Supergod avokadoröra!

Igårkväll gjorde jag en så himla god röra på bland annat avokado som jag tänkte dela med mig av. På bilden kanske det inte så allt för gott ut, men det smakade ljuvligt! Min sambo slickade rent skålen, så det måste varit gott ;)

Funkar bra både som tillbehör till mat eller som vi åt den, som pålägg till ett gott bröd med en stor kana te till. MUMS! Brödet har min fina mormor bakat, hon är bäst, det är så extremt gott! 

Ingredienser
1 avokado
3msk grekisk youghurt
6 Cocktailtomater (eller en stor vanlig)
1/2 rödlök
1 vitlöksklyfta
2 msk pressad citron
Salt, peppar

Mosa avokadon och blanda runt med den grekiska youghurten, tillsätt den pressade citronen och rör runt ordentligt. Finhacka ner rödlök, tomat och pressa ner vitlöken. Smaksätt med salt och peppar efter smak och tycke.


Kommentarer:

1 Åsa:

Åh vad gott det ser ut!

Sv: Haha nej eller hur ;)
Kram

Svar: ja, mums! :) kramis!
Julia T

2 Anita:

Smarrigt :D

Svar: ja :D
Julia T

3 Camilla:

Låter väldigt gott! Måste nog köpa hem några avocados!

Svar: det får du göra, var väldigt smarrigt :)
Julia T

4 hanna:

Men gud vad dåligt :( dom borde ju fixa det tycker jag! alla som har laktos ska kunna få äta det tycker jag:o

Svar: det tycker jag också! men jag hörde faktiskt igår att det ska vara mindre laktos i lättkvargen, så den ska jag nog testa endå :)
Julia T

5 Kelly:

Mums vad gott det ser ut :D

Svar: det var det :D
Julia T

6 Karin:

Det där lät riktigt gott måste jag säga!

Svar: det var väldigt mumsigt :)
Julia T

7 Anonym:

men yummie :D

Svar: ja :D
Julia T

8 Lisa:

men yummiiiiieeee :D

Svar: ja :D
Julia T

9 Emma:

Låter minst sagt som en lyckad röra :)

Aldrig okej när cykellåset fryser. Man kan ju bli irriterad för mindre saker än så... Hoppas du hade en bra dag ändå och att hemmaträningen gick bra :)

Svar: Ja det var det absolut :) ja verkligen! var inte kul :( men hemmaträningen funkade den med!
Julia T

10 :

gott de ser ut!:D

Svar: det var det :D
Julia T

11 Johanna - A dream as a model ♥:

ser ju riktigt gott ut! :D

Svar: ja :D
Julia T

12 Lina Johansson:

- Åh tack!!

13 aschmanda:

ser fett gott ut :)



Förresten ser att jag följer dig via bloglovin. Har ju bytt portal nu till Glossfashion, så om du vill kan du följa mig där. Jag följer dig fortfarande. :)Kram

Svar: det var det :D sv; det ska jag göra!
Julia T

14 Gabriella:

Ser gott ut!

Svar: det var det :)
Julia T

15 fight4fit:

Allt med avokado är fantastiskt så tvivlar inte en sekund på att det där var en succé!

Svar: Visst är det! mums! :D
Julia T

16 Karin:

Smaskens! Tänkte faktiskt göra kycklingburgare med en liknande avokadoröra ikväll!
PS. Vad roligt att du gillar min blogg:)

Svar: Men gud så gott det lät :) åt också hamburgare ikväll! fast på nötkött :)
Julia T

17 Sanna J Bizzozero:

Åh vad gott!

Svar: ja :D
Julia T

18 Karin:

Kan man ta sån där burk man kan köpa med citron saft i? Jag är dålig på att använda citron eller lime så köper hem men får slänga för det hinner bli dåligt! Burken ser ut som en citron..! Vet du vad jag menar?

Svar: Ja det kan man absolut göra :) det är ju samma sak fast inte färskpressad :) jag brukar köpa en grön flaska den finns i både lime och citron! kanongod :)
Julia T

19 Sabina:

sv: Tack så jättemycket finis!

Åh gott :D

20 linah:

nu blev man hungrig ;D

Svar: eller hur ;D
Julia T

21 Anneli :

Oh vad god röran låter, den ska jag testa o toppa med räkor:).
Hoppas du mår bättre efter magsjukan.
Kramis Anneli

Svar: Åh, det lät gott det får du testa :) det ska jag också testa! Idag mår jag mycket bättre som tur är :) kram kram!
Julia T

Kommentera här: