Falsk äppelpaj med crunch

Torsdag och sugen på något mumsigt till mellanmål? Så bra för jag har ett väldigt bra tips, både gott och nyttigt! Igår gjorde jag nämligen en riktigt mumsigt eftermiddagsmellanmål. Det närmsta man kan komma en god äppelpaj utan ugn.

Ingredienser
Äpple
kokosolja
kanel
kokosflingor
Havregryn

Äpplena: Hacka äpplena i tärningar, stek i kokosolja och krydda med kanel. Stek tills de blivit mjuka och goda.
Pajcrunsh: Rosta havregryn och kokosflingor i kokosolja tills de blivit crunchy.

Lägg de varma äpplena i en skål och häll över chunchet, toppa med grekisk youghurt eller kvarg. Vill man lyxa lite extra tycker jag att det passar jättebra med vaniljkvarg. Yum yum yum!

Kommentarer:

1 Karin:

Å vad gott det där såg ut!

Aldrig hört efter 21, brukar försöka undvika att äta kvällsmålet efter 21. Alltså inga kalorier alls efter det. Jag får prova mig fram med detta med kolhydrater, det var ju också snabba kolhydrater som var tanken. Så fullkorn, bulgur osv ska vara okej, men som äggnudlar kanske man ska undvika? Haha inte vet jag egentligen :)

Svar: det var det :) sv; ja men alltså det låter smart :) att trycka i sig massa snabba kolhydrater innan läggdags är nog inte så smart kanske! men man får nog testa sig fram hur man känner :)
Julia T

2 hanne:

MEN GUD KVINNA!!!! du är bäst. punkt slut.

Svar: hahhaha sötis!
Julia T

3 bex:

Det var så lite så, hopPas mina trogna besökare besöker dig nu hehe ^^

Svar: ja :D
Julia T

4 Elin:

Ja jag hoppas att det ger lite resultat :D Tack det ska jag göra :)

Svar: ja det gör det :D
Julia T

5 aina [fotoblogg]:

Mums vad gott!!

Svar: ja :D
Julia T

6 Pauline:

gott!!

Svar: ja :D
Julia T

7 Lena:

herre min låda! :)

Svar: haha :D
Julia T

8 Sanna Andersson:

mums va gott de där lät och såg ut !
Det måste jag testa =)

Svar: ja det var väldigt gott :D
Julia T

9 Hanna:

De både lät och såg gott ut :)

Svar: det var jättemums :D
Julia T

10 Ellen:

Ser jättegott ut! Måste testa! :D

Svar: ja gör det :D
Julia T

11 Rebecka:

Åh vad gott!

Ha en fin kväll ♡

Svar: verkligen :D
Julia T

12 bysmj +:

mums såg gott ut!

Svar: ja :D det var det!
Julia T

13 Karin:

Tack! Det känns riktigt skönt med ett bra resultat för denna berg- och dalbana av konstiga begär i kroppen! :)

Svar: det förstår jag! :)
Julia T

14 Emma:

Åh, såna där fuskpajer är ju himla fint alltså. Mums! Stekt äpple i sig är ju som en efterrätt :) kanske jag ska göra ikväll, vi har ju en förpackning med vaniljkesella hemma :)

Sv. Absolut. Skador är inte att leka med. Så det är bara att ge det den tid som behövs. Mitt löparknä behövde nästan ett halvår på sig. Den här axeln verkar behöva minst lika lång tid. Det behöver inte bli som förr, bara det bli okej :)

Okej. Jag har simmat för tre klubbar. Uppväxt i Katrineholms SS, hamnade i Växjö SS under gymnasiet och simmade för Gävle hela förra året :)

Svar: ja visst är det! så himla smidigt, men endå så gott :) ja testa den så gott!Sv; Jaha okej :) vilket simsätt hade du som special? :)
Julia T

15 Jenny Olofsson:

Åh fuskpaj! Perfekt :D

Svar: ja visst är det :D
Julia T

Kommentera här: