Gårdagen och mumsig brunch!

Gårdagen var händelserik med skola, gym, rullande av 150 chokladbollar till kvällens potlock dinner (äta degen såklart), middag och fest på skolan och sedan vidare till en bar i sachsenhausen tillsammans med alla andra. En av de bästa dagarna jag haft här hittills faktiskt! På potlock dinnern skulle alla ta med sig en maträtt från sitt land och bjuda alla andra på.. jäklar vad jag åt! jäklar vad gott det var! Min favoriträtt på middagen var en pestopasta med cooktailtomater, citron och mozzarella från italien. Så otroligt god att jag typ dog och idag har jag sjuka cravings för det!

GLÖMDE KAMERAN PÅ MIDDAGEN :( förhoppningsvis tog andra bilder som jag kan posta här senare!

Dagens brunch! Grovt bröd med kycklingskinka, fetaost, tomat och orange paprika med ett grönt äpple och en ny favoritmumsbit - Cashew krokant! Så gott. Så gott. Så gott och nu är jag mer än redo för vad dagen har att bjuda på nämligen en tripp in till stan med mina nyfunna vänner här!

 

Kommentarer:

1 Kaffehörnan:

Vad flitig du är

Svar: tack :)
Take the time

2 Pauline:

gott :)

Svar: riktigt :)
Take the time

3 Viktoria Eriksson:

Så häftigt med potlockdinner, har aldrig hört talas om det förr faktiskt ^^ låter riktigt gott, kram <3

Svar: Ja det var superhärligt! hoppas du får tillfälle att gå på en nångång :D kram
Take the time

4 Fashion Safari:

ser mumsigt ut!

Svar: det var det verkligen :)
Take the time

5 Heléna:

Så smaskig lunch :) Hoppas du får en fin helg! Kram :)

Svar: riktigt mums :) kram
Take the time

6 Jossan:

Ännu en sån middag? Jag dör vad avundsjuk jag är på dig!! :P
SV: Tack desamma! Hittills har min dag varit bra så jag hoppas den fortsätter så :)
kram

Svar: Jag vet!! :D det var fantastiskt! jag hoppas jag ska kunna få tag i lite bilder :)kram!
Take the time

7 Malin:

Hur länge har du bott i Frankfurt? Eller bor du där?^^

Svar: Jag har bott här i snart en månad :D jag ska bo här i ett halvår! kul att du frågade :))
Take the time

8 Isabelle:

Gott♥

Svar: ja :D
Take the time

9 Esmeralda:

sv: Tack det gäller att kämpa för det man vill!

10 Nathalie Tegelstam:

Ser riktigt smarrigt ut :)

Svar: verkligen :D
Take the time

11 MALIN:

ser supergott ut! har du haft en fin lördag? :) x

Svar: riktigt mums :D
Take the time

12 Linn:

Ser gott ut :) Hoppas du hade en bra lördag!

sv: Ja, det är nog det. Men detta, om jag det jag läst om detta bröd stämmer, är ju extremt. Det är så sjukt tråkigt. Ja, det blir verkligen det! :)

Svar: Ja det var det verkligen :)
Take the time

13 Hanna:

Ser gott ut :) Hoppas du får en fin söndag :)

Svar: riktigt gott :) tack detsamma!! :)
Take the time

14 Julia:

Perfekt frukost i mina ögon! Kul med potlockdinner, för ett matfreak som mig skulle det vara hur kul som helst att testa det :D

sv: haha ja jag hoppas jag kan ha dom bara ;)
jag var i en liten stad som heter Enniscorthy, ca. 12 mil från Dublin, nära Wexford om du känner till det? Jag praktiserade på en skola för utvecklingsstörda barn på 6-9 år. Huuur kul som helst :) kram

Svar: Ja det var verkligen supergott och middagen var hur god och trevlig som helst :) hehe, hoppas verkligen att du ska få gå på en sådan middag någong gång! så himla många olika maträtter från alla möjliga ställen i världen!
Åh, det låter ju hur kul som helst :) jag har bara varit i dublin! men det låter ju härligt :)
Take the time

15 Erica:

skulle älska om du har något bra tips på nyttig ''mellanmålsmix'' med typ frukt, yoghurt m.m. är så dålig på fantasi och har inte så jätte mycke saker att välja på hemma. Så om du ha tips på något sånt enkelt så får du mer än gärna lägga upp det :)

Svar: Åh va roligt :) det kan jag absolut göra! håll utkik :) har jag tid ska jag fixa ett inlägg redan imorgon :)
Take the time

16 Julia:

Hihi, man ska äta mohahaha. och gott är det ;-) Hoppas kvällen blev kanon lyckad ;-D

SV:Jag la ut receptet från förra gånger jag gjorde köttfärslimpan. Finns på bloggen :-D

SV:Jo men typ, samtidigt så är ekologiskt enligt mig självklart bra men som sagt hellre närproducerat ;-D

Jo, jag har provat gjort fystesterna bara såhär hemma och hoppas att jag fixar dom :-D

Svar: Haha ja det ska man göra :D hihijag såg receptet, det såg så himla gott ut :) ska jag testa när jag kommer tillbaka till sverige.

Åh, det tror jag allt att du fixar :) jag ska hålla tummarna! vore ju grymt om du kom in på polis :)
Take the time

17 V I L M A L A ♔:

O det var många chokladbollar :o Ha en fortsatt fin söndag ❤

Svar: haha verkligen :) det tog sin lilla tid att rulla dem, men de blev väldigt populära :D
Take the time

18 BYcajsaB:

Så gott!

Svar: verkligen :D
Take the time

19 Emma:

Hoppas du får tag på lite bilder, för det vill jag se! Wow! Jag är så avundsjuk på era kulinariska sammankomster ;) :D

Sv. Åh, den tillställningen skulle jag ha velat vara med på. Låter helt fantastiskt! Men hur mycket mat var man inte tvungen att göra o ta med sig då? Såg att du gjorde chokladbollar? :) Gott!

3 veckor, skönt. Det är ju jättesnart. Då får ni lyxa med brunch tillsammans ja :)

Åh, tack Julia! Jag känner själv att jag har en hel del sunda värderingar och blir alltid lika glad när jag faktiskt får respons på att andra tycker det också. Sedan är jag inte fläckfri, faller dit dåodå jag också. Men det är ju mänskligt :) Skönt att du känner så sedan du kom till Frankfurt. Jag tror absolut att det är nyttigt att komma till ett ställe där man inte hetsar lika mycket kring träning och hälsa och kost som man gör här i Sverige. Inte konstigt att man blir lite knäpp emellanåt.

Ja, jag förstår det. Dina månader kommer gå så fort och du kommer ha så himla kul! Jag är verkligen avundsjuk :D

Hoppas du har en härlig söndag!
Kramkram

Svar: Haha, ja! det är nästan så att jag blir lite avis på mig själv och all god mat jag får smaka på här nere ;) hoppas jag får tag i lite bilder för mums!! ja... alltså man skulle ju göra så att alla kunde smaka va alla! jag gjorde typ 150st chokladbollar! vissa hade gjort mängder och andra inte lika mycket men det fanns tillräckligt mycket vill jag lova ;)
Ja verkligen det tror jag också att det är och man kommer till insikt på ett helt annat sätt här nere. Jag har intalat mig att jag har många sunda värderingar men visst sitter vissa tendenser att jag inte "borde" äta så mycket av vissa saker i, men jag känner nog endå att jag har väldigt sunda värderingar :) men det är ju som du säger, ingen är fläckfri!

Krakram
Take the time

20 Sofia:

Låter fantastiskt. :) Hoppas du får tag i kameran också. :)

Svar: jag hoppas också det :) det var så himla roligt!
Take the time

21 Amanda [SPONTAN]:

Åh så gott :)

Svar: ja verkligen :D
Take the time

22 Lollee:

God brunch!

Svar: ja verkligen :D
Take the time

23 Jossan:

SV: Haha ja jag säger väl tack då ;) 7,5 år är länge men samtidigt som att det känns som att vi alltid känt varandra så känns det som att det var igår vi träffades :P
kram

Svar: ja det förstår jag :) hihi kram!
Take the time

24 Viola:

gott det ser ut!

Svar: tack :D
Take the time

25 Jossan:

Ännu ett svar! ;)
SV Jag kommer absolut med ett utlåtande efter spinningpasset imorgon om jag överlever det ;)
Samma här. ibland känner jag att jag inte kan köpa allt ekologisk så då väljer jag att inte köpa den saken alls eller så väljer jag i alla fall ett någorlunda bra alternativ :)

Svar: åh va härligt ska bli roligt att höra :)håller helt med :)
Take the time

26 Emma:

Sv. Ja, man får liksom sålla lite bland ekologin här i Sverige. Ser fram emot den tid när jag känner att jag kan lägga ännu mer pengar på mat :) Allt behöver inte vara ekologiskt, men som du säger, så känns det ju bättre och oftast godare. :)

Jag förstår absolut vad du menar. Sylt äter jag i stort sett bara till gröt och på surdegsbageriets frukostar ;) Och så lingonsylt till viss husmanskost. Så jag har inget emot att äta det till frukost egentligen. Däremot väljer jag iofs helst de minst sockriga varianterna, så tja... :P haha

Kramkram

Svar: Ja, det gör jag med :) mer pengar på bra mat. Det kommer i framtiden :) hoppas också att det ekologiska ska bli lite billigare i framtiden :)
Ah, okej :) ja men jag älskar sylt och så till desserter, pannkakor och lingonsylt kan jag äta till det mesta ;) men jag är ingen marmelad-typ :) hehe

kramkram
Take the time

27 Sarah:

Va många chokladbollar du rulla :P
Din favvorätt från middan lät sjukt god :)

Svar: Haha jag vet! Det tog sin lilla tid ;) men oh ja! den var så otroligt god att jag måste försöka efterlikna den hemma :)
Take the time

28 fight4fit:

Vad spännande och vilket roligt koncept. Kan tänka mig att man fick smaka på massa häftiga rätter :)

Svar: Ja det fick jag verkligen, fanns många duktiga kockar :) och var så kul att testa på rätter från hela världen! :)
Take the time

Kommentera här: