Bloggpaus?

Jag har beslutat mig för att ta en liten bloggpaus på obestämd tid. Det handlar helt enkelt om att jag inte har tid att göra det helhjärtat. Jag är ju som sagt på min utlandstermin i Frankfurt och det är mycket roligt som händer hela tiden. Jag tar tonvis med bilder som jag vill visa er, men jag har aldrig tid att ladda upp dem eller berätta om allt kul som händer, istället blir det en frukostbild eller något i den stilen. Tja, jag vet inte men jag känner att jag behöver ett litet break.

Säkert kommer jag nog lägga upp ett inlägg lite då och då, kanske blir det ingen förändring, det får vi se. Men eftersom det viktigaste för mig med bloggen är att vara helt ärlig så känns det som jag måste göra såhär, i alla fall just nu.

Jag vill passa på att tacka alla er fina människor som läser min blogg varje dag och lägger in så otroligt härliga kommentarer. Aldrig hade jag trott att jag skulle ha flera tusen läsare i veckan! Om ni bara anade hur mycket det verkligen betyder för mig - MASSOR! Ni har alltid massa bra stöttning och kommer med fina ord. Otroligt härligt att få så många nya vänner även om det bara är genom bloggarna. Jag kommer fortsätta läsa era bloggar såklart och ni som inte har gjort det lägg gärna till mig på bloglovin så vet ni när jag börjat blogga igen :)

PUSSAR OCH KRAMAR, HA DET BÄST, SÅ HÖRS VI SNART IGEN!
från Julia som måste "take the time" att bara vara i nuet ett tag.

Kommentarer:

1 Anonym:

Åahhh nej :( men gör som du känner! Längtar tills du är tillbaka!

Svar: Åh, gulle dig! Jag kommer nog tillbaka snart :)
Take the time

2 Anonym:

Åahhh nej :( men gör som du känner! Längtar tills du är tillbaka!

Svar: Åh, gulle dig! Jag kommer nog tillbaka snart :)
Take the time

3 Jossan:

Känner du så tycker jag absolut att det är rätt beslut. Jag har ju känt likadant förut, en stress att skriva många inlägg varje dag och hela tiden "prestera" men efter lite chill och färre inlägg blev det roligare :)
SV: Ja jag älskar att ta promenader och särskilt nu när det börjar bli vår! Hos dig kanske det mer är sommar än vår men ändå ;)
Ja! vaniljkvargen var god. Den påminner om vanlig vaniljyoghurt :)

Det låter sunt! Det kommer gå strålande för dig! När är det förresten din sambo kommer?

Kram

Svar: Ja men precis! För mig blev det en allt förstor press här nere och jag kände att jag inte leverarade varken hela sanningen eller skev om någonting intressant :) men vi får se, till sommaren eller så kanske jag är tillbaka igen :)
Min sambo var här förra torsdag morgon till söndag kväll och det var hur härligt som helst :) blev ganska måga tårar vid flygplatsen, men det fixar vi :)

Stor kram på dig! (och självklart läser jag fortfarande din blogg)
Take the time

4 Sarah:

Alltid bättre att ta en paus då det känns så! :)

Svar: Ja men visst är det :) får följa hjärtat denhär gången!
Take the time

5 Julia:

Du är alltid välkommen, du kommer alltid vara välkommen tillbaka! Ta hand om dig. Åh så tråkigt det känns :-(

SV:Åh vad roligt att höra :-D Jag tycker det är så SUPER kul att skriva om det jag älskar.. Jättemysigt! :-D Brinner bara i mina fingrar hihi

ÅÅH nej, vad tråkigt, gah nej! Men visst kommer du inte lämna oss/mig? Även fast du kanske inte skriver något inlägg visst fortsätter du hålla kontakten! :-D
Kramar du underbara Julia! ;-)

Svar: Tack så mycket finaste Julia! :) jag är säkert tillbaka snart.. men just nu kan jag inte ta mig tiden att göra det bra så då tappas motivationen :/ men absolut kommer jag inte lämna dig ;) kommer fortsätta kommentera din blogg och läsa den så vi ska allt kunna hålla kontakten :)
Kramar till fina dig!
Take the time

6 Lisa:

Åh va tråkigt :(:(

Svar: Ja :( men för nu är det bäst så tyvärr!
Take the time

7 Erika:

Tråkigt, men förstår dig bättre ibland att pausa, bloggandet tar ibland mer tid än man har tid med. Njut av utbytesterminen och välkommen tillbaka när du känner att du har den tiden som du vill ha för att lägga ner på bloggen :)

Svar: Tack för dina fina ord :) jag kanske är tillbaka snart vem vet! men just nu är det såhär jag måste prioritera! kram på dig!
Take the time

8 Sanna :D:

Hoppas du kommer tillbaka snart :-)!

Svar: Tack fina du :) det gör jag säkert! :)
Take the time

9 Madde:

En paus kan behövas ibland, men längtar tills du är tillbaka :)

Svar: Åh, fina du! :) vad glad jag blir :) jag är nog snart tillbaka!
Take the time

10 Emma:

Njut av livet och våren och allt du får uppleva i Tyskland nu :)

Sv. Ja, det är sådär. Det är kul att testa nytt och testa nya varianter på mycket mat. Men oftast är ju originalen de bästa. Inte alltid, men det brukar vara det man faller tillbaka till till slut. :)

Mm, nu blev jag sugen på glass. Igen. Är verkligen inne i en glassperiod, vill ha glass hela tiden :P

Tråkigt att du inte känner att du orkar och hinner med bloggen. Men när det är så är det ändå inget roligt att hålla på. Och tja, då tappar man ju poängen med det hela. Skriv när du har tid och lust, eller strunta i det helt. Du har ju så mycket roligt i livet som händer just nu, så det är ju där du ska vara :)
Hoppas att du hittar tillbaka till bloggandet senare. Gillar verkligen din blogg!
Lycka till med plugget nere i Tyskland och hoppas att du o killen får en fantastisk helg tillsammans nu!
Många kramar <3

Svar: Det ska jag absolut göra :) tack fina du! :) nej, jag känner att när jag inte har tid så hinner jag inte få ner bra och genomtänkta inlägg och då tappar jag motivationen... och stressan av att han mycket att berätta/visa och sen inte ha tid.. nej den stressen klarar jag inte av just nu när det händer så mycket roligt :) men jag är säkert tillbaka snart! vi kan ju hoppas ;) men tusen tack för allt fint du kommenterat och stöttat! Jag kommer fortsätta läsa din blogg och kommentera :)
Stora och många kramar <3
Take the time

11 Eleonor:

Det var tråkigt att höra, jag gillar dina inlägg! Jag har tyvärr inte tid heller men jag försöker skriva ibland istället för varje dag. Dels skriver jag ju för min egen skull, lite som en dagbok, inte för någon annans skull :) Lycka till i alla fall! Jag hoppas vi hörs när du kommer och hälsar på i Värmland, som sagt det där TjurRuset tycket jag du ska vara med på :)

Svar: Åh tack för dina fina ord fina du! :) tack :) jag hör av mig om jag har vägarna förbi och om jag kör tjurruset :) vore roligt! Och kanske är jag snart tillbaka här igen ;) vem vet!
Take the time

12 Anna-Karin Arvidsson:

Allt har sin tid

Svar: Ja men visst är det så :)
Take the time

13 Julia:

Ibland behöver man en paus och bara ta hand om sig själv, njut av nuet! :) kram till dig

Svar: Åh tack fina du :) du har helt rätt! kramar
Take the time

14 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Alla behöver vi pausa då och då och du gör helt rätt i som gör det. Men jag hoppas såklart att du snart är tillbaka.
kramar

Svar: Ja men visst är det så :) tack så mycket fina du! kramar
Take the time

15 fight4fit:

Du kommer vara saknad! Men ser fram emot att du kanske lägger upp lite då och då i alla fall :)

Svar: Åh, fina Åsa! tack så mycket :) kanske är jag tillbaka snart eller lägger upp lite då och då men just nu finns inte tiden till det tyvärr :( men självklart kommer jag fortsätta läsa och slänga in lite kommentarer på din underbara blogg! kram och tack för alla fina ord!
Take the time

16 Sofia:

Tråkigt. Men jag förstår att det är mycket som händer och det är det du borde fokusera på. :) Ta hand om dig!

Svar: Ja, för nu är det tyvärr bäst så! men jag är kanske tillbaka snart igen :) vem vet! och jag kommer allt kika in på din härliga blogg titt som tätt och slänga in en kommentar :) ta hand om dig med!
Take the time

17 Julia:

Ja jag tycker verkligen du ska fixa en pulsklocka är super kul! :-D

Svar: det ska jag absolut göra :D beslutsångest till tusen dock!
Take the time

18 Michaila - träning, hälsa och studentliv!:

Förstår vad du menar, har också haft en liten pause, det kan behövas ibland :)

Svar: Ja det gör det verkligen :)
Take the time

19 Cornelia:

Neej, så tråkigt, Älskade att ha en "plugg-blogg" dom finns det ju inte så många av :(

Svar: Åh, fina du! tack så mycket :) är nog tillbaka till sommaren!
Take the time

20 Julia:

SV:Ja vi får inte tappa varandra där! Självklart ska vi peppa varandra. Kommer alltid finnas här liksom! Sen har du juh min mail om du skulle vilja skriva något längre .. :-D

Svar: Nej det får vi inte göra! vi får ha kontakten endå <3
Take the time

21 Louise:

När kommer du tillbaka till bloggandet? :)

22 Elena :

Hoppas du kommer tillbaka :)

23 Anonym:

när kommer du tillbaka? saknar dig blogg så... :(

24 Molly Eriksson:

svar: Tack!

Vad tråkigt att du slutar blogga men det är bra att du prioriterar att du mår bra istället, Kramar!

25 Deweymaync:

Your One-Stop Solution for Home Improvement: Our Handyman Services https://www.myconcertarchive.com/en/user_home?id=87413 - Flat pack assembly...

26 RichardSaf:

Hello my name is matt d'agati.
Solar technology the most promising and efficient types of renewable energy, and it's also rapidly gaining interest as a principal energy source on the job. In the future, it's likely that solar technology would be the dominant energy source at work, as increasing numbers of companies and organizations adopt this neat and sustainable power source. In this essay, we will discuss why it is vital to change to renewable energy sources such as for instance solar power as quickly as possible, and just how this transition will benefit businesses plus the environment.

The first & most important good reason why it's important to change to renewable energy sources could be the environmental impact. The employment of fossil fuels, such as coal, oil, and natural gas, could be the main reason behind polluting of the environment, greenhouse gas emissions, and climate change. These emissions have a profound effect on environmental surroundings, causing severe weather conditions, rising sea levels, as well as other environmental hazards. By adopting solar power, companies and organizations might help reduce their carbon footprint and donate to a cleaner, more sustainable future.

Another important reason to modify to solar technology may be the financial savings it gives. Solar energy panels can handle generating electricity for businesses, reducing or eliminating the necessity for traditional sourced elements of energy. This may end in significant savings on energy bills, particularly in areas with high energy costs. Furthermore, there are numerous government incentives and tax credits open to companies that adopt solar energy, which makes it much more cost-effective and affordable.

The technology behind solar technology is not at all hard, yet highly effective. Solar energy panels are made of photovoltaic (PV) cells, which convert sunlight into electricity. This electricity are able to be kept in batteries or fed straight into the electrical grid, with regards to the specific system design. So that you can maximize the many benefits of solar technology, it is vital to design a custom system this is certainly tailored to your particular energy needs and requirements. This may make sure that you have the best components set up, such as the appropriate number of solar panels additionally the right variety of batteries, to maximise your time efficiency and cost savings.

One of several important aspects in designing a custom solar technology system is comprehending the different sorts of solar panels and their performance characteristics. There are two main main forms of solar energy panels &#8211; monocrystalline and polycrystalline &#8211; each featuring its own benefits and drawbacks. Monocrystalline solar power panels are manufactured from an individual, high-quality crystal, which makes them more cost-effective and sturdy. However, they are also more costly than polycrystalline panels, that are made of multiple, lower-quality crystals.

In addition to financial savings and environmental benefits, switching to solar power also can provide companies and organizations with an aggressive advantage. Companies that adopt solar technology have emerged as environmentally conscious and energy-efficient, and also this will help increase their reputation and competitiveness. Furthermore, businesses that adopt solar technology will benefit from increased profitability, because they are in a position to reduce their energy costs and enhance their bottom line.

It is also important to see that the technology behind solar technology is rapidly advancing, and new advancements are now being made on a regular basis. For instance, the efficiency of solar panels is continually increasing, making it possible for more energy to be generated from an inferior wide range of panels. In addition, new innovations, such as for example floating solar power panels and solar power panels which are incorporated into building materials, are making it simpler and much more cost-effective to look a

27 Frankpraks:

User Profile http://www.costaricadreamhomes.com/UserProfile/tabid/399/UserId/1600352/Default.aspx - User Profile!..

28 RonaldMep:

Hi there my name is matt d'agati.
Solar power is becoming probably the most promising and sought-after resources of clean, renewable energy in the last few years. This might be due to its numerous benefits, including financial savings, energy savings, therefore the positive impact this has regarding the environment. In this specific article, we are going to talk about the advantages of choosing solar technology in homes and businesses, the technology behind it, and just how it could be implemented to optimize its benefits.

One of the main advantages of choosing solar technology in homes is the financial savings it gives. Solar energy panels are designed for generating electricity for your house, reducing or eliminating the necessity for traditional sourced elements of energy. This will lead to significant savings on your own monthly energy bill, particularly in areas with high energy costs. In addition, the expense of solar energy panels and associated equipment has decreased significantly over time, rendering it less expensive for homeowners to buy this technology.

Another good thing about using solar energy in homes could be the increased value it could provide to your property. Homes which have solar power panels installed are often valued greater than homes that don't, while they offer an energy-efficient and environmentally friendly substitute for traditional energy sources. This increased value may be an important benefit for homeowners that are seeking to sell their house later on.

For businesses, the advantages of using solar energy are numerous. One of several primary benefits is cost benefits, as businesses can significantly reduce their energy costs by adopting solar power. In addition, there are many different government incentives and tax credits offered to companies that adopt solar power, rendering it much more affordable and cost-effective. Furthermore, companies that adopt solar technology can benefit from increased profitability and competitiveness, because they are regarded as environmentally conscious and energy-efficient.

The technology behind solar technology is not at all hard, yet highly effective. Solar panel systems are made up of photovoltaic (PV) cells, which convert sunlight into electricity. This electricity may then be kept in batteries or fed directly into the electrical grid, with respect to the specific system design. So that you can maximize the many benefits of solar technology, you will need to design a custom system that is tailored to your particular energy needs and requirements. This can make sure that you have just the right components set up, like the appropriate quantity of solar energy panels plus the right form of batteries, to increase your time efficiency and value savings.

One of several important aspects in designing a custom solar power system is knowing the different sorts of solar panel systems and their performance characteristics. There are 2 main kinds of solar energy panels &#8211; monocrystalline and polycrystalline &#8211; each having its own advantages and disadvantages. Monocrystalline solar power panels are made from just one, high-quality crystal, helping to make them more cost-effective and durable. However, they're also higher priced than polycrystalline panels, that are created from multiple, lower-quality crystals.

Along with solar power panels, a custom solar power system will also include a battery system to keep excess energy, in addition to an inverter to convert the stored energy into usable electricity. You should choose a battery system that is effective at storing the actual quantity of energy you'll need for the specific energy needs and requirements. This can make sure that you have a trusted way to obtain power in case of power outages or any other disruptions to your energy supply.

Another advantageous asset of using solar technology may be the positive impact it has regarding the environment. Solar power is a clear and renewable power source, producing no emissions or pollutants. This makes it a p

Kommentera här: