Palais Quartier

Den häftigaste gallerian här i Frankfurt heter Palais Quartier och dess arkitektur är superhäftig och är del av ett större sett av höga byggnader med intressant arkitektur. Det är lite svårt att fånga på bild men jag tror endå att jag lyckades ganska bra. I denna galleria finns alla möjliga affärer och kallas även för "MyZiel". På översta våningen (många våningar hög) finns restauranger med utsikt över frankfurt. Stort tips om ni någon gång skulle komma hit!

Detta är lätt min nya favorit vad gäller shoppingmöjligheter här :)

Kommentarer:

1 Mamma:

Dit får du ta med oss

Svar: Absolut, det vet du! :)
Take the time

2 Emma:

Åh, den där byggnaden tror jag faktiskt att jag har sett någon gång i samband med studierna.. Ser superhäftigt ut. Bra tips! :)

Sv. Det var verkligen en god soppa. Och så enkel också. Den kan jag rekommendera. Kräver sina tillbehör (för det är inte så mycket näring i själva soppan, men som sagt himla god :))

Verkligen perfekt att få bo i Tyskland o bli ännu bättre på tyskan. Hoppas det gått bra för dig nu de senaste dagarna. För visst har skolan kommit igång lite nu? :)

Perfekt med billigare ekologiskt! Och bra med mycket naturligt sötade produkter. Låter som ett drömland :) Även om jag verkligen gillar Sverige ;)

Det var många faktorer som spelade in när jag valde att inte flytta med familjen ner till Prag. SImningen och vännerna och sedan skulle jag ha blivit tvungen att gå om ett år i skolan. Vilket jag inte var så sugen på. Även om det hade varit häftigt och väldigt lärorikt så känner jag helt klart att jag gjorde rätt val som blev kvar hemma i Sverige :)
Vi ska åka på en långresa till USA. Bila på västkusten i ca 2 veckor och sedan åka över till Georgia och fira min systers examen där :) Vi avslutar med några dagar i New York och blir borta i en vecka. Ska bli hur kul som helst!
Alltid roligt med resor! Jaså, vad går han för internship? :) Det bra med restresor är ju just det att man inte behöver planera så mycket, utan kan ta det när det passar :)

Kram på dig!

Svar: jasså? vad spännande :) det var riktigt cool arkitektur tycker jag! ser helt sjukt häftigt ut både utifrån och innifrån :)
Skolan har inte börjat-börjat än.. eller jo :) vi har haft en veckas introdagar och skolan drar igång den 17mars, så jag har mycket dötid nu innan allt drar igång :) fast det annordnas många saker för oss vi kan göra och jag ska resa runt lite!

Jag håller helt med! älskar att bo i Sverige och jag vill bo där i framtiden, men det är kul att testa på något nytt en stund :)

Okej, låter som du tog ett bra beslut att inte flytta :) och gud va spännande med usa-resan!! jag har varit i usa flera gånger, har du varit där tidigare? älskar usa :) det är så himla annorlunda från hemma i sverige!

Kram kram!
Take the time

3 Sofia:

Grymt att ha sånna ställen omkring där man bor. :)

Svar: Ja verkligen :) finns mycket häftigt här!
Take the time

Kommentera här: