Overnight oats med hallon och mullbär

Igår kväll testade jag mig på att göra overnight oats för första gången och det var verkligen inte sista gången. Hur enkelt som helst och var en god twist på min vanliga havregrynsgröt. Naturligtvis tänkte jag dela med mig med receptet. Kan tänka mig alla möjliga sorters twist på denna frukost och det kommer definitivt att bli en ny favorit.

Ingredienser (1 portion)
1dl havregryn
2dl youghurt av valfri sort/smak (jag använde naturell)
Vaniljpulver
Agavesirap

Topping: 
Hallon & Mullbär

Blanda havregryn och youghurt i en skål, tillsätt sedan vaniljpulver och agavesirap efter smak och tycke. Jag använde knappt 1 kryddmått vaniljpulver och nästan 1 tesked agavesirap. Agavesirap kan du skippa om du har smaksatt youghurt, det gör den bara sötare. Sen lät jag blandningen stå i kylen över natten, på morgonen toppade jag gröten med tinade hallon (plockade ur trädgården denna sommar) och lite mullbär. MUMS!

Kommentarer:

1 Belinda:

Åh, det ska jag prova, lät jättegott!

Svar: Ja det måste du göra, det var en riktig höjdare :D
Julia T

2 Anna:

Tack snälla du =)
Jag kallar detta davosgröt tror jag; är jag fel ute? Är du född i Lkpg eller har du likt jag hamnat där på grund av (.. eller nej, tackvare, hehe) studier?

Svar: Ja, du har helt rätt :) tyckte bara overnight oats lät så mycket godare ;D hehe! Jo, jag flyttade hit för att plugga :) men har bott här i några år nu!
Julia T

3 johanna:

Gott :D

Svar: Det var riktigt mumsigt :)
Julia T

4 aina [fotoblogg]:

Åh vad gott :D

Svar: Ja, det var riktigt gott :D
Julia T

5 marina:

Ser sjukt gott ut!

Svar: Ja, detta kan jag verkligen rekommendera :D
Julia T

6 elin wahlberg:

vad gott!

Svar: Ja det var en höjdare :)
Julia T

7 Karin:

Mm vad gott!

Svar: Jaa, det var jättegott :D
Julia T

8 Hanne:

Guuuud va gott!!!

Svar: Ja mums:)!
Julia T

Kommentera här: