Bilder ifrån fredagens potluck dinner på FS

Jag glömde ju som sagt kameran hemma men jag hade visst tagit några få bilder med mobilen så dessa tänkte jag ladda upp nu eftersom många var nyfikna. Otroligt häftig upplevelse att få smaka på så god mat från hela världen. Hoppas ni alla får den möjligheten någon gång. Som sagt, pestopastan med mozzarella och cooktailtomater var min favorit men nästan allt var sagolikt gott. Det fanns allt ifrån mat till godis och olika drycker och såser.

Önskar man får denna upplevelse lite oftare, en stor buffé med ungefär 150 amatörkokar från hela världen. Det märktes verkligt hur seriöst folk hade tagit det hela. Jag lovar att jag åt tills jag nästan sprack, det gäller ju att passa på! Hur ofta får man möjligheten att uppleva andra matkulturer liksom? Mums så otroligt gott!
 

En bild på min första tallrik (inte den sista dock, hehe). Blandade både mat med efterrätter som ni kan se..


Den otroligt goda pestopastan, vilken craving alltså! Vill äta upp skärmen..


En random pic från kvällen :)
 

Kommentarer:

1 MALIN:

pastasalladen ser helt otrolig ut (jag älskar pasta haha)!

Svar: Den var otroligt god :D det är pestopasta med mozzarella och cooktailtomater! :)
Take the time

2 Emma:

WOW! Hoppas att jag får uppleva det där någon gång också. Så himla häftigt :)
Var var ni någonstans? Och vem var det som arrangerade det hela? :)

Hoppas du har det bra Julia. :)

Kramkram

Svar: ja riktigt gott :D kul att få testa på olika rätter från olika kulturer! Det var så otroligt mycket gott och jag blev väldigt mätt ;) haha. Vi var på skolan och det var esn-erasmus som annordnade det :) så roligt för de hittar på så mycket roligt hela tiden!
KRAMKRAM fina du!
Take the time

3 Sabina Löfberg:

Hej! Jag har startat upp en ny tävling på min blogg, kika jättegärna in och var med i den! :)
För större chans att vinna så följer du bara mig. :)
Ber om ursäkt om du fått detta en gång innan redan!
Hoppas du får en toppen dag! :)
Kram.

4 Anita:

Gott de där såg ut :D

Svar: ja riktigt gott :D kul att få testa på olika rätter från olika kulturer!
Take the time

5 anna:

åh, så gott!

Svar: ja riktigt gott :D kul att få testa på olika rätter från olika kulturer!
Take the time

6 Julia:

Ser juh bara toppen ut! :-D

Tack, jag ska göra mitt yttersta, vill verkligen få bukt på det så snabbt som möjligt! :-(

SV:ÅÅH låter super mysigt, vars brukar ni fara och fika? :-D
Tkr jag verkligen du ska göra :-D
Tack vad du är snäll!

Svar: Det var riktigt mums! Väldigt trevligt! ja :D Det var det också :D Jättegott :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen!
Ja, men det vet jag att du kommer göra! Du är så duktig!

haha, nu tappade jag tyvärr tråden :( vad för fika?

Goa kramar till dig!
Take the time

7 Ella - Ellas fitness:

Sv: Ja då har jag ju haft hela sommaren på mig att plugga i alla fall så jag lär ju kunna den hoppas jag :)

Viktigt att blanda så att man säkert får plats med allt ;)

Svar: okej, men då lär du nog fixa den galant ska du se :D lycka till!
Take the time

8 Pauline:

trevligt :)

Svar: Väldigt trevligt! ja :D Det var det också :D Jättegott :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen!
Take the time

9 Julia:

Gott :)

Svar: ja :D Det var det också :D Jättegott :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen!
Take the time

10 Nathalie Tegelstam:

Ser gott ut :)

Svar: riktigt mums :D Det var det också :D Jättegott :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen!
Take the time

11 Viktoria Eriksson:

åh, ser helt otroligt gott ut! kram <3 :D

Svar: Det var det också :D Jättegott :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen! KRAM!
Take the time

12 JENNYH - Mammablogg:

Såg jättegott ut!

Svar: Jättegott :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen!
Take the time

13 Mirjam Wallmark:

Mums, såg gott ut!
Hoppas du har haft en fin dag ♡
kram

Svar: Ja, riktigt gott :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen!och tack detsamma! kram
Take the time

14 Julia:

Åh allting ser verkligen hur gott ut som helst!! :)

sv: ja det vore nåt att få testa på det nån gång :)
vi var i Dublin 2 gånger och blev förälskad i den staden!! :) kram

Svar: Ja det var hur gott som helst :D var otroligt häftigt att testa på så mycket gott från hela världen!
JA! älskar dublin! kram!
Take the time

15 Emmy:

Låter otroligt spännande och gott!! :D

sv;
Mmmhm, den var verkligen snygg! Får öva på och lära mig någon liknande sminkning känner jag, blir verkligen sugen på det...

Jo men visst! Är lite olika bland olika varor, pappa köper ju det mesta men han brukar säga att ekologiskt är godare sen ba "detta är ju bra för vår planet" haha, det är bra :)

Svar: Ja, det var en otroligt häftig (och god) upplevelse att få testa på mat från hela världen! :)
haha, min pappa är likadan :D men de har så rätt så rätt ;) och när jag flyttade hemifrån så fortsatte jag på samma spår ;D
Take the time

16 AW - Fotograf:

Åh tack så mycket :)

17 Jossan:

Superspännande tycker jag! Riktigt gott men gissar jag och jag förstår att du åt mycket ;)
SV: Tack tack ! Ja soppan var supergod :)
Jag köper questbars :P Jag har tänkt göra fler många gånger men känns som att det är svårt att slå deras innehåll och smak :P
Ja RPMpasset var bra. Jag hade önskat att benen var piggare innan passet för då kanske jag hade kunnat pressa mig ännu hårdare men nu blev det mjölksyra i benen på en gång som inte riktigt ville släppa :P

Svar: Ja, så otroligt spännande! Älskar verkligen detta med maten här nere.. även om det inte alltid är så hälsosamt jag äter här nere för det är omöjligt att äta på samma sätt som hemma här tyvärr även om jag försöker så gott jag kan. Tänker att detta är ju bara nu :)
Jag har faktiskt ingen bra upplevelse från questbars :/ tyckte koncisitens var konstig.. vilken smak rekommenderar du? kanske jag ska testa igen :)

Du får köra passet igen och det är väl också så ibland att när man testar ett nytt pass så blir det inte 100% :) men det låter ju som ett grymt bra pass!
Take the time

18 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Vad roligt och spännande. Förstår att det blev mycket att äta. Även om man bara tar en smakbit av allt så blir det ju en hel del:)

Svar: Ja det blir ju det, blev riktigt mätt ;) men det var riktigt roligt att få testa på smakar från hela världen!
Take the time

19 Linn :

Åh gud vad gott! :)

Sv: Det var det verkligen :)

Svar: Ja det var toppen :D
Take the time

20 MATILDA:

mums =)

Svar: Verkligen =)
Take the time

21 Ulrika:

Sv: Det var detta recept jag testade http://takethetime.blogg.se/2014/january/proteinbars-med-smak-av-choklad-2.html
Testade dock att äta dom dagen efter och då var dom mycket godare haha :D

Svar: haha okej va bra då :D vet inte vad du kan ha gjort? men kul att de var godare dagen efter då :)
Take the time

22 ADARAS Blogazine:

Åh mums :D

Svar: verkligen :D
Take the time

23 Fashion Safari:

ser gott ut!

Svar: Det var det :D
Take the time

Kommentera här: