Morgonyoga & mango chutney glaserad filé och bönsallad

En återkommande favorit i perioder när jag känner mig väldigt stressad är att börja dagen med lite yoga. Det gjorde jag även idag, inte för att jag känner mig stressad, utan snarare för att jag inte är det. En riktigt härlig start!

Efter yogan körde jag på med lite bålstabilitet med fokus enbart på de nedre magmusklerna. Jag har börjat lägga in fokus-pass lite då och då för att koncentrera mig på enbart en muskelgrupp med fokus på teknik. Jag säger bara VILKEN SKILLNAD i kvalité alla andra pass också får när man verkligen tar sig tid att kämpa med tekniken!

Nedan ser ni även fredagens middag som jag och pappa fixade ordning, en fläskytterfilé i ugnen med en mango chutney glaze och supergod bönsallad med soltorkade tomater och fetaost. Jag säger bara nomnomnom!


Recept fläskytterfilé med mango chutney glaze
600g fläskytterfilé
3msk mango chutney
1tsk flingsalt
0,5tsk svartpeppar

Lägg fläskytterfilén i en ugnsform och pensla på köttet med mango chutney och krydda efter smak. Skjutsa in köttet i ugnen på 200grader i ungefär 25minuter, låt svalna lite och skär sedan i tunna skivor.

Recept bönsallad med soltorkade tomater och fetaost
1-2dl bulgur (ljummen)
1 burk sköljda kidneybönor (eller bönmix)
Småtomater
Soltorkade tomater
Fetaost
Olja, örter, gärna basilika

Hacka tomaterna, fetaosten och de soltorkade tomaterna. Blanda alla ingredienser i en fin skål och gör en dressing på olja och örter du gillar och höll över salladen. Använd gärna basilika, min nya favort :)

Kommentarer:

1 Alina:

gott bjussar du? ;)

Svar: Självklart ;) skickar på tåget!
Take the time

2 sannas rum - DESIGNUTLOTTNING I BLOGGEN:

Muums vad gott!

Svar: Ja det var riktigt mumsigt :D
Take the time

3 Lisa:

JAM! du och din mat/bakning :D skulle gärna flytta med dig till Frankfurt!

Svar: haha jag gillar det ;) komsi komsi! finns lite plats i handbagaget :)
Take the time

4 Lisa:

JAM! du och din mat/bakning :D skulle gärna flytta med dig till Frankfurt!

Svar: haha jag gillar det ;) komsi komsi! finns lite plats i handbagaget :)
Take the time

5 aina [fotoblogg]:

Gott! :D

Svar: ja :D
Take the time

6 Jossan:

Åhh, förutom de soltorkade tomaterna hade jag kunna sluka allt på en gång! Ännu en frankfurtfråga, hur kommer du ha det med eget kök?
SV: Jo det är så absolut. Det tar bara emot att gå hem när jag från början var inställd på ett långt och bra pass. Men jag är nöjd över att jag lyssnade på kroppen i alla fall :)

Svar: Jag kommer att ha ett delat kök i frankfurt faktiskt! men det är helt nybyggt det lägenhetskorridoren som jag kommer att bo i så det kan inte vara förfärligt tycker jag :) ser asfint och fräscht ut på alla bilder jag fått skickat till mig! :)
Take the time

7 Julia Svensson:

sv: Ja det tycker jag verkligen du ska göra. Den är superbra!!♥ Kram

8 Anonym:

Jäklar va gott :D MUMMMMMSSS

Svar: ja :D
Take the time

9 Hanne:

Jäklar va gott :D MUMMMMMSSS

Svar: ja :D
Take the time

10 Emma:

Åh, den där maten låter riktigt, riktigt god! Ska jag lägga på minnet :) Speciellt marinaden!

Skönt med yoga! Det är en fantastisk träningsform :)

Sv. Åh, mormors mat och fika. Brukar vara underbart det också :)
Yoga, härligt! Känner att det snart är dags för mig att köra ett pass igen :) Spännande med plankgången, det ska jag testa :)

Nej, man vill ju inte blotta sitt allt i en blogg. Men som sagt, lite personlighet brukar inte skada. :) Så länge man känner sig bekväm med det själv.

Okej, spännande. Jag simmade i Katrineholms SS fram till 2006-2007. Så exempelvis DM o sånt simmade vi tillsammans med Karlskoga vet jag. :) Ja, häftigt om vi varit på samma tävling nån gång.

Jag har läst ett program som heter System i teknik och samhälle inriktat mot energisystem. Så jag är en liten energinörd som helst vill jobba med energieffektivisering och hållbara (energimässiga) lönsningar i samhället :)
Jag har ju ett jobb nu, men det är ju inte det jag vill göra. Så det är lite oroande inför flytten o så. Men det kommer ordna sig. Det vet jag. Bara det att det helst hade fått ordna sig nu, helst igår..

Kramkram

Svar: Ja du får testa plankgången den är riktigt jobbig ;)
Jaha, men då har vi lätt simmat DM tillsammans i alla fall :) häftigt! världen är så liten när man tänker efter :)

Den utbildningen lät ju superintressant :) hoppas du ska få ett jobb du trivs riktigt bra med så småningom och det tror jag! grymma tjejer får grymma jobb :) jag tänkte faktiskt plugga civilingenjör i industriell ekonomi eller maskinteknik först men ångrade min precis innan jag skulle söka :) så det blev lite otippat civilekonom med massa tyska... mina vänner trodde inte sina ögon men jag har trivts från dag ett! :)

KRAM
Take the time

11 Rebecca:

Den middagen gör ju vem som helst hungrig!

Svar: Ja visst gör den ;) så mumsig!
Take the time

12 Karin:

Bra tips på bönsalladen, låter verkligen gott och fungerar ju till det mesta:)

Svar: Ja men precis den är verkligen supergod :)
Take the time

13 ida foto. ♛:

åh så gott!

Svar: Ja verkligen :D
Take the time

14 Johanna - A dream as a model ♥:

gott :)

Svar: Ja :D
Take the time

Kommentera här: