Dille för soltorkade tomater!

Innan jag åkte ner till frankfurt blev jag alldeles galen i soltorkade tomater och hade i det i alla maträtter jag bara kunde. När jag kollade igenom lite bilder tidigare så hittade jag denna bild som jag glömde bort att visa er innan jag flyttade. Det var så otroligt gott och innehöll naturligtvis soltorkade tomater och här kommer receptet!

Recept
Kryddig korv med hög kötthalt, soltorkade tomater, champinjoner, lök, havregrädde, palsternacka, morot och massa mumsiga kryddor. Koka morätter och palsternacka. Stek lök, korv och champinjoner. Häll sedan över havregrädde, kryddor du gillar och hacka i soltorkade tomater. Servera tillsammans med morötterna och palsternackan. Njut!

Kommentarer:

1 Heléna:

Så gott det ser ut! :)

Svar: Det var en riktig hitt :)
Take the time

2 Linn:

Soltorkade tomater är sååå gott!! :)

Svar: Skoja inte! Blir så himla gott när man tillagar och smakerna kommer fram ordentligt :) mums!
Take the time

3 mot plus:

gooottt!!

ha en fin tisdag! =)

Svar: Riktigt mumsigt! :) detsamma!
Take the time

4 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

sv: Åh inte. Det tycker jag att du ska testa. Kycklingfärs är såååå gott. :) Jag köper min på Ica Maxi.

Svar: Jaha okej :) får jag kolla när jag kommer tillbaka till sverige till hösten!
Take the time

5 Eleonor:

Men MUMS! Det där såg ju väldigt gott ut, detta ska jag göra någon dag också =)

Svar: Åh va roligt :) testa det! riktigt gott :)
Take the time

6 Miranda:

soltorkade tomater är underbart :D

Svar: Verkligen! så himla gott, speciellt när man tillagar dem kommer den mumsiga smaken fram :)
Take the time

7 Sofia:

Soltorkade tomater är en fantastisk smaksättare. :)

Svar: Ja visst är de, så mumsiga! :)
Take the time

8 Emma:

Åh, den där korvpastan ser riktigt god ut. Gjorde något liknande igår, fast utan grädden och med en massa körsbärstomater som såsbas. Gott! Soltorkade tomater. Mums, det är en sån där sak som jag använder mycket i perioder. Men nu var det länge sen sist.

Sv. Kul när man kan inspirera varandra. :) Jag har ju fått någon dille på det här mad bakad gröt. Smidigt när man kan göra den i micron också, då går det ju ännu snabbare :)

Tacktack! Hoppas du haft en fin dag du också!
Kramkram

Svar: Ja, det var supergott faktiskt :) älskar smaken av soltorkade tomater som kommer fram när man tillagar den :) mums! ditt recept låter ju jättebra också :)
Ja! älskar verkligen ugnsbakad gröt tack vare dig :) la en liten länk i morgonens inlägg :) det är verkligen så kul med bloggar tycker jag när man kan kommunicera såhär och tipsa och peppa varandra :)

Ha en fin dag!
Kramar från mig
Take the time

9 Elin- En träningsblogg:

Såg riktigt gott ut! Ska absolut testa :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra :) supermumsigt!
Take the time

10 Emelie:

Gud vad gott det där såg ut, och verkar enkelt att laga också, en maträtt helt i min smak! ;) Måste testa snart! :)

Svar: Rikitgt gott och ja! det var busenkelt :) testa gärna! så mums :)
Take the time

Kommentera här: