Min nya favoritfrukost

För någon vecka sedan sprang jag på denna grötblandning på en av alla ekologiska butiker nere i stan. Jag som älskar gröt och gärna blandar ner allt möjligt i gröten tyckte att denna sammansättning lät ruskigt lockande. Grötblandnigen blandas ut med kallt/kokat vatten eller någon typ av kall/varm mjölk och blir supergod både kall och varm (varm är min favorit dock). Den smakar nötig och med svag hint av vanilj, så god.

Innehåll: fullkornshavregryn, dinkelfullkornsflingor, puffat ris, krossade linfrön, mandelmjöl, rostade och hackade hasselnötter, hackad mandel, amaranthpuffar, malen bourbon vanilj. Allt ekologiskt precis som jag gillar det.

När jag kommer tillbaka till sverige ska jag göra min egen. Hur äter ni er gröt? 

 

Kommentarer:

1 MartinaOlsson:

hej! allt bra? :)

2 julia:

åh nice:)

Svar: ja :D
Take the time

3 GoForFit:

Låter riktigt gott ju! :)

sv: Haha, ja, särskilt efter ett gympass! :)
Jaa, verkligen. Kände igen mig i vissa saker. Iofs gjorde min pojkvän det också. Är väl så, är man fokuserad på träningen så har man ju mål osv. Sedan tror jag det kan vara rätt lätt att trilla över den där kanten där det är normalt, till att det blir maniskt... Och tror tyvärr att väldigt många är fast där. Jag har blivit extremt lyhörd över mig själv sedan min ätstörning, och det har faktiskt gett mig bättre perspektiv på mina känslor och tankar. Kommer aldrig låta det något gå överstyr på det sättet igen :)

Ja, okej, gillar double chocolate chunk väldigt mycket! Men cookies and cream, samt cookie dough är minst lika goda!! :)

Svar: ja riktigt mums :D
Ja men jag tror de flesta känner i igen sig i en del av det men jag tror det är viktigt att tänka på det så man inte hoppar över gränsen :) men det är bra Linn! jag tror du kommer hålla dig bra nu :) när man väl varit där vill man ju inte hamna där igen :)

tack för tipsen :)
Take the time

4 Anonym:

Låter ju som en asgod grötmix :D yum! vet inte om det finns i sverige? ;S finns andra dock

Svar: asgod :D har inte sett den iaf ;S
Take the time

5 Johanna - A dream as a model ♥:

Låter ju som en bra vara, man kanske borde testa den själv :)

Svar: ja verkligen :D
Take the time

6 anniepiie:

Låter jättegott! :D

Svar: riktigt mms :D
Take the time

7 NICOLE:

Gott! När jag gör det brukar jag göra havregrynsgröt, med massa bär, frukt och nötter :) Sånt gillar jag!

SV Helt underbart!!
Ja :(

Svar: Åh va gott :D tack för tipsen!
Take the time

8 Linnéa:

Ja, jag har haft en strålande söndag <3

Svar: härligt att höra :D
Take the time

9 Jen:

oooh!
Denna borde ju finnas i Sverige! (vill man ju!)

Svar: eller hur ;D
Take the time

10 Madde:

Åh de där låter jätte gott, jag som älskar gröt av alls slag.

Svar: riktigt mums ;D
Take the time

11 Emma:

Mm, det där lät himla gott!
Jag gillar att testa nya grötvarianter, men faller alltid tillbaka till min standardgröt (sån som farmor alltid kokar). Vanliga havregryn, linfrön, russin och salt. Men frukt/bär/sylt/mos/kokosflakes/granola/mjölk eller ibland bara som den är. ;)

Sv. Mysigt med västkusten. Har knappt varit där på semester. Vi hade båt i Nyköping, så de flesta somrarna har spenderats på Östersjön i en segelbåt :)

Haha, ja det kan nog vara lika bra för din laktosmage att du inte har någon frys ;) Själv är jag inne i en riktig glassperiod och delade en b&j med Stefan igår igen. Så gott! <3 :)

Kramkram

Svar: Det gör jag också :) testar ofta nya varianter men likt du gillar jag oftast den "vanliga" gröten bäst med någon god topping :) men det är roligt att variera sig! tack för alla dina tips :D de är grymma som vanligt!
Haha jag vet ;) men jag älskar ju verkligen B&J, haagendas... you name it! haha

Jag ska tyvärr ta en liten bloggpaus nu :( jag känner att jag inte har den tid som jag vill lägga på bloggen och att det blir mer "hipp som happ" om du vet vad jag menar? Men tacktacktack för all din pepp! Jag kommer nog tillbaka till sommaren igen men ibland måste man ta beslut för att lyckas vara i nuet :) och SJÄLVKLART kommer jag fortsätta läsa och kommentera din blogg :) du är grym Emma!

Stora kramar <3
Take the time

12 Malinskan:

Jag äter väldigt sällan gröt faktiskt, synd. Det blir liksom inte av bara!

Svar: Det som är så gött ;D
Take the time

13 Julia:

ÅÅH intressant :-D Mumma

Svar: hihi :D mumsigt värre!
Take the time

14 Tess:

Ser gott ut =)

Svar: verkligen :)
Take the time

Kommentera här: