Ugnsbakad gröt med smak av banan och valnöt

Wow, vilken dag säger jag bara! Igår hade vi 20grader varmt här i Frankfurt och det var så härligt ute! Dagen börjades på bästa sätt med min nya favorit, ugnsbakad gröt! Måste tacka finaste Emma för inspon som gjorde att jag tillslut vågade testa ;) Spana in den grymma tjejens blogg, en av mina favoriter av träningsbloggar!

På kvällen tog jag mig in till frankfurt för att möta upp en annan svensktjej som jag träffat på gymmet. Vi körde ett gympass tillsammans och pratade massa svenska! Det var alltså skönt både för kroppen och för huvudet som blev glad av att prata lite svenska igen. Sjukt trevligt och en trött kropp!

Recept under bilden ↓
 
Recept: Ugnsbakad gröt med smak av banan, kokos, kanel och valnötter!
1,5dl havregryn
1,5msk riven kokos
1dl mjölk
1/2 banan
1 ägg
3valnötskärnor
kanel

Mosa en halv banan ordentligt. Rör ner havregryn, kokos och mjölk. Låt svälla en stund innan du rör ner ett ägg och kanel, rör om ordentligt. Hacka ner valnötter och placera gröten i ugnssäker form cirka 15-20min i ugen på 225grader. Låt svalna och toppa sedan med resten av bananen, ät och njut! mums!

Kommentarer:

1 mot plus:

o fy va gott det där såg ut, ska nog låna receptet! ;)

Svar: va kul :D gör gärna det!
Take the time

2 morganw:

vilken fin blogg du har!
Morgan -----> Oslo - Gay - Spermadonator

3 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Jag gillar verkligen inte gröt, men jag har några recept som jag ska testa på sambon snart framöver:)

Svar: haha, men denna smakar typ inte som gröt =) blir mer som en varm kaka/paj :D
Take the time

4 uppochhoppa:

Spännande med gröt i ugn, om än lite tidskrävande. Är det verkligen värt den extra tiden det tar funderar jag?

Svar: Jag tycker verkligen att det är värt tiden :) blir annorlunda än bara gröt, men som en liten kaka! så gott tycker jag :)
Take the time

5 MartinaOlsson:

hej! allt bra? :)

6 Louise:

Åh banan :)

Svar: ja :D
Take the time

7 Henrietta:

Åh vad gott det såg ut! :)
sv; tack så mycket! ja, det gör jag med! får sån lust att skaffa hus och inreda allt så som på bilderna!

Svar: Ja det är toppenmumsigt :) testa, både gott och enkelt att göra!Jag vet vad du menar! men den tiden kommer den också =) tills dess: längtar vi! :)
Take the time

8 aina [fotoblogg]:

ser så gott ut :)

Svar: riktigt mumsigt :)
Take the time

9 Alice och Rebecka:

Låter spännande!

Svar: testa? sååå gott :D
Take the time

10 emma:

låter gott

Svar: Ja verkligen :)
Take the time

11 Julia:

Så himla roligt att vi kan alla insperera varandra till allt från yoga till mat, styrka till löpning m.,m Emma är verkligen en toppen tjej!

SV:Hihi, ååh kärlek! ÅÅH awesome!! vi skypade inte med farmor men med pappa m familj :-D Super praktiskt!!

Jaa, gaah.. Alltså jag måste då säga, det är så sjukt kul att skriva med någon som liksom, man känner sig så hemma med! Super knas, det var som när jag och jossan träffades första gången, det sa bara klick så nu står vi varandra jätte nära om jag får säga det så. Känns som om vi känt varandra i åratal! Så sjukt kul att liksom klicka sådär! Du verkar också vara en toppen tjej.

Hihi, joo, jäkla monster dom där killarna hahaha!! Man blir typ rädd då dom kör tricepspress med liksom 45 kg hantlarna bakom huvudet.. GAH!!! Svårt att riktigt förstå ;-)

GAAAAH åh så super mysigt.. Btw på tal om sambo, din sambo hur länge har ni varit tsm, bott tsm träffats m.m? :-D

Kanon, vist är valio ett tyskt märke från grunden el minns jag fel? :-S osäker på fakta där alltså.. Oj as knas! Sockrig mjölk känns jätte dumt!

Just nu har jag en svacka, mitt huvud dör av alla tal och skit, ursäkta men jävla skit plugg! Men jag försöker, satt en stund igår och nötte :-P Åh vad du är snäll! Jag hoppas det, dock måste jag fixa bättre betyg :-( Då jag gick bygg & anläggning så var inte direkt tanken att läsa vidare så skulle vilja läsa in historia, vilket jag faktiskt kom in på nu, sen naturkunskap a och b :-D
KRam

Svar: Ja visst är det så! man peppar och ger varandra kraft och beröm! älskar blogg-fenomenet =) och ja, visst är hon helt grym!
Åhh skype är verkligen det bästa uppfinningen som finns! älskar att man kan se och höra samtidigt, känns så mycket närmare då :)

Jag håller helt med dig på den fronten, ibland klickar man bara liksom :) och hade det inte varit för bloggen hade ni ju kanske aldrig träffats! så roligt att höra! men tack detsamma Julia! du verkar också toppen! Även om vi bor långt ifrån varandra kan vi ju i alla fall peppas =)

haha, eller hur!! jag fattar typ inte hur det är möjligt! 45kg + 15 är typ vad jag väger så det känns väldigt distant att köra 45 på triceps ;) haha

Hihi åhhhh, ja vi gick i paralellklass på gymnasiet men kände väl inte direkt varandra :) sen efter gymnasiet började vi jobba på samma jobb och det klickade väl mer eller mindre direkt! dock var vi väl båda lite fega att ta första steget ;) men det kan varit bra för vi blev så bra vänner men det var ju liksom något mer det kände båda två! flörtade väl ganska mycket i typ ett helt år :) men nu har vi varit tillsammans i snart 2,5år :) bott tillsammans i 2år i augusti :)

Ingen aning? inte har jag sett någon valio iaf :(

Okej, men kämpa på! jag tror på dig du kan fixa det här!! Kul att du vet vad du vill någotsånär nu :) och historia och naturkunskap är ju bra ämnen att ha i bagaget oavsett! Vet du om du vill plugga vidare och isf till vad?

KRAM
Take the time

12 Emma:

Åh, men vilken komplimang! Tack vad gullig du är! :)
Det fina med ugnsbakad gröt är ju att man kan variera den i oändlighet med kryddor, smaksättning, frön, nötter, bär och frukt. Så himla bra grej.
Din variant låter supergod. Helt klart värt den där extratiden. (och jag har ju insett nu att det går lika bra att göra i micron också, perfekt :))

Sv. Bra tips, barnmatshyllan får jag kolla på nästa gång jag handlar :)
Tror nog att vårt surdegsbageri brukar ha någon sylt/puré förresten som är på mango. De kör ekologiskt på allt och jag tror man kan handla deras produkter, så får kolla där också när jag tänker efter :)

Åh, kul med yoga på ett nytt ställe. Hoppas du får plats/tid och att den är så bra som du har hört

Nej, lingonsylt smakar tyvärr sällan lingonsylt när den är köpt... Tur att det snart är sommar så man kan fylla upp bärförrådet lite igen :)

Kramkram på dig fining!

Svar: Tack själv fina du! :) ja verkligen! Älskar verkligen ugnsbakad gröt, idag var faktiskt första dagen jag inte åt den ugnsbakad utan gick på youghurt med topping istället ;) saknade den direkt! Jag har ju ingen micro här i frankfurt men när jag kommer hem då ska jag minsan testa det också! Blir den inte som en mugcake då dock?
Hahaha, ja du får göra det ;) jag tänker lite på barnmat när jag äter den ;) haha kanske är massa socker i barnmaten dock? det vet jag inget om ;)åh men då kan du ju kolla där? eller sök på internet finns säkert något kul att hitta!

Yogan var toppen här! Gillar att få den lite ledarledd för att få inspo och här har jag ingen matta så jag kör oftast yogan på gymmet :) kanske åker iväg och köper en billig matta senare om jag känner att jag vill ha :)

Kramkram fina du!
Take the time

13 Eleonor:

Mm verkar enkelt, en fråga: kan man göra gröten dagen innan och så bara värma den i micron på morgonen? Jag känner inte att jag har tillräckligt med tid på morgonen när jag börjar 7 :) Jag måste åka 6:30 nämligen och tar helst med mig frukosten till jobbet :)

Svar: Hehe ja, jag har bland annat jobbat på Nickkällan, Transcom och Bofors :) Men jag var inte jättemycket i Karlskoga eftersom jag pluggade i Karlstad :) När jag bodde där så tränade jag på Träningslagret ett tag men sedan gick jag över till Davids träningscenter

Svar: Oj, det vet jag faktiskt inte? men det tror jag nog för att den blir som en kaka liksom :) men en annan tjej sa att hon brukar göra den i micron och att det blir lika gott :) tror dock att det blir mer muggcake-aktig då, men testa! och annars kan du ju testa, går säkert att värma dagen efter för den blir ju som sagt som en paj/kaka :) säg till om du testat så får jag veta!
haha, wow! världen är allt liten :) jobbade också på transcom innan jag började plugga, vilken avdelning satt du på? :) och de andra ställena känner jag också till mer än väl :) Jag körde också på träningslagret ett tag när de byggde om (så fräscht) men nu kör jag alltid på aero-center, bästa gymmet jag testat! Så peppande ledare + de har crossfit i högsta kvalité (me like!) :)
Take the time

14 Linn:

Mums! Ser otroligt gott!! :)

Svar: Det var riktigt gott :D
Take the time

15 Henrietta:

sv; ja, jag med! kanske ska testa någon gång! :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra =)
Take the time

16 Sarah:

Spännande, måste testas :D

Svar: Det tycker jag att du ska göra :D
Take the time

Kommentera här: