Morgonpromenader och andra tankar

Morgonpromenader och löprundor längs Main har blivit lite av min grej här nere. Har hittills inte hittat något gym som accepterar mindre än ett års kontrakt.. hur konstigt? Jag ska leta vidare och ta ut gratisveckor nu i början så det kommer ordna sig. Hur som helst, tillbaka till morgonpromenaderna. Igår vid matbordet så frågade en av tjejerna om mina morgonpromenader och var väldigt faschinerad så jag frågade henne om hon ville följa med. Då ville helt plötsligt ALLA i korridoren med, så nu sitter jag här och väntar på att vi ska mötas alla sex kvart i nio.

Haha, det kommer bli en rolig syn! Sex utbytesstudenter som powerwalkar längs Main?
ÄLSKAR hur sociala utbytesstudenter är, måste vara de mest sociala varelserna någonsin!

Lovar att ladda upp lite fler bilder ikväll, har bara haft så mycket att göra här hittills! Så kul att så många är intresserade av att läsa om min lilla resa. STORA varma kramar till er alla :)

Kommentarer:

1 Jossan:

Men du, du är ju också en utbytesstudent ;) Och jag lovar att de säkert tycker du är social du med! :)
SV: Ja precis! Snöbrist är det tydligen men idag sa de att det borde bli av iaf så jag håller tummarna för att det inte blir inställt på söndag.

Jag såg det! Läste det i ditt inlägg, är ju jättekul att det finns ett sånt utbud av sådana saker där. Som du säger så önskar man att det vore mer sånt här hemma med även fast det blivit mer på senaste tiden :)

Vad konstigt! Men alla länder kör ju på olika saker men trist att det är just ett år som gäller och inte 6 månader iaf. men du löser det nog ändå! :)
Det tror jag med. Låt det gå ett tag så kommer det bli mer av en vardag där borta. Men du kommer nog märka av att det kommer vågor av jobbigare stunder men det går över! :)

kram

Svar: haha ja jo det är jag ju :D och alla är supertrevliga och jag trivs som fisken i vattnet än så länge :D
ja men det löser sig alltid till slut är inte orolig :) men det är ju som du säger att det går i vågor speciellt med hemlängtan, men jag tänker mig att det är mitt äventyr som jag är iväg på nu och jag kommer aldrig att få den här chansen igen :)
Take the time

2 Julia:

Åh det låter så sjukt trevligt, pratar ni mest eng eller är det några svenskar där med? :-D

SV:Jag är ganska så rörlig, men det betyder inte att det inte gör ont HAHAA, spec nu när jag inte har tränar eller sprungit på ett tag hahaha, sträcker fint i vaderna ;-)

Jo, förstår, jag undviker starkt att gå i mina löparskor, bra tänkt! ;-)

Ja det förstår jag, men det kommer gå super, är du duktig på tyska? :-D
Så knasigt egentligen vilken press man sätter på sig själv, inte als hälsa.. Jag får varje dag flera gånger tänkta till en extra gång för att fokusera rätt, så himla lätt att jag går in i stressen.. :-/

KRamar!

Svar: Ja det är superkul här borta :D jag pratar bara engelska och även tyska här borta eftersom att jag är den enda ifrån sverige :) så när jag är på skype nu på kvällarna så är det så svårt att veta hur jag ska prata! haha hur det kan bli så så himla fort? sjukt!
haha, jag kan tänka mig det! jag är också väldigt vig eller ja rörlig men det känns ;)

Ja, ett par nya gåskor får det bli till veckan men det är så svårt.. har du några tips?

Jag pratar nästan flytande tyska så att det går bra att kommunicera :) men det är ju inte helt obehindrat liksom ;) ibland får jag ta till engelskan och slänga in några ord ;) men jag försöker!

Kramar till dig!
Take the time

Kommentera här: