Dagens träning - Skridskoåkning

Jag har precis mumsat i mig denna goda middag/lunch och snart ska jag bege mig in till stan för att delta i ett event utanför staden. Vi ska åka skridskor i en ishall och det har jag sett fram emot i flera dagar då jag älskar att åka skridskor! Jag vet inte hur länge sedan jag åkte sist, kanske 7-8år sen? Hur som helst dagens träning ska bli skridskoåkning och morgonens långa och sköna promenad! Vad har ni gjort och vad ska ni göra idag?

Stekta sugarsnaps, sallad, bulgursallad med bönor och en makrillfilé.

Kommentarer:

1 Eleonor:

Mm ser gott ut ju!

Svar: Jag har aldrig sprungit tjurruset men jag tänkte jag skulle göra ett försök i år, det ska tydligen vara väldigt skitigt, lerigt och jaa. väääldigt geggigt i allmänhet. Men kul, kanske? :)

Svar: ahh, jag tror att det är grymt roligt! någon gång skulle jag också vilja testa det :) några kompisar till mig var iväg på tjurruset förra året och jag har både hört och sett bilderna, ser fantastiskt roligt ut :)
Take the time

2 Anita:

Gud så gott! :D

Svar: verkligen :D
Take the time

3 Sofia:

Åh vad roligt. Jag älskar att åka skridskor. :)

Svar: Jag med! det var otroligt roligt faktiskt :)
Take the time

4 Sara Ekman:

gott :)

Svar: ja :D
Take the time

5 Emma:

Åh, vad gott! Jag åt makrill i fredags, hade längtat efter rökt makrill i flera veckor :)
Kul med skridskoåkning. Har jag inte heller gjort på en himlans massa år. Skulle vara kul att göra igen :)
Hoppas ni hade superkul!

Sv. Hahaha. Ja, det bjuder jag på. Men det var verkligen sjukt jobbigt. Och ja, jag blev besviken till en början. Sedan blev jag mest förtvivlad. Hur skulle jag ta mig hem? Men det gick ju bra som tur var :P haha.
Jadu, konstigt med flera saker. Hur det bara kan försvinna på något lustigt vis. Finns visst en till glassbytta i frysen ikväll. Tror att den kommer vara borta innan kvällen är slut den också ;) Fast ikväll har jag hjälp :P
Kramkram

Svar: Åh, det är ju verkligen så himla gott med rökt fisk tycker jag :) det får mig att tänka på sommaren och västkusten! Skridskoåkningen var riktigt roligt alltså, var första gången på säkert 10-12 år men jag lyckades åka utan att ramla så jag är nöjd ;)
Hahaha du är så härlig! älskar att du bjuder så på dig själv :) men jag förstår ditt dilemma jag tror att vi alla varit där någon gång ;) kommer ihåg när jag var yngre på simningen och man blev kissnödig mitt i en apjobbig serie! haha vissa såg det dock som "yes en ursäkt att avbryta" och visst var den fin ibland även om tränarna aldrig tillät oss gå upp mitt i en serie ;) haha

Haha, men ååh! glass är ju så magiskt gott alltså :) jag har ingen frys här så jag kan ju "tyvärr" inte göra sådär ;) men maybe kan jag köpa en liten ben&jerrys och äta direkt!
kram!
Take the time

6 Nathalie Tegelstam:

Gott :) Ha en fin kväll, kram!

Svar: ja riktigt mums =) detsamma kram!
Take the time

7 Amanda [SPONTAN]:

Det där såg riktigt gott ut :)

Svar: riktigt mums :D
Take the time

8 Jossan:

Men toppengott med makrill ju!Hoppas du har haft en fin helg!
SV: Haha jag gillar ditt tänkt ;)Man får faktiskt offra sin mage ibland :P

Det förstår jag! Jag har gått runt och svettats i min tjocka vinterjacka i helgen så jag längtar efter värme så att vårjackan kan åka fram!

Nej vad kul att han kommer ner snart! Stannar han länge? Har ni planerat att göra något särskilt?

kram

Svar: JA! makrill är ju lätt en av mina favoriter alltså :) så gott! och smidigt ;)
Ja men eller hur! känner dock att min mage fått offra sig kanske lite väl mycket för godismonstret inom mig som bara vill ut.. men det ska bli ändring på det nu! mår absolut inte bra av det. I måttliga mängder :) måste tappat mitt sunda förnuft ;) haha

JA! han kommer ner och det ska ju bara bli så härligt. Jag längtar så att jag spricker :) han kommer torsdag lunch och åker hem söndag em :) så det blir riktigt härligt! har inte planerat så mycket än, men det blir att visa honom runt och så :) men fram för allt bara mysa och umgås och kramas massor :)

KRAM
Take the time

9 Jossan:

Men toppengott med makrill ju!Hoppas du har haft en fin helg!
SV: Haha jag gillar ditt tänkt ;)Man får faktiskt offra sin mage ibland :P

Det förstår jag! Jag har gått runt och svettats i min tjocka vinterjacka i helgen så jag längtar efter värme så att vårjackan kan åka fram!

Nej vad kul att han kommer ner snart! Stannar han länge? Har ni planerat att göra något särskilt?

kram

Svar: JA! makrill är ju lätt en av mina favoriter alltså :) så gott! och smidigt ;)
Ja men eller hur! känner dock att min mage fått offra sig kanske lite väl mycket för godismonstret inom mig som bara vill ut.. men det ska bli ändring på det nu! mår absolut inte bra av det. I måttliga mängder :) måste tappat mitt sunda förnuft ;) haha

JA! han kommer ner och det ska ju bara bli så härligt. Jag längtar så att jag spricker :) han kommer torsdag lunch och åker hem söndag em :) så det blir riktigt härligt! har inte planerat så mycket än, men det blir att visa honom runt och så :) men fram för allt bara mysa och umgås och kramas massor :)

KRAM
Take the time

10 Julia:

ÅÅH sugersnaps! :-O Måste sockerärtor i sommaR!!!! :-D

SV:ÅÅh tack! Ja men minst sagt! Ny tändning! :-D

SV:Jo men jag ivlle juh samtidigt att alla skulle vara där hihi!
HMm, tja varför inte liksom.. Jag håller med dig, eller snarare jag gillar inte kött med senor eller fett.. Smakar knasigt och är hmm, ne just den där gummi eller konstiga konsistensen har jag väldigt svårt för :-P Dock lever m.m inga problem!

TACK! :-D

Svar: JA! det måste du :D det är ju så vansinnigt gott alltså!
Jag håller helt med dig om köttet ;) men jag är nog lite feg vad gäller inälvor ;)
Take the time

11 JENNYH - Mammablogg:

Åh vad gott, vad har du kryddat bulgurn med? =)

Svar: Ja, det var riktigt gott! :D förlåt för mitt sega svar men bulgurn kryddade jag med en paprikapasta som jag hittat här nere, men den starkare varianten av ajvar skulle nog funka lika bra :D och sen är det salt, peppar, lök, persilja och lite kummin :) + kikärton, kidneybönor :)
Take the time

12 Mirjam Wallmark:

Mums, det där såg gott ut! :) kram

Svar: riktigt mums :D kram!
Take the time

13 ♥ Fridasinspiratiion - mode&skönhets blogg ♥:

Mums, ser supergott ut!:)

Svar: riktigt mums ;D
Take the time

Kommentera här: