Sockerfria bounty bites

Tänkte att jag skulle skämma bort min fina sambo som gjort allt här hemma nu under min tentaperiod och eftersom att han är intollerant mot rörsocker var målet att göra sockerfria bounty's :) Sötade med honung, för är så trött på sötningsmedel som ex. agave.. Så ville köra lite mer ekologiskt denna gång :)

Hur som helst, någon mer än jag som älskar bounty's?

Ingredienser (ca. 20st)
5dl riven kokos
4msk honung
5msk kokosolja
1tsk vaniljpulver
100g mörk choklad (70%) eller ljus sockerfri

Mixa riven kokos till tjock mjölliknande massa, häll över i en skål och blanda ner honung, kokosolja och vaniljpulver. Rör om ordentligt så ingredienserna blir till en massa. Rulla bollarna till lagom storlek och rulla sedan i smält choklad. MUMS!

asså mums?

Kommentarer:

1 Erika Lauri:

Tack för receptet älskar bounty så det här kommer jag definitivt testa att göra :)

Svar: testa :D tyckte nästan de var godare än vanliga bountys :D
Julia T

2 Mathilda ♥:

Åh så gott! :)

Svar: ja :D
Julia T

3 malin:

OMG jag som älskar bounty :D:D:D:D

Svar: testa :D var svingoda! tyckte nästan de var godare än vanliga bountys ;)
Julia T

4 benedit ♥:

åh såg gott ut, gillar dock inte bounty :')

sv; inte jag heller! :')

Svar: åh bounty som är så gott :D
Julia T

5 Anonym:

gud va gott! älskar bounty :D

Svar: jag med :D
Julia T

6 Pauline:

smarrigt

Svar: verkligen :)
Julia T

7 Felicia Karlström:

Oh så gött! =) Spännande att det inte är socker i :D

Svar: verkligen :D ja testa! de var supergoda :)
Julia T

8 Alicia Holmström:

Ååh vad gott det ser ut!! Måste prova :)

Svar: åh det tycker jag du ska göra, var supergoda! :)
Julia T

9 Therese:

Måste testa pronto!! :-)

Svar: åh va roligt!! de var såå goda :)
Julia T

10 Petra Olsson:

Måste provas särskild om det inte finns socker i dem:)

Svar: ja det tycker jag du ska göra! jättemumsiga :)
Julia T

11 Kaffehörnan:

Vad gott va flitig du är

Svar: eller hur :D
Julia T

12 bountykvinnan!:

åh va gott :)

Svar: ja :D
Julia T

13 Kimmey ~ Kung varje dag:

Goda!

Svar: ja :D
Julia T

14 Alicia Holmström:

Sv: Ja och ett stor plus att de är en nyttigare variant ;)!
Jaa jag har också länge velat fara dit, så äntligen säger jag bara. Tack så mycket sötis! :)

Svar: ja men eller hur! de var supergoda och kan verkligen rekommenderas ;Dsv; gud så kul!
Julia T

15 fight4fit:

Ser verkligen fantastiskt gott ut! Mmmm!

Svar: De var väldigt mumsiga vill jag lova :D
Julia T

16 Elin':

så gott!!

Svar: ja :D
Julia T

17 Olivia Magnusson:

Åhh de måste jag testa, älskar bounty!

sv: hihi,tack :D
kramis ♥

Svar: åh ja gör det :D de var supergoda!
Julia T

18 Karin:

Det såg gått ut men är inte överdrivet förtjust i kokos.

Sv: tack! Det är kul när man lyckas med mål som man glömt att man satt upp :)

Svar: nej, det brukar ju vara en sånndär grej som man antingen älskar eller inte gillar alls :)
Julia T

19 Karin:

Men mums vad gott!

Svar: ja verkligen :)
Julia T

20 Julia:

Åhh så gott! tror dock inte vi har kokosolja hemma :(

Allt bra med dig? :D

Svar: åh :( finns i typ alla affärer, inte så dyrt :)
Julia T

21 Jossan:

Smarrigt! :D De vanliga är ju goda så jag gissar att dessa är snäppet bättre :)
SV: Nej så är det! Att investera i sig själv är aldrig fel. Något man borde göra oftare :)

Svar: ja, de var jättegoda! tyckte faktiskt att de var godare än vanliga bountys :)SV; precis!
Julia T

22 malin:

mhmmm :D ska absolut testa! kan ju inte bli bättre...

Svar: ja gör det :) kul!
Julia T

23 Jossan:

SV: Okej, hoppas ditt pass går bra! :)
Vad roligt att du lyckades så bra med dina bountys då :)

Svar: verkligen :D
Julia T

24 Amanda Eriksson:

detdär såg ju inte lite gott ut!

Svar: de var supergod (:
Julia T

25 Agnes:

dedär måste jag prova!!

Svar: åh ja gör det! hoppas du kommer gilla dem :D
Julia T

26 Hanna:

dessa såg riktigt goda ut :)

Svar: det var de ;D
Julia T

27 JUNITJEJ:

Det ser jättegott ut!

Svar: De var supergoda :)
Julia T

28 Johanna - A dream as model ♥:

gott :)

Svar: ja de var supergoda :)
Julia T

29 B R O W N S U G A R:

Mums =D

Svar: ja :D
Julia T

30 ♫♪ sandra - en musikblogg:

gott!

Svar: ja :D
Julia T

31 snie.blogg.se:

gott =)

Svar: ja :D
Julia T

32 olivia:

MEN GUD, ser fantastiskt ut!

Svar: åh de var magiska :D testa!
Julia T

33 Gabbi:

De här ser supergoda ut!!

Svar: åh de var grymma! testa =)
Julia T

34 Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Oh dom där såg goda ut! :)

Svar: de var grymma :)
Julia T

35 lår-FETT!:

MMM - jag gillar också kokos jue =)

/lår-FETT!

Svar: kokos är gott :D
Julia T

36 Maja:

Åhh måste provas! :)

Svar: ja det tycker jag verkligen :) de är supermumsiga!
Julia T

Kommentera här: