Mumsiga äppelchips!

Sprang på ett jätteroligt recept och var tvungen att testa att göra egna äppelchips. Det är nästan för enkelt och ett bra snack tycker jag, köper i affären ibland men har aldrig testat själv förut. Gillar ni något krispigt att mumsa på så testa!

Ingredienser
Äpplen
Kanel

Skölj äpplena ochta bort kärnhuset, det finns jättebra kärnhusborttagare att köpa på typ ikea. Annars funkar det bra att göra det efter man skurit dem i tunna skivor. Skär äpplena i tunna skivor och placera ifrån varandra på ett bakplåtspapper. Strö på kanel som smaksättning. Sätt in plåten på ungefär 100grader i ugnen och låt dem torka i ungefär 2 timmar, man får hålla lite koll för gör man dem tjockare behöver de vara inne längre.

Bild från pinterest.

Kommentarer:

1 Garnstump (Madeleine):

Älskar äppelchips men har aldrig provat att ha kanel på :P

Svar: Ja visst är det gott!! :) nej inte jag heller men jag tror starkt på den kombon!
Julia T

2 Amanda [SPONTAN]:

Lät riktigt gott!

Svar: ja det var det minsann :D
Julia T

3 Ida:

Åh, vilken smart grej!
Ska nog testa att göra såna i helgen :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra blev super :D
Julia T

4 Karin:

Det här ska jag prova!

Svar: ja det tycker jag :D blev mums!
Julia T

5 Karin:

Å vad sugen jag blev! Har redan stoppat in de i ugnen :)

Svar: Åh, va roligt!! Du får berätta hur du tyckte att de blev :) jag tyckte mina blev mums!
Julia T

6 ♡ Hanna Andersson ♡:

Mmm ser riktigt gott ut!

Sv: Jaså, vad är det för typ av film?:)
Kram

Svar: Det blev det :D sv; typ drama/thriller :)
Julia T

7 Michelle:

Åh, farligt gott!

Svar: verkligen :D
Julia T

8 Karin:

De blev super goda! Mums! Perfekt med lite nötter till kvällsmål :)

Svar: Åh va kul att höra :D tyckte också de blev mums!!
Julia T

9 Eleonor:

Men vilken smart grej, det här ska jag pröva också! Man kan göra chips av sötpotatis och zucchini också, om man gör på zucchini så kan det vara bra att inte salta för mycket (det misstaget gjorde jag enda gången jag prövat, det hade nog blivit gott med mindre salt)

Svar: Va kul gör det det blir supergott tycker jag :) åh vilka superbra tips! har tänk att göra på sötpotatis men zucchini blir säkert också mums :)
Julia T

10 fight4fit:

Låter riktigt smarrigt!

Svar: Det var det ;)
Julia T

11 :

oj häftigt, måste nog testa det!:D

Svar: ja gör det! blir supergott :)
Julia T

12 Jossan:

Åh! Måste fråga, blir de mjuka eller hårda?
SV: tack så mycket :) Jo jag tycker det med, jag förtjänar faktsikt att skämma bort mig själv lite :) Ja, jag hoppas kvällen blir super!

Svar: De blir krispigt goda :D beroende på om man har inne dem tillräckligt länge förståss :) sen kan man tänka på att de får torka i luften lite efteråt också så att de håller sig så :) lägger man dem direkt i en påse eller så kan de bli lite "sega" :)
Julia T

13 sofia:

gott :D

Svar: ja :D
Julia T

14 Linda:

va gott

Svar: ja! :)
Julia T

15 ♡ Hanna Andersson ♡:

Sv: Jaha, är dock inget för thriller-filmer... Men kanske värd att se ändå ;)

Svar: ja! den är mer drama :) googla på den! superbra (:
Julia T

16 Milina Salihodzic:

Åh vad gott :)

Svar: ja :D
Julia T

17 Johanna - A dream as a model ♥:

Åh ser gott ut och lite nyttigt :)

Svar: eller hur :D
Julia T

18 Karin:

Sv. Tack! Det känns riktigt bra :)

19 Eleonor:

Svar:
Visst är det gott med fylld paprika! Jag ska försöka hitta på någon mer fyllning till nästa gång, det kanske är gott med skinka och champinjonrör eller dylikt i? Skall testas :) Och så måste jag köpa äpplen för att kunna göra detta

Svar: Ja det är det verkligen! Åh, det låter också supergott ju! Jag tror att parmesan skulle vara jättegott! Nu vet jag vad jag ska laga till kvällsmat imorgon ;) tack för inspon! Ja testa äpplena, det är en riktig hitt :)
Julia T

20 Karin:

Vad gott och enkelt:)

Svar: verkligen :D
Julia T

21 Marta:

Har en tävling på min blogg där man kan vinna ett presentkort att handla smink & hudvårdsprodukter för :) Kika gärna in:
http://www.nattstad.se/martamazij/tavling---vinn-presentkort-att-handla-sm-11896937

22 Marta:

Har en tävling på min blogg där man kan vinna ett presentkort att handla smink & hudvårdsprodukter för :) Kika gärna in:
http://www.nattstad.se/martamazij/tavling---vinn-presentkort-att-handla-sm-11896937

23 Karin FitnessochHälsa :

Smarta snacks!

Svar: Ja, sååå goda! :)
Julia T

24 anna:

det måste jag prova!

Svar: åh det tycker jag :) blir väldigt mumsigt!
Julia T

25 liinas:

Gottigt! :)

Svar: JA :D
Take the time

26 Christina:

Perfekt! Tack för recept, tänkte göra i helgen :)

Kommentera här: