Två höjdpunkter denna vecka!

Det händer så sjukt mycket här borta att jag inte vet vilka delar jag ska publicera? har ju hittills skrivit mest om mat och träning. Nu har jag skaffat gymkort så det kommer bli mer träning nu så det känns riktigt bra och snart är jag nog back on track med maten igen. Tappat två kilo sen jag kom hit och det gillar jag inte alls!

Hur som helst denna veckan har bestått av många olika moment som nämns ovan i rubriken tillsammans med mina nya vänner. Jag har haft så himla mycket roligt och jag vill ju naturligtvis dela med mig av några av dem.

Några höjdpunkter denna vecka "so far" med fina människor

Kommentarer:

1 Jossan:

Vad kul med lite äventyr!! :)
VS: Låter som ett bra ställe du fått gymkort på faktiskt, jättekul för dig :)

Ja ha morot i gröten är jättegott, även zucchini om du inte testat det redan :) Ha i massa kanel och kardemumma så smakar det morotskaka eller lite nejlika så smakar det även mjukpepparkaka :)

kram

Svar: Ja men precis :D lite äventyr har aldrig skadat eller hur?Är superglad över gymmet faktiskt! Ska bli härligt att sätta igång med styrketräning på riktigt igen.. känner hur mina muskler förtvinar! haha nog bara en känsla men detta år har inte börjat som planerat.. tur att det bara är början av mars!

åhh, det lät ju hur gott som helst :D det ska jag testa! tack för tipset :)

Kram
Take the time

2 frida christina:

Åh vad roligt!

Svar: Verkligen :D
Take the time

3 hanne:

Va fina bilder :D ser ut som du hade massa kul!

Svar: tack :D det hade jag!
Take the time

4 Sofia:

Vad härligt att du verkar trivas så bra! :)

Svar: Ja, det är riktigt bra här :)
Take the time

5 Heléna:

Fina bilder :)

Svar: tack så mycket :)
Take the time

6 Julia:

Det här med viktminskning, åh jag vet verkligen att det känns kasst! Man blir sur när man ser siffran, Men kom ihåg att det är mkt vätska som far då det blir varmare ute. Vätska är ofta en bov i det här med vikt upp alt nergång. Oftast vid viktuppgång är pga att man har ätit mycket kolhydrater. 1 g kolhydrater binder 3 g vätska. Redan här kan vi förstår att vad vi stoppar i oss har stor betydelse för rent vikt upp och nergång i form av vätskan. Vätskan påverkas också av muskeltillväxt, om jag minns det här rätt, 1 kg ren muskelmassa drar på på sig mellan 4-7 kg vatten. Ganska så intressant fakta och bra att lägga på minnet. (en viktuppgång på 5-10 kg på ett år kan alltså vara 1 kg rena muskler + massa vätska)Oroa dig inte för vikten, 2 kg är en liten förändring så att säga :-D KRamar!

SV:ÅÅh, VAA GAAH gjorde du! Vad roligt!! Kan tänka mig att det blev gott ;-) ååh ha inte för stora förhoppningar :-] tror det bara blir en stor tårta, tror det räcker, ev om jag gör någon kaka också men inte bestämt än ;-D

Måste bara fråga, såg juh inga :-O och tja svaret är typ ja, i thailand visst det fanns vikter men skojjar inte, tyngsta vikten var 22 kg :-S Stänger fanns där, men tja måste fråga, är inte mer än blond hihi!

MEN VA II!!!! du är alltid välkommen till oss! om du vill!!!! :-D
Ne, vi träffade varandra genom bloggen faktiskt :-D Hon är en grym människa!!

Åh men vad roligt! :-D När vi var i thailand så saknade jag min proteingröt så jag skulle kunna offra en arm för en portion. skjojjar inte, fanns ingen ordentlig frukost bara typ frukt, korvar och bröd BORING! Sen eftersom att jag inte tål yoghurt så var det typ att äta frukt och sen köpa kycklingfilé spett, funkade men hmm, jätte dålig på att äta "mat" då jag vaknar, jag vill ha något lent för magen, typ yoghurt el gröt, äter jag grytor el smörgåsar så brukar min mage bli aningen arg på mig.. Skönt att äntligen äta gröt till frukost igen hihi!

Hmm, ne faktiskt inte jag heller, kanske är svenskt, bra fråga..

KRamar ps om du skulle få för dig att komma till umeå, you know where to go ;-) DS

SV:Jag är egentligen inte någon sådär super köttätare alltså om, köttfärs, kyckling, skinka o.s.v tkr jag är super gott, men just en köttbit eller en söndagsstek, visst är det gott, men då gillar jag köttfärssås bättre hihi.. En köttbit sådär rakt upp och ner är inget jag ååh är sugen på. Äh du förstår ;-) jag är en köttätare av rang men köttbitätare kanske vi ska säga tja inte lika mkt hihi!

Svar: Tack för peppet fina du! Känns bara som jag fått en så dålig start gällande träningen detta år, börjar känna mig svag i armarna! Mitt fokus har ju iofs legat på ben och core.. men såklart är 2kg inte mycket, men det är så svårt för mig att laga den mat jag är van vid och äta på bra tider men jag antar att jag lär mig med tiden vart jag kan hitta de råvaror jag söker! Gällande vikten tack för infon det ska jag lägga på minnet :) och jag hoppas att jag snart är redo för att gå på lite tyngre vikter även för armarna igen! ibland behöver man ett break om du vet vad jag menar :)
Tror det kommer bli kanon med en stor tårta :D ser fram emot att se resultatet!

haha 22kg? kan ju säga att det finns betydligt tyngre vikter på mitt nuvarande gym ;) tack gode gud! :D självklar kan du fråga, hade också varit nyfiken ;)

Awww, söta du!! hör av mig om jag får vägarna förbi ;) Va kul! älskar det här med bloggen, att man kan kommunicera med andra liknande personer som delar samma intresse och peppa varandra :D

Åh, jag älskar dock kött ;) får jag en god köttbit är jag i himlen ;) dock är köttfärsås inte heller speciellt äckligt ;) har inget emot vegetariskt heller, men efter att ha ätit sallad eller annat lätt är jag ganska less på att inte äta som jag brukar! massa kyckling osv... Här har de dock massa laktosfri kvarg så jag överlever på det när jag vill ha extra protein!

Kramar kramar till dig! och lycka till med tårtbaket ;)
Take the time

7 fight4fit:

Vilka underbar bilder! Ser ju ut som du har det mer än bra. Och så härligt att du trivs!!

Svar: Fina du!! Tack så mycket :) trivs mycket bra här!
Take the time

8 JENNYH - Mammablogg:

Åh mysigt med zoo!

Svar: Ja verkligen :D
Take the time

9 Sanna Preifelt:

Åh vad underbart, ser ut som att ni har fått vår redan :) och vad kul med zoo!

Svar: Ja, det är så himla skönt här i frankfurt just nu! så himla härligt :)
Take the time

10 Stephanie:

Jag älskar djurparker och Zoo, helt underbart. :D

Svar: Jag också :) det är så mysigt med Zoo tycker jag! älskar att kolla på olika typer av djur :)
Take the time

Kommentera här: