Livstecken från Frankfurt!

Dag 1: Nu är jag på plats nere i Frankfurt och hithills har allt varit hur bra som helst. Blev upphämtad på flyget av en supertrevlig tjej och där fick jag även träffa några andra utbytesstudenter som just hade kommit från Kina. Vi blev visade till våra rum och därefter fick vi massor av information och en rundvandring i området med mataffärer och andra shops. Dag ett var alltså väldigt intensiv med mycket resande, nya intryck och nya ansikten.

Första natten på mitt rum var kallt då jag inte fattade att man var tvungen att slå på elementen själv, så jag sov första natten i enbart 4 plusgrader inomhus. Nåja, man lär sig något av det också och nu är det varmt och skönt! Mitt rum är på 26kvm så det är väldigt stort, ljust, fint och med utsikt mot fina byggnader!

Dag 2: Vaknade tidigt så jag gick en kort morgonprommenad för att utforska området nere vid floden Main. så sjukt fint! Sen fixade jag med internet som tydligen var gratis, yey! Eftersom att jag hade glömt att packa ner handduk gick jag sedan vidare till centrum när jag bor för en "towel hunt". Det var svårare än jag hade trott! Hallå, tvättar sig inte tyskarna? Hur som helst hittade jag tillslut en handduk för 24 Euro (!!) på någon typ av lyxaffär. Dyr men vad gör man inte för att få duscha..

På eftermiddagen mötte jag upp en tjej från Holland och åkte på en liten tour till skolan, frankfurt stad och altstadt. Skolan är jättefräsch och ny med ett jättemysigt uteområde i mitten av skolan. Frankfurt stad är superhäftigt, här blandas höga skyskrapor med slott och små stugor. Altstadt var sagolikt vackert och väldigt tyskt! När jag kom hem runt halv nio på kvällen var jag helt slut och slocknade direkt efter lite skype med familjen och min sambo.

Ska försöka ta lite bilder och visa tills ikväll eller imorgon :)
Det kommer att bli en del "resedagbok" på bloggen nu utöver träning och mat, jag hoppas att ni inte misstycker :)

1. 24 Euros handduken från Depot, tydligen fint märke i tyskland. 2. Snack jag fick på planet ner, supergoda! Den ena var fetaos/spenat och den andra köttfärs. Jag undrar om det var typiskt tyskt? I sånna fall måste jag hitta sånna.

Kommentarer:

1 hanna:

det kan jag hålla med dig om!
jag gillar naturligt fina tjejer :D

Svar: Det är bra :) ja men det gör jag också! jag tycker man är fin som man är man måste inte vara superdeffad året runt enligt mih ;)
Take the time

2 Jen:

Gud va roligt! :D är det en termin eller hur länge är det? Va spännande, ser fram emot de följande inlägg om ditt liv dör borta :)

Svar: Ja det ska bli så roligt :D ja men precis, det är nästan 5månader :) så det ska bli kul! va roligt att du vill följa min resa :D kram på dig!
Take the time

3 Sanna Preifelt:

Vad kul att du kommit fram :) Hoppas verkligen att din vistelse blir grym!

Svar: Ja, det tror jag nog att jag kommer att få :D hittills är allt toppen!
Take the time

4 Jossan:

Vad kul att höra att det går bra för dig! När drar allvaret igång?
SV: Jobbigt! Hoppas de snart är klara med ditt kök då! :)

Svar: Ja, det går superbra hittills :) på torsdag börjar introduktionsdagarna, och någongång därefter drar allt igång :) idag är de klara med köket som tur är =) så idag ska jag laga mat!! dock så har vi ingen frys.. så det får bli någon pastarätt idag! Här handlar man inte kött i mataffärer på samma sätt som i sverige, här går man till slaktaren ;)
Take the time

5 Anna:

Mums va gott det där såg ut :D hoppas du har det grymt!

Svar: ja det var toppen :D ja det är det!
Take the time

6 ANGELICA - FITNESS:

Skönt att höra att du kommit fram, hoppas du får det grymt!

Svar: Ja, men det tror jag nog att jag kommer få :) kramis!
Take the time

7 Emma:

Jobbigt med det där med värmen. Det värsta som finns är ju att vakna av att man fryser. USCH! Men tur att det ordnade sig :)
Och det låter verkligen som du kommer få det toppenbra. 26 kvm var inte illa det heller. Perfekt ju!
När börjar skolan? Nu till veckan?

Sv. Tack fining :) Är väldigt nöjd med tröjan. Blir nog att gå o handla en till faktiskt. Lika bra att passa på när det är billigt ;)

Ja, så är det verkligen. Så himla fint att träffa vänner över hela Sverige som delar samma intresse som en själv och kan komma med en massa input och idéer och erfarenheter kring olika saker :)

Ja, det brukar kunna bli lite knepigt med maten när man ska komma in i nya rutiner. Speciellt i ett nytt land, det tar ju oftast ett litet tag innan man lär sig vad som är vad och vad man gillar osv. Tungt när de renoverar köket också..

Skönt att du inte heller har några problem med att äta godis nu. Jag menar, om man gillar det. OCch det tycks ju både du o jag göra. Godis <3 Även om jag tycker att det varit skönt att vara utan det nu den senaste månaden. Härligt att det gått bra och att du verkar trivas. Det ska bli jättekul att få se hur du har det i Frankfurt nu de kommande månaderna :)
Kramkram

Svar: Jag håller helt med :) och ja rummet är superstort! funderar på att ha minigym i något hörn ;) haha! Jag är lite sådär hur det kommer kunna bli med gym nu.. men det får lösa sig efter hand, än sålänge har det blivit mycket prommenerande hela dagarna men jag saknar gymmet redan! Introdagarna börjar nu på torsdag och sen drar det igång tror jag :)
Jag håller helt med! och det satt ju superbra på dig så det är ju lika bra att slå till ;)

Maten är ju svår alltså... renoveringen är klar men det finns ingen frys och här handlar man inte kött som i sverige på ica.. här går man till slaktaren! så det känns ju lite speciellt men kul också såklart :) sen har de inte heller någon micro nästan i tyskland så jag kan ju inte direkt göra matlådor! haha, men med tiden kommer jag nog på hur jag ska göra :D

haha precis ;) älskar godis <3 Igår var jag inne i stan och shoppade, hittade en affär som bara sålde Lindt choklad.. jag handlade lite där ;) man får lyxa tycker jag! speciellt när man flyttat till ett nytt land och godiset är så billigt ;) haha

Va roligt att du vill följa resan :D

KRAM KRAM!
Take the time

8 Julia:

Det låter så spännande.. ! ÅÅh kommer bli sjukt kul att fortsätta läsa! Spännnananandddee!! :-D
KRam

Svar: Jaaaa :D helt sjukt känns det!! jag är liksom hääääär nu :D krami!!!
Take the time

Kommentera här: