till golvet.. Men så behöver det ju inte vara. Totalt glömt bort att man kan göra så! Den kommer bli given på mitt nästa pass!

Svar: Ja, men jag är en riktig salladsälskare :) sen är jag inte så förtjust i uppvärmd mat av nån anledning :b haha tycker det är mycket som inte blir gott i micron :/
Take the time

13 Linn:

Här var det nytt! Snyggt med nya designen! Och den där tallriken såg ju minst sagt god ut :)

sv: Tack så mycket! :)

Svar: åh, tack så jättemycket fina du! :) den var mums ;)
Take the time

14 isabelle - hälsa & träning:

Såg inte helt fel ut! :D
Fin blogg du har förresten!

Kram

Svar: Åh tack så jättemycket fina du! :) kram!
Take the time

15 Karin:

Just nu testar jag att göra barsen du tipsade om;) Smeten var iaf väldigt god haha

Svar: åh, va roligt! Ja, visst är den ;) hur blev barsen?
Take the time

16 Jossan:

Jag illar inte oliver men annars så ;) Jag älskar sånna här enkla recept :)
SV: Soppa är super!
Haha ja det förstår jag ;)

Svar: åh, den älskar jag numera :D gillade det inte förut! men nu... mums!
Take the time

17 Anonym:

Din design är enkel &bra!

Svar: åh, tack så mycket :)
Take the time

18 Tommy:

Sv: Tack ska du ha ,visst är dom!

Ha en fin dag!

Svar: Tack detsamma! :)
Take the time

19 snie.blogg.se:

Gott:)

Svar: Ja :D
Take the time

20 bexollila.:

ja de är kul med sånna listor hehe :D

Svar: Ja verkligen :D
Take the time

21 Eleonor:

Vilket bra tips att ge kläderna till kvinnohuset! Det ska jag också göra när jag rensar ut nästa gång. Jag har en massa kläder i min garderob som jag inte använder längre tyvärr, en del sitter inte bra längre så kanske kan vara en bra grej att börja med idag :)

Svar: Angående bloggdesign så tycker jag att min nuvarande grund, som är ett av blogg.se's egna designer men jag har försökt ändra headern så att den är lite större. Men det går inte med det temat jag har nu. Men nu har jag börjat få lite panoramapoäng så jag ska snart byta design och testa igen. :) Har du några idéer hur jag ska kunna ändra höjden? Om jag lägger en bild på mig själv i headern försvinner oftast huvudet på mig, så jag måste ju minska bilden så den är anpassad efter temat :/ jobbigt!

Svar: Ja, det är superbra att skänka sådär om man kan tycker jag :) hum... du kan inte ändra pixlarna i headern? för det brukar ju inte vara så svårt :) Leta i koden efter avsnittet på headern, där kan du ändra både höjd och bredd. Annars om det inte går kan du anpassa bilderna till headern i ex. photoshop eller annat bildredigeringsprogram :) alltså inte beskära med mått, är du med mig? :) det kan vara riktigt pilligt med kod alltså!
Take the time

22 Ronja:

Åh gud vad gott! Want :)

Svar: det var verkligen mums ;)
Take the time

23 Emma:

Åh, så gott det ser ut! :D

Svar: åh, det var det ;D
Take the time

Kommentera här: