Jordgubbsgröt i ugn och en kopp rooiboste

En nöjd och lugn Juliamage som precis slukat i mig en stor portion ugnsbakadgröt med jordgubbar och två koppar rooibos-te med smak av kola och grädde. Detta i lugn och ro till skön musik, bara jag vaken i lägenheten och allt var tyst och stilla precis som jag vill ha det på morgonen. Det är vad jag kallar en riktigt bra start på dagen!

De senaste dagarna har bestått av matlagande tillsammans med mina roomies, flera restaurangbesök, drinkar och häng på cafe barcelona, shopping, käka godis och dunkin donuts, prommenader, filmkväll, upptäksfärder utanför frankfurt, planerande av ett födelsedagsfirande, lite plugg men framförallt massa skratt och glada miner.



Jordgubbsgröt i ugn (1port)
1dl havregryn/fiberhavregryn
1 skvätt soyamjölk/mjölk av något slag
1 ägg
1/2 banan
2msk kokosflingor
1msk krossade linfrön
Kanel och en nypa salt
Färska jordgubbar (funkar med frysta)

Mosa bananen, rör sedan ner soyamjölk och ägget - blanda ordentligt. Rör ner havregryn, kokosflingor, kanel och salt. Tvätta och skiva jordgubbarna som du vill ha dem.. Placera grötblandningen i en ugnssäker form och lägg ner jordgubbarna i ett fint mönster.  Grädda dem i cirka 15-20min!

Kommentarer:

1 Pauline:

lät ju jätte gott!!

Svar: riktigt mumsigt :)
Take the time

2 Hanne:

Jäklar va gott :D

Svar: jajajaj :D
Take the time

3 Sanna :D:

så otroligt gott! :D måste prova någon gång ^_^

Svar: Ja det får du göra :D
Take the time

4 Anonym:

godmorgon sötis
ser sjukt gott ut!

Svar: verkligen :)
Take the time

5 | BYSMJ | + all by me.:

mums de såg gott ut!

Svar: tack :D
Take the time

6 KassandraPalma:

ser riktigt gott ut !! , godare än kärleksmums ;)

Svar: riktigt gott :D kärleksmums går inte att j'mföra ;) haha
Take the time

7 julia:

låter gott:)

Svar: det var det ;)
Take the time

8 fight4fit:

Låter ju som om du har det helt underbart och verkligen njuter för fullt! Precis så som det ska vara :)

Svar: Ja, det är underbart här nere :) trivs verkligen, jag som var så nervös innan!
Take the time

9 ida:

såg jätte mumsigt ut! :)

Svar: riktigt gott :D
Take the time

10 Linn:

Åh, vad gott det såg ut :)

Svar: Det var riktigt mumsigt vill jag lova ;)
Take the time

11 Milina Salihodzic:

Ser super gott ut!

Svar: tack det var det :D
Take the time

12 Anita:

Smarrigt :D

Svar: ja :D
Take the time

13 anna:

åh, så gott :)

Svar: verkligen :D
Take the time

14 Emma:

Åh, vad gott!
Och vad mycket gott du äter och vad roligt du verkar ha. Kul att läsa! Det är du värd :)

Sv. Supergod kaka! Den kan jag rekommendera! :)

Åh, vad kul att de anordnar så mycket aktiviteter. Precis som man vill att det ska vara när man är iväg på utbyte. Uppleva en massa saker, träffa människor från olika länder och kulturer och njuta av att uppleva sitt nya land, sitt nya hem :)

Kramkram

Svar: Ja riktigt roligt :) va glad jag blir att du gillar att läsa det. Aktiviteterna är ju grymt roligt och jag tycker det är så givande att umgås med de andra, har så himla roligt.
KRAM
Take the time

15 Viccys Biffblogg!:

Gott! :D

Svar: ja verkligen :D
Take the time

16 Julia:

Detta måste jag bara testa!! Låter och ser ju hur gott ut som helst :)

sv: haha ja antingen gillar man sushi eller så hatar man det ;)

Svar: Va roligt att höra :D det var en riktig hitt faktiskt så det rekommenderar jag dig att testa!
Take the time

17 Caroline:

åh herre va gott de såg ut.. måste jag prova

Svar: riktigt mums :D det får du göra!
Take the time

18 Amanda [SPONTAN]:

Åh vad det där lät gott :)

Svar: Det var riktigt gott :D du får testa! :)
Take the time

19 Malinskan:

Åh, det lät ju väldigt intressant!

Svar: Du får testa :D supermums!
Take the time

20 Johanna - A dream as a model ♥:

Åh vad gott det ser ut :D

Svar: Riktigt mums :D
Take the time

21 Anonym:

det låter ju jättegott! :)

Svar: supermums :D
Take the time

Kommentera här: