Kikärtsbiffar med rödlök och persilja

Testade just att göra kikärtsbiffar för första gången, något som jag velat prova väldigt länge. De blev faktiskt supergoda och här har ni receptet :)

Ingredienser
800g kikärter (kokta)
1 rödlök
1 vitlöksklyfta
1 ägg
3msk persilja (hackad)
salt, peppar, maizena
 
Såhär gör du: Börja med att skölja av kikärterna och låt dem rinna av i ett durkslag. Finhacka rödlök, vitlök och persilja. Mosa kikärtorna tills de blir till en smet, tillsätt rödlök, vitlök och persilja och gör till en smidig smet. Tillsätt ett ägg, kryddorna och cirka en matsked maizena. Arbeta degen och forma till biffar som du sedan steker i en stekpanna.

En perfekt lunch!

Kommentarer:

1 Linnéagoodiebag:

mmm så gott det ser ut:) Kram Linnéa

Svar: det va riktigt gott :) kram!
Julia T

2 fia:

mums!

Svar: håller med :D
Julia T

3 Linda:

Mums va gott.

Svar: det var gott(:
Julia T

4 Linnea:

sv. tack så mycket:) riktigt fin blogg du också!

Svar: Tack så mycket :)
Julia T

5 Hanne:

nu vet jag vad det blir till kvällsmat! :)

Svar: haha du är så go :D hoppas det smakar!
Julia T

6 Sannah Nilsson:

Haha åh tack snälla, detsamma verkligen!:)

åh så gott det ser ut!:)

Svar: Det var riktigt gott, du får testa :)
Julia T

7 Olivia Magnusson:

gott!! :D

sv. hihi,taack :D
kramis♥

Svar: ja :D
Julia T

8 Linnea:

Var en ny maträtt för mig, låter spännande :)

Svar: ja, du får testa :) det var faktiskt en höjdare!
Julia T

9 Johanna:

Såg ju riktigt gott ut!

Svar: Tack :D
Julia T

10 Karin O:

Lät ju underbart gott!

Svar: tack, de var faktiskt väldigt goda :)
Julia T

11 isabella:

Vad gott det ser ut! :)

Svar: Du får testa och se :D jag tyckte det blev riktigt gott!
Julia T

12 Malin Aurora:

Åh mums!

Svar: riktigt gott jag lovar :)
Julia T

13 Lisa:

Vilka recept och fina matbilder!! Perfekt inspiration, (jag behöver verkligen det när det gäller matlagningen ;)...)

Svar: åh va glad jag blir, tack så mycket :D du är varmt välkommen tillbaka!
Julia T

14 Fanny:

Dessa måste jag testa :)

Svar: Ja det tycker jag :D
Julia T

Kommentera här: