Chicken pad thai

Vanligtvis brukar jag undvika både kryddmixar och sånna påsar med marinad, gör helt mina egna för att slippa alla tillsatser. I måndags vad jag dock väldigt sugen på chicken pad thai, men tiden var knapp, så jag köpte med mig en färdig påse från affären. De är hyfsat goda även om jag absolut föredrar att göra min egen. Recept kommer så småningom :)

Ingredienser (6port)
400g kyckling
2 lättvispade ägg
200g riven vitkål
1pkt risnudlar
1dl krossade jordnötter
2 påsar pad thai sås (santa maria)

Koka risnudlarna och skölj av med kallt vatten. Stek kyckling tills den får färg, tillsätt den rivna vitkålen och stek tills den blir lite mjuk. Tillsätt det vispade ägget och rör runt så att det inte blir omelett, ska bli mer som små små äggflagor. Tillsätt jordnötterna och woka samman. Häll över risnudlarna och såsen, rör runt och låt wokas i några minuter. Servera direkt!


Någon mer än jag som älskar thaimat?

Kommentarer:

1 ViktoriaCaroline:

Härligt att du mår bra i alla fall :) Jag mår också super bra idag, men är trött. Jag antar att det är vädret. Här är det grått och ösregn, inget man blir pigg av direkt :(

Svar: Tack :) jo, det är nog vädret! och hösten brukar ju vara lite tröttare tycker jag:)
Julia T

2 Anonym:

åh va gott. älskar också thai mat!

Svar: Eller hur är det gott :D mumma!
Julia T

3 Sara:

åh va gott. älskar också thai mat!

Svar: Eller hur är det gott :D mumma!
Julia T

4 Lisa:

Thaimat är ju riktigt gott, jag måste bara passa mig när det brukar vara nötter i en del maträtter! :-)

Sv: tack så mkt, känner mig bara lite krasslig i halsen och är lite slemmig i luftrören men annars är det bra. Men vila känns behövligt just nu....om än det är tråkigt! ;-)
Japp, jag är "gammal" simmare. Började simträna som liten och simtränade och simtränade i flera år, på gymnasiet blev jag simtränare men numera simmar jag bara för skojs skull :-)
kram :-)

Va skoj!! :-D TACK så mkt!

Svar: Ja visst är det :) ja i pad thai är det ju jordnötter.. men det kan man ju skippa :)
SV; men fy va jobbigt! :/ bara att vila sig, det brukar ju ofta vara då man kommer i form dessutom :) jaha va kul! jag simmade tills jag gick ur gymnasiet och sen har jag simmat lite då och då, men slutade köra 9pass i veckan simning och tävla när jag tog studenten för tre år sen :)
Julia T

5 Anonym:

Ser stört gott ut Ju :)

Svar: Va kul att du tycker det :) smakade bättre till och med ;D
Julia T

6 Agata:

Har alltid vilja smaka, ser riktigt gott ut!! ;)
vilken snygg bloggdesign! :)

Svar: Åh du måste testa! så gott :) och köper man en sån mixpåse är det dessutom smidigt :) tack så mycket fina du!
Julia T

7 Karin:

Det ser jättegott ut! Älskar också thaimat :)

Svar: Tack så mycket :) ja riktigt gott är det tycker jag!
Julia T

8 Hanne:

Mumma! gud så gott :)

Svar: Ja det var riktigt gott :)
Julia T

9 Jojo:

Fin blogg :)

Svar: Tack så hemskt mycket fina du! :)
Julia T

10 ViktoriaCaroline:

Ja precis, jag är alltid jätte trött på hösten :P

Svar: något med ljuset och den mysiga stämningen tror jag :)
Julia T

11 Aria:

Allt bra idag? xD

Svar: Jajamän :))
Julia T

12 Boel:

Åh vad gott det ser ut :D
Jätte fin blogg du har!

Svar: Tack så mycket fina du! vad glad jag blir :)
Julia T

13 Lisa Radojewska:

åh va gott!!
sv; ja grymt mysigt med kryssning :)
Jaha okej! så fint med en stark bål tycker jag!
Kram

Svar: Ja verkligen, älskar thaimat :DSv; ja visst är det! verkligen något att kämpa för :) kramkram!
Julia T

14 julia:

vad gott :)

Svar: ja det var jättemums :D
Julia T

15 Klara:

Ser supergott ut!

Svar: det var det också :D
Julia T

16 Sofia:

Gott! :)

Svar: ja det var riktigt mums :D
Julia T

17 Anonym:

Så gott!:)

Svar: ja verkligen super :D
Julia T

18 Emma :

Gud vad gott det såg ut! Älskar också thaimat, särskilt thaiwok!

Svar: Ja visst är det gott! älskar thai :)
Julia T

19 Rebecka:

Åh, vad det såg gott ut!

Kram

Svar: Var riktigt gott också:D kramis!
Julia T

20 Linnea:

Så himla härlig header du har!
Hoppas att du haft en bra dag, vad har du för dig en kväll som denna då?
Kram♥

Svar: Tack så mycket, vad glad du gör mig! :) ikväll har jag tränat och hängt med några vänner :) själv då? kram
Julia T

21 linnea:

thaimat är sååå gott! :D

sv: tack så mycket :)

Svar: visst är det :D älskar det verkligen!
Julia T

22 Lisa:

Sv: Simning är en underbar träningsform och jag önskar jag hade tid att simma oftare! :-) Får kanske blir en utmaning i vinter, att börjar simma mer ;-)

Svar: Visst är det :) så himla skönt! speciellt efter ett tufft pass känner man sig så lyckad :)
Julia T

23 ♫♪ sandra - en musikblogg:

gott!

Svar: ja verkligen :))
Julia T

24 Milina Salihodzic:

Thaimat är ju så sjukt gott!

Svar: Visst är det! så gott :)
Julia T

25 Emmie:

Men fy vad gott det där såg ut!
Sv: Det var riktigt gott!

Svar: Var riktigt mums :D
Julia T

26 anna:

åh så himla gott!

Svar: Ja verkligen :)
Julia T

27 frubalken.blogg.se:

Älskar thaimat men aldrig testat det där :O

Svar: Åh det måste du testa :D det är sååå gott!
Julia T

28 Sara - Mamma till Signe och Ester:

Ser jättegott ut :) Och enkelt verkar det som. Jag älskar thaimat och hade nästan lite cravings på det när jag var gravid :)

Svar: Ja verkligen! supersmidigt och så himla gott! :) måste du testa om du gillar thaimat!
Julia T

Kommentera här: