Ekologiskt är bäst!

Lovade ju att jag skulle visa lite av varorna jag köpt här i Frankfurt  och jag tänkte ta ett inlägg lite då och då. Här i frankfurt är ju som sagt alla ekologiska saker så himla mycket billigare vilket jag gillar! Hemma i sverige är det ju tyvärr mycket dyrare, men här kostar ekologiskt typ lika mycket som de vanliga varorna. Skiljer inte alls mycket på priser.

Här har ni min nyupptäckta favoritkombination av snacks då jag är sugen på något eller bara som topping! Osvavlade aprikoser, cashewnötter och kokoschips! Gifter sig väldigt bra i munnen ska jag säga er ;)

Jag tycker att det är skillnad på smakerna på ekologiska varor och inte ekologiska. Kanske bara är en inbillning för att jag vet att de är "nyttigare", vad tycker ni? upplever ni någon skillnad?

Jag lovar, kokoschipsen nedan smakar som färsk kokosnöt! omnomnom.. ↓

Kommentarer:

1 Milina Salihodzic:

Jag gillar oxå ekoligiskt!

Svar: så bra :D
Take the time

2 fight4fit:

Så mycket gott. Det är bland det bästa med att vara i ett nytt land, gå i mataffären och hitta massa nytt och spännande i hyllorna!

Svar: Ja visst är det :) det är nog det bästa faktiskt! kan gå i affärerna här i timmar och hitta nya saker ;)
Take the time

3 Josefin:

Såå himla fin blogg du har, älskar din header! :)
Kram från Josefin,

Svar: tack så jättemycket söta du! vad glad jag blir :) kramis
Take the time

4 Rebecca:

Såg gott ut! Vet du om kokoschipsen finns i sverige? och isf vart?!
sv: Haha! :) Du har du två säsonger kvar då! :) Så spännande! :D Sett ppl?! (:

Svar: Det är riktigt gott! Ja, jag vet att kokoschips finns i sverige också, ex. på hälsokostaffärer och jag vet att risenta har några som påminner om dem och det är i en burk som "topping" brukar stå bland flingorna :)
Take the time

5 Rebecca:

pll* Pretty little liars, menade jag såklart i kommentaren över.. :)

Svar: Ja vet :D snart på sista säsongen :D haha nej har inte sett PPL?? är det bra?
Take the time

6 Sofia:

Åh vad grymt att det finns så mycket bra grejer. :)

Svar: ja visst är det så :D
Take the time

7 Pauline:

åh så mkt gott

Svar: ja :) mycker mums!
Take the time

8 Nathalie Tegelstam:

Mums vad gott :)

Svar: ja :D
Take the time

9 Emma:

Härligt!
Jag upplever skillnad på det mesta som är ekologiskt. Men inte allt. Vissa saker tycker jag faktiskt smakar likadant. Till viss del kan det säkert vara att man intalar sig det. Jag tänker, det som är oekologiskt är ju sällan dåligt. Bara det att ekologiskt är ju mer naturligt och därav bättre, både för människa och miljö.

Önskar att det var samma prisläge i Sverige som i Tyskland. Vet du vad skillnaden beror på? Subventioner?

Sv. Ja, det var en frukost jag sent ska glömma ;) Älskar frukost :D

Jo, det blir ju som en mugcake. Skillnaden är ju inte så stor, bortsett från att man inte får den där ytan som man får när man bakar i ugn. Men det är ju smidigt om man inte har så mycket tid. :)

Ja, jag har ingen aning. Men jag ska hålla utkik efter mangopuré (om jag kommer ihåg.. :P) Och lite socker gör mig ingenting egentligen. Man brukar ju inte använda några större mängder ändå.

Kul att yogan var så bra :D Underbart. Har själv varit på ett riktigt bra och välbehövligt pass ikväll :)

Kramkram

Svar: Jag håller helt med! vissa varor köper jag ekologiskt men annat köper jag i vanligt, men här nere har jag blivit lite starstruck eftersom det är mycket billigare än hemma :) och nästan samma pris som de vanliga varorna.. så varför inte liksom?
Jag tror det handlar om att de inte har liks mycket moms och skatter på allt här som priserna är så olika! sen är ju lönerna något lägre här också så jag antar att det är samma syndrom som norge/sverige :) eller vad tror du?

Jag vet vad du menar med sockret! självklart skadar det inte :) men jag tycker att många saker ex. sylt och så blir inte lika gott eftersom de blir såååå söta! och äter jag socker så äter jag det hälst inte till frukost :)

kram
Take the time

10 Jen:

Har alltid tyckt att vissa saker smakar bättre ekologiskt faktiskt :D

Svar: jag men helt klart :D
Take the time

11 Anita:

Gott :D

Svar: ja :D
Take the time

12 Louise:

Ekologiskt smakar bättre, ja! Inte så konstigt eftersom man slipper alla bekämpningsmedel som inte lämnar produkten annars :)

Svar: Jag håller helt med dig på den fronten :) det känns bättre och det smakar bättre!
Take the time

13 amanda:

inspirerande blogg!

Svar: tack så jättemycket fina du :D vad glad jag blir!
Take the time

14 Julia:

Beror lite på vad man äter,. ekologiskt behöver inte vara det så att säga bästa alternativet.. Jag brukar tänka först närproducerat sen ekologiskt sen rättvisemärkt.. Men när det kommer till ex ägg där är det stor skillnad och på juice och på frukt. Däremot på tex kött, där väljer jag hellre närproducerat. Kan inte säga att jag tycker att ekologiskt är det bästa alternativet. Men det där är verkligen en djungel!! :-O

SV:Men du! HAHHAHAA så himla roligt! Dunder kalas!!! :-D

Hihi, hålelr med, kärlek is the shit! ;-)

Jo, men problemet är väl bara att ta sig in.. Många som söker så svårt.. men håller alla tummar och tår dock lär det ta några år innan jag är klart hahaha!

SV:Hoppas jag med! Tack för peppen!

Svar: Nej, du har helt rätt :) bara det att här nere är det oftast lika billigt med ekologiskt som vanliga varor så varför inte ;) + att jag tycker att de känns renare och smakar bättre faktiskt!
Ja, men du får göra ditt bästa och kämpa på så kommer det lösa sig! Polis har väl intag på styrka och kondition också? och det lär du ju fixa galant =)

KRAM
Take the time

15 Allan:

Jag skulle tro att skillnaden på ekologiska och icke ekologiska varor är väldigt stor. Man brukar säga att "en ekologisk banan är en giftfri banan". Så är det med ungefär allt, exempelvis icke ekologiskt kaffe som innehåller bensin vilket inte alls är bra för människan. Det många inte vet är att priserna på ekologiskt i Sverige kommer att sänkas om fler köper ekologiskt, kanske därför det är så billigt i Tyskland med ekologiskt? Vi svenskar borde bli bättre ;)

Svar: Jag tror att du har helt rätt om det Alice :) jag tycker också att de är godare :) dock är det inte riktigt så enkelt att priserna bara kommer sänkas av att fler köper dem, det är dyrare att framställa dessutom! så det kommer aldrig att kunna bli hur billigt som helst tyvärr :/
Take the time

16 Jennyh:

Kokoschips lät intressant ! =)

Svar: Ja! kokoschips är min nya favorti, så gott att ha som topping på smoothies och yoghurt osv :)
Take the time

17 Emmy:

Mmm gottgott ju! Jag är verkligen inte 100 % säker på att det inte är tanken som lurar mig men jag känner definitivt en liten extra ljuvlighet hos ekologiska varor. Det känns extra bra, ja, men det är också lite att det smakar det också...

Svar: Jag håller helt med det du skriver :) oavsett smak och så väljer jag helst ekologiskt för att jag vet att är det bästa valet :) men inte alltid! vissa varor spelar ju inte lika stor roll :)
Take the time

18 Fatma - Grafisk designer:

Helt klart! :)

Svar: ja :D bra att du håller med!
Take the time

19 Fatma - Grafisk designer:

Helt klart! :)

Svar: ja :D bra att du håller med!
Take the time

20 Jossan:

Jag håller med dig. Ekologisk mat känns oftast lite nyttigare och det är det ju med både för naturen och för insidan av kroppen :)
SV: Förstår det men som sagt nu kanske det kommer vända. Jag tror din vardag kommer bli ännu bättre nu när du fått till träningen igen. När hemlängtan är som värst kanske träningen är vad du behöver :)

Svar: Ja men visst gör den :) jag är ju inte 100% ekologisk men jag väljer ju helst det om jag kan :) sen är ju vissa saker så spelar det ju mindre roll måste jag säga!
Jag hoppas verkligen det, nu när jag kommer in i mina rutiner lite mer. Det ska bli riktigt skönt att få komma igång med skolan, det är verkligen på tiden :)
Take the time

21 V I L M A L A ♔:

Jag brukar känna att ekologiskt är godare (donno why) tror det är för att det känsn bättre ahah! kram ♥

Svar: haha ligger nog något i det skulle jag tro ;) men jag upplever faktiskt skillnad! kram
Take the time

22 Alice och Rebecka:

mycket goda saker!

Svar: verkligen :D
Take the time

23 julia:

nice! :)

Svar: verkligen :D
Take the time

Kommentera här: