Proteinbars med frystorkade jordgubbar

Proteinbarsen jag bakade igår blev så himla goda måste jag säga! Dock fick jag dem inte fullt så hårda som de borde varit eftersom jag hade lite väl bråttom att få dem ur ugnen. De hade nog behövt någon minut till, annars var de helt underbara!

Ser lite jobbigt ut att göra kanske med alla ingredienserna, men icke! väldigt smidigt och blev supergoda :)

Ingredienser
3 äggvitor
1 mosad banan
1tsk vaniljpulver
1dl proteinpulver - kan uteslutas.
1dl hasselnötter
0,5dl mandlar
0,5dl solrosfrön
1dl kokosflingor
0,5dl krossade linfrön
0,5dl mullbär (kan bytas ut mot ex. russin)
2 påsar frystorkade jordgubbar (kan bytas ut mot ex. torkad aprikos eller liknande)

Hacka nötter, mullbär och jordgubbarna. Mosa bananen och rör samman med äggvitorna och proteinpulvret. Mixa samman alla ingredienser till en smet och bred sedan ut på ett bakplåtspapper. Grädda i ugnen på 180grader i cirka 20-25minuter.

En av påsarna med jordgubbar smulade jag ner, vilket gav en riktigt god smak till barerna! Hett tips!


Kommentarer:

1 Karin:

Ja det verkade inte så svårt att göra men kommer behöva köpa en massa ingredienser. Får nog bli till efter barnbidrag/ löning. :)

Svar: Nej det är superenkelt :) du kan ju också byta ut många av ingredienserna, men det här kan vara en bra "mall" :) kram
Julia T

2 ida:

Sv; Ja absolut! Och nu har jag ju receptet också - inga ursäkter..hehe :)

Svar: Nej men precis :D bara att göra! hehe
Julia T

3 Jossan:

Vad goda de ser ut! :)
SV: Ja! Nu när jag testat grönkålen hela gårdagen måste jag säga att jag gillar den! :)
Det förstår jag! Jag vill nog tillbaka till kina någon gång bara för att det finns så mycket att se. Allt är så annorlunda och spännande :) Ja, maten är betydligt bättre där! Ingen mat på våra kinesiska restauranger finns där borta typ :P Så det är verkligen försvenskat :P

Svar: Tack :D de var smaskens! sv; jo det har jag misstänkt :) dock så älskar jag den svenska kinamaten också ;) hehe
Julia T

4 Karin:

Sv: Ja, det är svårt att veta vad man kan börja men jag ska köra två kilo så får vi se sen! Ska titta igenom appen om det finns bra övningar eller om jag behöver googla :)

Svar: Ja men precis :) tycker det låter bra!
Julia T

5 anna:

åh, så gott :)

Svar: de var ruskigt goda :)
Julia T

6 Susan:

Tack för receptet!
Så kul att det blev bra!


Svar: Varsågod :) kul att du gillade det!
Julia T

7 Malva:

SV: ja, det hoppas jag med ;)

Svar: JA! :)
Julia T

8 lår-FETT!:

De ser sega ut - det gillar jag! Btw smakar den mycket banan? Jag har lite svårt för det nämligen då jag en gång misslyckats med att göra bars med just banan i.

/lår-FETT!

Svar: Ja, de blev lite sega ;) hade som sagt inne dem lite för kort tid, några minuter till så hade de nog blivit perfekta! men jag gillar dem också lite sega så inga fel ;) hum.. jag tyckte inte att de smakade banan :) men jag tror de krossade jordgubbarna tog död på den smaken :) men jag vet faktiskt inte!
Julia T

9 amanda:

gott :)

Svar: ja .D
Julia T

10 Malin:

mums!

Svar: ja :D
Julia T

11 Malin Johansson:

*svar:* Ah samma här, fast det är det finaste skalet jag har :)

Svar: superfint :)
Julia T

12 Jenny :) :

sv* Ja supergott verkligen :)
allt bra med dig?

Svar: yes allt är toppen! :) hoppas detsamma med dig!
Julia T

13 ViktoriaCaroline:

Åh spännande :) Ska skriva upp receptet så får vi se om jag bakar de eller inte :)

Svar: ja men gör det :D tyckte det blev asgott!
Julia T

14 Tess:

Tusen tack fina du! :) Kram

Svar: så lite så :D testa gärna! kram
Julia T

15 Amanda Eriksson:

det såg gott ut :D

sv: ja visst gör man! :) kram

Svar: ja :D
Julia T

16 Lisa:

Ser asgoda ut och de måste jag göra till helgen :)

Svar: ja gör det :D
Julia T

17 Per:

Gött!

Svar: ja :D
Julia T

18 MATILDA:

får testa detta!

Svar: ja det tycker jag, svingoda :)
Julia T

19 caroline:

Såg himla gott ut! :D

Svar: de var asgoda :D
Julia T

20 Julia:

bra tips:D

Svar: tack :D
Julia T

21 Robin:

Tack för tipset! För det där kommer jag att behöva vill jag lova ^^

Svar: bara att testa :D de blev jättegoda!
Julia T

22 Pernilla:

Tack för tipset! Det här måste provas. Ser väldigt gott ut. Undrar mur hög kolhydratsmängden är? Borde inte vara så väldigt hög?
/P

Svar: hum.. jag vet faktiskt inte det? vissa saker går ju även att byta ut, men denna innehåller ju mest protein :) blir ju väldigt många bars, så om man tänker på ex. bananen så är ju den till för sötning :)
Julia T

23 Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Sådana där har jag också gjort. Så gott.

Svar: visst är det gott!
Julia T

24 aina [fotoblogg]:

Ser så gott ut :D

Svar: tack :D
Julia T

25 ulrika:

Åh vad gott receptet lät, det ska jag testa ikväll! :D
Sv: haha, tror mig det var värt rädslan! ;)

Svar: Åh ja gör det, de var superenkela och så goda :D
Julia T

26 Karin:

Men så mumsigt!

Svar: ja de blev jättegoda :)
Julia T

27 Julia:

men mums!

Svar: ja :D
Julia T

28 Olivia Magnusson:

åh detta skulle jag vilja baka :D

sv: hihi, tusen tack!
Sant, man följer så många fitnessbloggar oså men sällan man tänker på om det är bra att äta saker bara för de gör det. Men nu vet jag iallafall en sak vad det innehåller! :D
kramis♥

Svar: Ja men gör det :) de var jättegoda! sv; ja men precis! viktigt att tänka på :)
Julia T

29 Elin Sundgren:

Vilken bra recept, ska absolut provas! :-D

Svar: åh ja gör det :D super!
Julia T

30 isabellaa:

Gott! :)

Svar: ja :D
Julia T

31 Mari:

Såg inte alls dumt ut :)

Svar: var väldigt goda ;)
Julia T

32 Marie:

Men ohh så smarrigt

Svar: ja verkligen jättegoda :)
Julia T

33 Kimmey ~ Kung varje dag:

Gott!!

Svar: ja :D
Julia T

34 Kimmey ~ Kung varje dag:

Gott!!

Svar: ja :D
Julia T

35 Mia:

Mixar du alla ingredienserna eller blandar du ner de hackade efteråt? :)

Svar: Först mixade jag bananen, äggvitorna och proteinpulvret till en slät smet :) därefter rörde jag i alla hackade ingredienser i smeten och rörde om ordentligt :) blir väldigt svårt att få barsen utan klumpar (av bananen, äggvitorna och pulvret) om man mixar alla samtidigt :)
Julia T

36 Maya Lundberg:

Ska pröva dessa, undrar hur många kalorier det är i en bar?:)

Svar: Jag vet faktiskt inte? räknar inte kalorier :) nötter är ju väldigt energirika, men svårt att uppskatta, finns ju appar som räknar ut :)
Julia T

Kommentera här: