Jag och mina simtag

Klordoften som slinker ut när man öppnar dörren till simhallen. Jag längtar efter att stå där på kanten och blicka ut över bassängen för att sedan dyka i och bryta vattenytan i perfekt streamline. Första armtaget, andra armtaget och så några till. Första vändningen som bara smattrar på kanten innan man är påväg tillbaka och daskar i handen i mål...

Idag mina vänner ska jag simma, simma långt tills både armar och ben är trötta. Jag har tänkt ordning ett pass på 2600meter vilket borde vara alldeles lagomt för mig just idag. Endå är det drygt en tredjedel av vad man simmade som aktiv, knappt. Det kommer dock garenterat att räcka med det upplägget jag lagt upp. Det blir ju absolut inte samma sak som när man låg på samma bana som sina vänner, men på något sätt tycker jag att det är avkopplande att åka ner till badhuset och simma själv, för visst kan träning vara avkopplande? Man får fly vardagen för en stund :)

Just där och då, är det bara jag och vattnet. Allt annat flyter ut i minnet och det finns bara en sak - jag och mina simtag.

Den bästa delen på ett race.

Kommentarer:

1 Karin:

SÅ skönt att simma. Gjorde det mkt i slutet av graviditeten. Ska nog börja snart igen. Har en 25 m pool våningen under:D

Svar: Ja verkligen :) älskar verkligen att simma! Ja, passa på när du har så nära :) det är så härligt!
Take the time

2 lisa:

åh va härligt! simning är ju så himla härligt :D

Svar: Ja det är det verkligen :D
Take the time

3 aschmanda:

Låter härligt! simmade mycke jag med innan :)


sv: Härligt! Lycka till :)

Svar: Jasså va roligt :) jag med! men sen jag slutade tävla har jag nästan inte simmat alls ;S
Take the time

4 Anonym:

Så kul :D

Svar: JA :D
Take the time

5 Sofia:

Det låter absolut väldigt skönt. :)

Svar: Ja, det är det verkligen :)
Take the time

6 Julia:

Jag är alldeles för dålig för att ta mig till simhallen, kanske är jag lat, kanske fryser jag alldeles för mkt, eller så är det att jag bliv galen av att kloret kliar så förbannat! Svårt att riktigt sätta fingret på vad ;-) Kanske en blandning av allt! (I)

SV:Det är som godis för små barnen hihi! ;-) Frusna ärter kan jag äta som kvällsfika utan problem hihi! ;-)

Du har så rätt så.. helt klart sexigaste!!

Jo men exakt, ne jag fattar inte.?? Galna människor som vill svälta sig sådär :-O

Hm, jag har provat någon från fitnessguru men inte varit sådär överväldigad. Finns bättre ;-D Jag ska se vad jag kan hitta på!

Svar: Nej då förstår jag att du inte tar dig dit, inte så kul att det kliar ;S tur att det finns mycket annat man kan göra istället ;) jag hittade löpningen efter jag slutade simma! frisk luft + "avslappning" + träning = perfekt!
Jag men alltså grönsaker i största allmänhet, minimorötter är min favorit just nu ;)
Take the time

7 aschmanda:

sv: Hehe eller hur :) Behöver verkligen peppen!

Hmsv: Ah faan vad synd, de blir ju lätt så :/

Svar: Så lite så ;) ja det är det men men :D dessto roligare när det händer!
Take the time

8 Julia:

Så skoj att du börjat igen! :) Själv är jag världens sämsta simmare med rädsla för havet...

Svar: Ja det är nice :D hehe, man kan inte gilla allt eller hur? :D
Take the time

9 Karin:

Å det låter helt magiskt! Har aldrig varit helt förtjust i simningen men det där får mig att dra på bikinin och sticka! Skönt att hitta den där känslan av att gå in i sig själv!

Svar: Ja, simning är verkligen superhärligt tycker jag :) åh! va roligt att höra, simning är extremt bra träning :)
Take the time

10 Emma:

Älskade simning! <3
Ibland längtar man verkligen tillbaka till simträningarna och tävlingarna :)

Svar: Ja visst gör man? en gång simmare, alltid simmare :)
Take the time

11 Jossan:

Jag visste inte att du var simmare förut! Vad häftigt! :) Själv är jag rädd för vatten :P
SV: jag var som du förut! Men när jag började jobba så förändrades mitt sömnupplägg totalt! :P

Haha oja! Extremt läcker övning ;)

Okej vad bra att det finns några att välja på iallafall :) Som du säger vet man ju inte innan hur mycket tid man kommer ha men kanske kan du få in något pass iaf :)

Svar: haha jodå sörru simmaren är jag det! ;) ja precis jag hoppas verkligen att jag kommer ha tid till träningen och det förutsätter jag, annars får jag köpa mig saker att ha på mitt rum och snöra på mig gympadojorna! :) någon tid lär man ju få eller hur?
Take the time

12 Eleonor:

Åh har du tävlat i simning?? Cool, jag orkar knappt simma 1km, i bassäng så vilar jag oftast efter 200 meter då jag får ont i axlarna :/

Svar: Åh tack, jag åkte till en annan affär idag (som har bättre utbud av specialprodukter) och jag hittade en liten förpackning Chiafrön. Yay! Så på fredag ska jag äntligen testa overnight oats :D

Svar: Ja det har jag gjort :) men jag slutade för 2-3år sedan men det var en stor del av mitt liv :väääldigt länge :) men vad tråkigt med axlarna! åååh, hoppas att du kommer gilla chia!
Take the time

Kommentera här: