En bättre morgon

En halvtimmes promenad innan frukost fick börja denna soliga torsdag. På något sätt smakar frukosten aldrig så bra som när man varit ute och rört på sig innan. Dessutom hinner man bli ordentligt hungrig och så får man lite frisk luft som start på dagen. Vad mer kan man begära en torsdagsmorgon?

Ikväll väntar ett tungt pass för core-musklerna i militärform på gymmet, tro mig - jag är så sjukt taggad!


Laktosfri youghurt, ett grönt äpple, kokoschips, havregryn, kanel, en mangoskiva och massa pumpakärnor! nam.

Kommentarer:

1 felicia:

ser gott ut :)

Svar: Var riktigt mumsigt :D
Take the time

2 Julia:

Alltså dina matbilder!! Så himla underbara :D

sv: ja eller hur! :) åh vad kul! jag har nyligen varit på Irland och gjort praktik, det var huuur kul som helst :D kram

Svar: Åh, men tack så jättemycket söta du! :) vad glad jag blir :)Åh va häfigtt, vart på irland var du och gjorde praktiken? älskar irland :) kram
Take the time

3 Julia:

Ser gott ut :)

Svar: Riktigt mums :D tack!
Take the time

4 Pauline:

men så gott det där såg ut

Svar: Var mycket mumsigt :D
Take the time

5 Anita:

Gott !

Svar: ja :D
Take the time

6 Milina Salihodzic:

Lycka till på passet!

Svar: tack :D gick bra!
Take the time

7 Henrietta:

Hej på dig! är du intresserad av att vinna ett valfritt bikiniset från todiefor swimwear? kika då in på min blogg och se hur din drömbikini kan bli din!
http://ettass.blogg.se/2014/march/tavling-med-todiefor-bikini-2.html#comment

8 ADARAS:

Ser supergott ut :D

Svar: Var massa mums :D
Take the time

9 fight4fit:

Vilken frukost! Ser ju helt galet gott ut!! Hade jag verkligen inte tackat nej till.

Och sen måste jag ju även här tacka otroligt mycket för din underbara kommentar. Jag blir otroligt glad och alldeles generad! TACK :)

Svar: Va roligt :) du är verkligen en stor inspiration för mig så ta åt dig! och tack, den var mums! ;)
Take the time

10 V I L M A L A ♔:

Vad gott! Lycka till på passet! kram <3

Svar: danke schön :D
Take the time

11 Esmeralda:

åhh mums vad gott! :D

Svar: ja :D
Take the time

12 Jojo:

Gott!

Svar: mycket :D
Take the time

13 Julia:

Ingenting mer! Frisk luft och mat. Yes box perfektion!

SV:Vi har sån tur! :-D

Jo men typ.. Lika bra dom lyfter upp oss och kör triceps istället HAHAHA, helt sjukt! Pojken, i love them mohhahaha!!

ÅÅH, men det är juh typ som jag och min sambo, men hans föräldrar har jobbat på vår gård när vi var små så vi lekte med varandra då. Dock så tänkte man juh inte direkt på kärlek då.. Sen träffades vi på krogen många år senare. Vi har varit tsm i lite över 2 år och bott tsm lika länge, han flyttade in rätt snabbt i min lägenhet ;-D

Hmm, det sög juh.. Har som för mig att vailo är tyskt.. hmm.. dags för efterforskning!!

Min dröm är juh polis el sjukgymnast så siktar ditåt! :-D

sV:Som sagt, tror det är övning att liksom, hålla fokusen uppe. Men det är verkligen inte lätt..

Hmm, lät hmm, tja ska inte säga något fören jag smakat B-P

Svar: Haha! hålla i oss när de träningar ;) kan vi köra statisk träning och spänna mage/rygg så blir det winwin ;)
Åhh, va mysigt!! älskar att höra andras historier =) mys!!

JA! efterforskningen är inledd av mig ;) men det är tomt... men jag har inte gett upp än ;)

Åh, men både polis och sjukgymnast är ju toppenyrken! kör hårt, du kan bli vad du vill! grymma dih!
Take the time

14 MATILDA:

gott :)

Svar: ja :D
Take the time

15 Heléna:

Underbar frukost!!! Hoppas din dag har varit riktigt bra på alla vis! Här har vi haft strålande solsken så humöret har varit på topp :D Kram

Svar: Gud så skönt att höra :D har också haft en toppen dag! kram
Take the time

16 Viktoria Eriksson:

åh, nam så gott!<3

Svar: ja :D
Take the time

17 Heléna:

God morgon! Underbart solsken idag också här i Norrköping :) Lika fint i grannstaden hos er? Har precis njutit av frukosten så jag tror jag ska bege mig ut i solen en stund nu på fm om det ska bli snö imorgon. Hoppas du får en fin dag och trevlig helg! Kram :)

Svar: jag bor inte i linköping just nu så jag vet inte =) bor i frankfurt för exchange program :D trevlig helg! kram
Take the time

18 Alicia:

Ser riktigt gott ut!

Svar: var mums =)
Take the time

19 Christine Naenfeldt:

Riktigt gott såg de ut, har du något bra recept på müsli man kan göra själv i ugnen?

Svar: Riktigt gott :D ja det har jag allt! kan posta recept när jag får tillfälle! Har lite svårt nu när jag bor i frankfurt :) men jag tror jag postat en i arkivet ska koll!
Take the time

20 Jossan:

Vilken fräsch frukost! :) Bra blandning av alla delar en tallrik ska innehålla. Mums!'
SV: Haha! Ja man är verkligen löjlig. Från och med nu ska jag bara säga tack när någon ger en komplimang, eller försöka göra det iaf :P

Oj! Vad fort tiden gått! Snart kommer du åka hem igen typ :P

Förstår det, det är ju faktiskt roligt att jobba på riktigt även fast det även är rätt skönt att vara student med erkänner jag nu när jag börjat jobba :P

kram

Svar: Eller hur :D så gott!haha jag vet, tiden går sååå fort! lite sorgligt ;) men jag ska ha så kul nu den tiden som är kvar!

haha som alltid när man pluggar vill man jobba och tvärt om ;) man har väl med fritid när man pluggar antar jag men å andra sidan när man jobbar är man ju LEDIG när man är ledig :)

KRAM
Take the time

21 Emma:

Frukost smakar sannerligen ännu lite bättre efter att man ha fått komma igång lite på morgonen. Fast idag är jag vrålhungrig. Somnade hungrig igår... Men inväntar Stefan och att vårat favoritsurdegsbageri ska öppna så vi kan gå dit o äta favoritfrukosten :)

Sv. Tack Julia! Jag blir faktiskt mer och mer den personen jag vill vara. Ur hälsosynpunkt iallafall :) Det är så himla befriande. Jag har de senaste åren lagt så mycket fokus på utsidan så att hela min insida är full av knasiga tankar och idéer. Äntligen börjar de där smartare och bättre tankarna komma över mig. Mitt utseende är ju absolut inte allt, även om jag många gånger levt lite genom det... Förhoppningen är att kunna inspirera fler till att leva i nuet också. Inte bara i hur det har varit eller hur det ska bli. Gäller ju allt i livet. :)

Hoppas du har det kalas nere i Frankfurt! Får du något besök från Sverige snart? :)
Kramkram

Svar: Ja men vist är det så! ibland är man ju också så himla hungrig när man vaknar att man inte orkar vänta ;) åh, va mysigt det låter! längtar tills min sambo kommer ner till mig här i tyskland (3veckor) då ska vi äta brunch ute! mums!
Va skönt att höra! och att du vill inspirera, det gör du verkligen Emma! Du inspirerar mig jättemycket och det känns som du verkligen har sunda värderingar och det är så viktigt! Jag känner att frankfurt att botat mig lite gällande kost/träning.. jag har lust att träna hela tiden här men inte för att jag måste, utan för att jag så gärna vill och jag tycker att det är kul nu! och här finns ingen hälsohets vilket är så skönt! Är skönt att få sig ett break från allt :)

Ja, frankfurt är fruktansvärt mysigt och bra! trivs som fisken i vattnet, men självklart längtar man efter hem ibland! min sambo kommer ner om 3 veckor äntligen! och i maj kommer min familj ner. Sen kommer nog min sambo ner igen i juni och några kompisar vill också komma.. vi får se hur mycket som hinns med, det händer ju så mycket med alla nya vänner också och detta är ju bara en gång i livet :)

KRAM
Take the time

22 Kaffehörnan:

Ser ruggigt gott ut

Svar: det var det =)
Take the time

23 Anonym:

GUD vad gott det där ser ut!!!!! :)

Svar: riktigt mums :)
Take the time

24 anniepiie:

ser supergott ut! :D Härlig start på dagen.. :)

Svar: ja en väldigt bra start! :)
Take the time

25 Pauline:

måste göra det där någon dag...

Svar: Ja det tycker jag :D
Take the time

Kommentera här: