Sumo lunge

Här kommer ett tips på en riktigt bra övning speciellt för rumpan som tar riktigt ordentligt när man väl får in snittsen med ordentlig power. Jag brukar nästan alltid lägga in denna i mina pass då jag kör ben eller rumpa.

I denna övning ska man kanalisera sin inre sumobrottare! Man börjar helt enkelt med att stå med fötterna ganska brett isär innan man lyfter ena benet och roterar det utåt i en halvmåne. Sedan sätter man ner benet och kommer ner i en inte allt för djup knäböj, står kvar en liten stund innan man sparkar ut med hälen åt sidan. Där har vi en rep.

Jag brukar köra 12gånger per ben, alltså 24reps, tre varv.

Kommentarer:

1 Elin- En träningsblogg:

Tack! :) Ska ta och prova den där övningen nästa gång jag kör ben :D

Svar: Ja gör det, superbra övning! :)
Take the time

2 Emma Broberg :

åh den övningen är riktigt bra!! ha en fin kväll, kramis! <3

Svar: Ja det är den verkligen :D kramis
Take the time

3 Anonym:

Ser ut som en grymt bra övning ju :D

Svar: Den är kanonbra :D
Take the time

4 LISA:

Ser ut som en grymt bra övning ju :D

Svar: Den är kanonbra tycker jag :D
Take the time

5 jessica:

man kanske skulle börja med den övningen! :)

Svar: Ja helt klart! den kanske inte är den snyggaste men väldigt bra :)
Take the time

6 Emelie:

Ser ut som en kul övning! Tack för tipset :)

Svar: Ja den är riktigt rolig :D hoppas du kommer gilla den!
Take the time

7 Julia:

ÅÅH måste vara den sexigaste övningen jag set. as garvar!
SV:Åh oj så fräscht det lät :-D Tack för det bra tipset!

SV:hihi, då mkt jag juh måsta göra det 100000 gånger för att ens ha en chans hihi! Du har så rätt så, tack för peppen!

SV:hihi, jaaa, men du måste prova, kanske tkr du om fluffet :-]
5:2 dieten är enligt mig mer en undanflykt för att ta tag i problemet med kosten och en undanflykt för att slippa träna. Helt enkelt ja blir förbannad!

ååh, self är bra, Ultimate nutrition är grymt, dock har dom slutat med mitt favvo casein men dom har grymt bra whey. Sen Optimum Nutrition är också ett riktigt bra protein. kanske jag kan fixa dig några smakprover... ska se vad jag kan fixa fram ;-)

Svar: Haha, ja den är helt klart den mest smickrande övningen jag hitthils provat ;)
Ja, det tror jag säkert att jag kommer göra :D och jag håller helt med om 5:2 dieten! tycker tyvärr att många dieter är sånna! Jag kör lite på dethär sunt förnuft ;)

åh okej :) låter som något jag får kolla upp :) smakprover är ju aldrig fel! :) vet inte om just fitnessguru inte passar mig i smaken kanske.. har läst så mkt att de ska vara godast osv men det kan de inte vara ;) haha
Take the time

8 Elin- En träningsblogg:

Ja det var riktigt skönt, kändes lite ovant för lungorna men det gick över efter en stund :)

Svar: Va skönt att höra :) min astma klarar inte alls av det på vintern tyvärr :/ annars tycker jag att en skön prommenad funkar bra på vintern! men saknar som sagt löpningen :)
Take the time

9 Hanna:

Vad roligt med lite tips på övningar :)

Svar: Va roligt att du tycker det :) denna är toppen, testa den!
Take the time

10 Jossan:

Såg rolig ut! Tar säkert bra i gumpen :)
SV: Men ett minigym hemma är ju lyx ;)
jag förstår dig, hur långt har du till gymmet? Vet du förresten hur det finns med gym i Frankfurt där du ska plugga?

Svar: Haha, den sexigaste övningen jag snubblat över hithills, eller? ;) hahaja, lite hantlar, gummiband, boll, matta osv man behöver inte så mycket och det är smidigt när det som nu har varit lite svårare att ta sig till gymmet :) nja, jag har inte så överdrivet långt det tar typ 15minuter att cykla i vanliga fall men nu har det varit så dåligt plogat, spårigt och is under.. så trott jag halft ska slå hjäl mig :/ men nu har det börjat smälta :D

Jag har kollat runt en massa på gym i frankfurt och det verkar finnas typ 5st i nära anslutning till dit jag bor bara där! och en crossfit-box dessutom! Det är dock så svårt att veta innan man kommer ner dels hur mycket tid man har men också vilket gym som gör bäst intryck :) men lite koll har jag nu i alla fall!
Take the time

11 fight4fit:

Brukar köra en variant fast med skivstång, klar rumpdödare ja!

Svar: Ja, den är hur bra som helst! då får rumpan vad den tål :)
Take the time

12 Elin- En träningsblogg:

Åh vad trist med astman :/ Men det finns ju många andra alternativ om man vill träna kondition som tur är :)

Svar: Ja verkligen, men det funkar ju på våren/sommaren/hösten :) och så kan jag ju springa innomhus på vinterna så det går endå :) men det är ju så skönt att träna utomhus tycker jag!
Take the time

13 Karin:

Grym övning!

Svar: Håller med om att det är världens bästa sko! Den ska jag köpa hemma i Sverige sen:)

Svar: Ja, den är hur bra som helst! :)
Take the time

14 Madde:

Vilken bra övning!! =)

Svar: Ja, denna är grym! :D
Take the time

Kommentera här: